پول نقد
معنی کلمه پول نقد در دانشنامه عمومی

پول نقد

معنی کلمه پول نقد در دانشنامه عمومی

موجودی نقدی نوعی دارایی جاری و عبارت است از پول موجود در واحد، موجودی نزد بانک ها اعم از سپرده یا حساب جاری، چک ها و حواله های بانکی و به طور کلی هر گونه اوراق و وسایل نقل و انتقال پول که مورد قبول بانک ها باشد.
پول نقد (فیلم). پول نقد ( به انگلیسی: Cash ) یک فیلم هیجانی - جنایی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۰ است که استیون میلبرن اندرسون کارگردان آن می باشد. فیلم در ۱ مارس ۲۰۱۰ در بریتانیا به اکران عمومی درآمد و ۲۵ روز بعد نیز در آمریکا. فروش نهایی فیلم ۴۶٫۴۸۸ دلار آمریکا می باشد. فروش فیلم در هفته نخست اکران ۱۶٬۴ میلیون دلار بوده است. فیلم در ۲۸ آوریل همان سال از اکران روی پرده سینماهای آمریکا کنار گذاشته شد.
یک سارق مسلح در حین فرار از دست پلیس ها بعد از سرقت از یک بانک، چمدان حاوی ۶۵۰٬۰۰۰ پول نقد را از خودرو به بیرون می اندازد که این پول به دست جوانی می رسد که با مشکلات مالی عدیده ای روبرو است. وی از این ثروت بادآورده بسیار خوشحال می شود و با همسر خود شروع به خرج کردن پول ها می شود. اما از طرفی سارق که در پایان تعقیب و گریز به دست پلیس دستگیر می شود، به برادر خود خبر از دست دادن چمدان پر ارزش را می دهد و وی درصدد پیدا کردن وی بر می آید. بعد از مدتی برادرش با استفاده از بهره گیری از هوش سرشار خود می تواند رد جوان و چمدان را بگیرد و پسر را مجبور کند چمدان به همراه محتویاتش را به وی تحویل دهد. وان مقدار بیشتر پول ها را که هنوز خرج نکرده بود را به وی پس می دهد ولی چند هزار دلار آن را خرج کرده است. اما برادر سارق بر اساس رفتار خاصی که داراست، در صدد است تا آخرین سنت پول را از جوان و همسرش پس بگیرد و در این راه از انجام هیچ کاری دریغ نمی کند! . . .
معنی کلمه پول نقد در ویکی واژه

معنی کلمه پول نقد در ویکی واژه

contanti, in

جملاتی از کاربرد کلمه پول نقد

جسی کلمبو، یکی از مقاله نویسان فوربس، اظهار داشت که اقدامات انجام شده توسط دولت چین، همراه با کاهش نرخ بهره، «اجازه استفاده از دارایی به عنوان وثیقه بابت وام‌های کارگزاری‌ها به مشتریانشان، و تشویق شرکت‌های کارگزاری برای خرید سهام با پول نقد از بانک خلق چین» باعث شده تا رشد بازار سهام چین از اواسط جولای آغاز شود. او استدلال کرد که به‌طور کلی، با این حال، پیش‌بینی نتایج مداخله دولت در ارتباط با این آشفتگی، به دلیل ماهیت آن، دشوار خواهد بود، اما گفت که در بلندمدت، تأثیر آن ممکن است سبب ایجاد حباب بزرگ‌تری از طریق ایجاد یک خطر اخلاقی باشد.
دادگاه علیه ای گلد حکم صادر کردو اعلام کرد که "کسب و کار می‌تواند به‌طور واضح با انتقال پول مرتبط باشد بدون اینکه معاملات خود را محدود به پول نقد یا کند و چنانچه این کار بدون اخذ مجوز باشد مرتکب جرم شده‌است.
در تئوری کینز، تئوری مقداری پول رد می‌شود زیرا مردم و کسب و کارها خواستار نگه‌داشتن پول نقد خود در شرایط سخت اقتصادی هستند- پدیده‌ای که کینز به لحاظ ترجیحات نقدینگی توصیف می‌کند. کینز همچنان توضیح می‌دهد که چگونه اثر فزاینده، یک کاهش کوچک در مصرف یا سرمایه‌گذاری را چند برابر می‌کند و باعث زوال در اقتصاد می‌شود.
نباشد در کف اکنون پول نقدی که باری حل شود از صره عقدی
سرانجام پیکسار که در سال ۱۹۸۶ تازه مستقل شده بود به سرمایه‌گذار نیاز داشت، اما هیچ سرمایه‌گذاری نبود و جورج لوکاس هم پیشنهاد کمی برای سرمایه‌گذاری داد. جابز، که اخیراً از اپل اخراج شده بود، و اکنون بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کامپیوتری جدید نکست بود. در ۳ فوریه ۱۹۸۶، وی ۵ میلیون دلار از پول خود را به جورج لوکاس برای حقوق فناوری پرداخت و ۵ میلیون دلار پول نقد به عنوان سرمایه در پیکسار سرمایه‌گذاری کرد و به عنوان رئیس هیئت مدیره پیوست.
روز پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ رسانه‌های آلمان از قول مقام‌ها و پلیس آلمان گزارش کردند که دو دفترچه سیاه و سبز در خودروی اسدالله اسدی پیدا کرده‌اند که در یک دفترچه دستورالعمل رمزگذاری شده ساخت بمب دستی نوشته شده و دفترچه دیگر شامل رسیدهایی است که ظاهراً نشان می‌دهد اسدی پول نقد به مبالغ ۲۵۰۰ تا ۵ هزار یورو میان افراد مختلف و ناشناس که نام ایرانی دارند در ۱۱ کشور اروپایی توزیع می‌کرده‌است. آنها بر این باور هستند که این افراد در ارتباط با نهادهای اطلاعاتی ایران می‌باشند.
او در کلاه‌قرمزی ۹۴ از دریافت پول نقد خودداری می‌کند و از آقای مجری می‌خواهد که از دستگاه کارتخوان استفاده کند. او دلیل اینکار را پیشرفت و دوری از آلودگی‌های پول نقد بیان می‌کند! در کلاه قرمزی ۹۷ او حتی دستگاه کارتخوان هم ندارد و درخواست می‌کند تا از پرداخت اینترنتی برای کمک به او استفاده کنند. او همچنین برای گسترش کار خود در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار فعال شده‌است!