پولیش

معنی کلمه پولیش در فرهنگ معین

(پُ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - گرد مایع که برای پرداخت کردن یا حفاظت سطح ، روی آن می مالند. ۲ - ماده ای حاوی عوامل شیمیایی یا ساینده جهت برق انداختن سطوح مختلف ، پرداخت (فره ).

معنی کلمه پولیش در ویکی واژه

گرد مایع که برای پرداخت کردن یا حفاظت سطح، روی آن می‌مالند.
ماده‌ای حاوی عوامل شیمیایی یا ساینده جهت برق انداختن سطوح مختلف، پرداخت (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه پولیش

پولیش کاری و اچ کردن است.اولین مرحله برای مشاهده سطح اجسام متالوگرافی می باشد. با متالوگرافی سطح جسم را برای مشاهده با چشم مسلح آماده می کنیم.
چون قطعه درمعرض اکسیژن است، هیچگونه تردی هیدروژنی در قطعه رخ نمی‌دهد. در واقع الکتروپولیش، نوعی گرم و سرد کردن بدون خستگی است، که سطح قطعه را هیدروژن‌زدایی می‌کند.
اسلاوهای اولیه مردمی هندواروپایی بودند که در دوره مهاجرت و قرون وسطی اولیه (تقریباً از قرن پنجم تا دهم میلادی) در اروپای مرکزی و شرقی زندگی می کردند و پایه‌های ملل اسلاو را از طریق دولت‌های اسلاوی این کشور ایجاد کردند. قرون وسطی بالا . وطن اصلی اسلاوها به دلیل فقدان سوابق تاریخی هنوز محل بحث است. با این حال، محققان بر این باورند که آن را در شرق اروپا ، با پولیشه است که رایج ترین مکان پذیرفته شده است.
مزیت دیگر آن است که باکتری نمی‌تواند روی سطحی خالی از هیدروژن به خوبی تکثیر شود. این امر الکتروپولیش را گزینه‌ای مناسب برای استفاده در پزشکی، داروسازی، نیمه هادی‌ها و صنایع غذایی می‌کند. ترکیبی از دو ویژگی عدم وجود خطوط جهت‌دار به سبب پرداخت مکانیکی و سطحی عاری از هیدروژن، به ایجاد سطحی کاملاً بهداشتی می‌انجامد که در آن هیچگونه باکتری یا آلودگی نمی‌تواند تکثیر یا انباشته شود.
آناتولی پولیشچوک (اوکراینی: Анатолій Антонович Поліщук؛ ۱۱ ژانویهٔ ۱۹۵۰ – ۷ ژوئن ۲۰۱۶) بازیکن والیبال اوکراینی‌تبار اهل اتحاد جماهیر شوروی بود.