پوند
معنی کلمه پوند در لغت نامه دهخدا

پوند

معنی کلمه پوند در لغت نامه دهخدا

پوند. [ پ ُ ] ( انگلیسی ، اِ ) واحد پول بریتانیا. || واحد وزنی تقریباً معادل 453/6 گرم.

معنی کلمه پوند در فرهنگ معین

(پُ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - پول رایج انگلستان . ۲ - واحد وزن در انگلستان برابر با ۴۵۳ گرم .

معنی کلمه پوند در فرهنگ عمید

۱. واحد پول پیشین انگلستان، لیرۀ انگلیسی.
۲. واحد اندازه گیری وزن در انگلستان، معادل ۴۵۳ گرم.

معنی کلمه پوند در فرهنگ فارسی

لیره انگلیسی طلایاکاغذی، ومقیاس وزن معادل۴۳۵گرم
۲( اسم ) ۱- سک. طلای انگلیسی لیر. انگلیسی . ۲- اسکناس معادل لیر. انگلیسی . ۳- مقیاس وزن در انگلستان معادل ۴۵۳/۵۹ گرم .
سکه طلای انگلیسی

معنی کلمه پوند در دانشنامه عمومی

پوند (فیلم). «پوند» ( انگلیسی: Pound ( film ) ) فیلمی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی رابرت داونی سینیور است که در سال ۱۹۷۰ منتشر شده.
• چارلز دیرکوپ
• دان کالفا
• آنتونیو فارگاس
• چاک گرین
• مارشال افرون
• رابرت داونی جونیور
پوند (یکای پول). پوند ( به انگلیسی: Pound ) یکای پول برخی از کشورهای دنیا است. ریشه پوند از بریتانیای کبیر می آید که ارزش آن برابر با یک پوند ( یکای جرم ) نقره بوده است. واژه پوند ترجمهٔ انگلیسی واژهٔ لاتین libra است که یکای حسابداری امپراتوری روم بوده است.
پوند (یکای جرم). پوند ( با نماد lb، از لاتینی: libra pondo ) یک یکا برای جرم است که تعریف های گوناگون و کاربرد بسیاری دارد.
پوند رایج این روزها یا پوند اِنگلیسی است که دقیقا 453, 592  37  گرم می باشد ( حدودا نیم کیلو ) یا پوند مِتریک است که دقیقا نیم کیلوگرم می باشد ( دقیقا 500  گرم ) .
در کشورهایی که از سیستم متریک SI استفاده می کنند ( تقریبا همه کشورهای جهان، به جز آمریکا و بریتانیا ) ، یکای پوند را برای بیان نیم کیلو به کار می برند. برای نمونه به جای ۵۰۰ گرم ( نیم کیلو ) برنج گفته می شود یک پوند برنج.
به پوند در انگلیسی pound، در آلمانی pfund و فرانسی livre گویند.
• امروزه پوند ( انگلیسی ) را دقیقاً برابر با ۰٫۴۵۳۵۹۲۳۷ کیلوگرم و پوند ( متریک ) را دقیقا برابر ۵۰۰ گرم می دانند.
معنی کلمه پوند در فرهنگ معین

معنی کلمه پوند در دانشنامه آزاد فارسی

پوند (pound)
یکای انگلیسی جرم، با نماد lb. متداول ترین پوند، پوند استاندارد امپراتوری نامیده می شود و برابر۰.۴۵ کیلوگرم است و با پوند تروی، برابر۰.۳۷ کیلوگرم تفاوت دارد. پوند تروی برای توزین فلزات گران بها به کار می رود. پوند همچنین واحد پول انگلستان است و پوندِ استرلینگ نامیده می شود.

معنی کلمه پوند در ویکی واژه

پول رایج انگلستان.
واحد وزن در انگلستان برابر با ۴۵۳ گرم.

جملاتی از کاربرد کلمه پوند

ندیده توپ هفتاد و دو پوندی چو رعد و برق پر زورست و تندی
جریدش صاعقه ای پرزور و تند است که مثل توپ هفتاد و دو پوند است
در بریتانیا، این فیلم در ۳۲۷ سینما اکران شد و ۳۳۷٫۴۷۴ پوند فروش کرد که میانگین آن ۱٫۰۳۳ پوند در هر سینما بود. ۱۲۳ سینما فیلم را برای آخر هفته دوم کنار گذاشتند و فروش بلیت آن ۷۵ درصد کاهش یافت و به ۸۵٫۵۴۱ پوند رسید که میانگین آن ۴۱۹ پوند بود. در آخر هفته سوم، پس از افت ۱۸۳ سینمای دیگر، فروش فیلم ۹۰ درصد کاهش یافت و به ۸٫۸۹۶ پوند رسید. آخر هفته چهارم ۶۴ درصد کاهش بیشتر به همراه داشت و فیلم ۱۳ سالن سینما را از دست داد، در حالی که ۳٫۱۹۸ پوند فروش داشت.
او در ویکفیلد در یورک‌شر متولد شد و در ۱۸۱۷ به لندن نقل مکان کرد. در ۱۸۲۶ به تشویق دوستش چارلز لمب کتاب شعری را منتشر کرد که مورد استقبال منتقدین قرار گرفت. در ۱۸۳۰ شرکت چاپ و نشر خودش را با وام ۵۰۰ پوندی از ساموئل راجرز در خیابان باند تأسیس کرد و در دهه‌های بعدی نشر بسیاری از آثار مهم ادبیات انگلیسی (از جمله آثار ویلیام وردزورث، پرسی شلی، مری شلی، چارلز لمب، رابرت براونینگ، الگرنون چارلز سوینبرن، و آلفرد تنیسون) را بر عهده داشت.
کنون که بی‌ادبی می کنی بدین تندی بگیر مزد خود از توپ بیست و شش پوندی
در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸، وبستر با مبلغ اولیه سه‌ونیم میلیون پوند که تا ۸ میلیون پوند افزایش می‌یابد، به باشگاه دیگر چمپیونشیپ، بریستول سیتی منتقل شد.
بیشتر درآمد بلیط فروشی در یک بازی که در آن تیم شفیلد ونزدی حضور داشته در ۷ مارس ۱۹۹۸در دیدار با تیم منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با ۳۸۶٬۴۲۶ پوند بود. ۳۹٬۴۲۷ نفر از نزدیک از این مسابقه دیدن کردند.
در ۷ ژوئن ۲۰۱۹، باشگاه رئال مادرید در وبگاه خود اعلام کرد که آزار برای فصل ۲۰۲۰–۲۰۱۹ با آنها قرارداد امضا خواهد کرد. او قراردادی را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو امضا کرد که ممکن است به دلیل هزینه‌های اضافی به ۱۴۶٫۱ میلیون یورو افزایش یابد، قراردادی به ارزش ۴۰۰۰۰۰ پوند در هفته.
از سال ۲۰۰۷ وودوارد مسئول امور تبلیغاتی منچستر یونایتد شد. وی توانست در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ درآمد منچستر یونایتد از بخش تبلیغات را از ۴۸٫۷ میلیون پوند به ۱۱۷٫۶ میلیون پوند افزایش دهد.