پوشه

معنی کلمه پوشه در فرهنگ معین

(ش ِ ) (اِ. ) ۱ - پرده ، هر چیزی که چیزی را بپوشاند. ۲ - ورق نسبتاً بزرگ و تا شده ای از جنس مقوا یا پلاستیک که نوشته ها و اسناد مربوط به یک موضوع را در آن نگه داری می کنند.

معنی کلمه پوشه در فرهنگ عمید

۱. پرده.
۲. هرچیزی که چیزی را بپوشاند.
۳. لفافه که نوشته های راجع به یک موضوع را در آن بگذارند، شمیز.

معنی کلمه پوشه در فرهنگ فارسی

پرده، هرچیزی که چیزدیگررابپوشاند
( اسم ) ۱- مطلق پرده که بر روی میزها پوشند و از درها آویزند. ۲- لفافه ای که نوشته های راجع بیک موضوع را در آن گذارند شمیز.

معنی کلمه پوشه در فرهنگستان زبان و ادب

{capsid} [زیست شناسی-میکرب شناسی] پوششی پروتئینی که مادۀ ژنی و پروتئین های ویروس را احاطه می کند
{coat} [خوردگی، قطعات و اجزای خودرو، مهندسی بسپار علوم و فنّاورى رنگ] لایه ای پیوسته از ماده ای پوششی که در طی یک مرحله بر روی شی ء قرار می گیرد

معنی کلمه پوشه در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:فولدر

معنی کلمه پوشه در ویکی واژه

raccoglitore
cartella
پرده، هر چیزی که چیزی را بپوشاند.
ورق نسبتاً بزرگ و تا شده‌ای از جنس مقوا یا پلاستیک که نوشته‌ها و اسناد مربوط به یک موضوع را در آن نگه داری می‌کنند.
پشه.

جملاتی از کاربرد کلمه پوشه

تصور می‌شود تفاوت در شکل منحنی نوری در مورد ابرنواخترهای نوع دوم ال، به دلیل انفجار بیش‌تر هیدروژنی باشد که ستارهٔ آغازین را دربرگرفته‌است. حالت فلاتی در منحنی نوری ابرنواخترهای نوع دوم پی به دلیل تغییری در کدری لایهٔ خارجی است. موجِ شوک هیدروژن را در پوشهٔ بیرونی یونیزه می‌کند - که باعث افزایش چشمگیر کدری می‌شود. این کدری از فرار فوتون‌ها از لایه‌های درونی انفجار جلوگیری می‌کند. وقتی هیدروژن به اندازهٔ کافی خنک شود که بتواند دوباره ترکیب شود، لایهٔ بیرونی شفاف می‌شود.
هر چند ظاهر این آیت قومی را آمد علی الخصوص، امّا از روی اشارت حکم آن بر عموم است، و بندگان را تنبیهی تمام است، تا چشم عبرت باز کنند، و دیده فکرت بر گشایند، و از آن وقت معاینه بترسند: آن ساعت که رمزهای نفاق باز گشایند، و سرپوشهای زرّاقی از سر آن باز گیرند، و دلها را منشور نومیدی نویسند، و دیدها را کحل فراق در کشند، و رفته ازلی و سابقه حکمی در رسد، امّا از روی فضل بنواخت و لطف، و از روی عدل بسیاست و قهر.
به صورت پیش‌فرض هر پروژه اسمارتی از تعدادی پوشه و فایل تشکیل شده‌است که ساختار یک صفحه که با اسمارتی پیاده‌سازی می‌شود را نمایان می‌سازد.
سرش تنگ بگرفت و یک پوشه چاک بداد و نبود آگه از شرم و باک
برخی از فروشندگان ضدویروس وبسایت‌هایی را با قابلیت اسکن آنلاین رایگان از کل رایانه، فقط مناطق بحرانی، دیسک‌های محلی، پوشه‌ها یا پرونده‌ها حفظ می‌کنند. اسکن آنلاین دوره‌ای ایده خوبی برای کسانی است که برنامه‌های ضدویروس را در رایانه‌های خود اجرا می‌کنند زیرا این برنامه‌ها برای گرفتن تهدیدات بسیار کند هستند. یکی از اولین کارهایی که نرم‌افزارهای مخرب در هنگام حمله انجام می‌دهند غیرفعال کردن هرگونه نرم‌افزار ضدویروس موجود است و گاهی تنها راه اطلاع از حمله، روی آوردن به یک منبع آنلاین است که بر روی کامپیوتر آلوده نصب نشده‌است.
به جای دوش نبی گشت خاک بستر او ز خون و خاککفن پوشه گشته پیکر او
من خود از فتنه و بلا بگریختم در گوش‌ها خود من از دیگ بلا برداشته سر پوشه‌ای
ماه شد پرده دار خورشیدش روی او را به زلف می پوشه
این بنا در حدود یک کیلومتری روستای چلاقد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است. ساختار معماری بنا با زیر بنای تقریبی ۸۶ متر مربع بر روی پلانی ۴ ضلعی با شالوده‌ای از سنگ و دیوارهای آجری شکل گرفته است. بر فراز این بنا گنبدی مدور و دو پوسته قرار دارد و به نظر می‌رسد بنیان معماری آن در دوره تیموری شکل گرفته باشد. این بنا در حقیقت مقبره‌ای است که بر فراز یک سردابه تدفینی کوچک بنیان گردیده است بنای مزبور دارای چهار درگاهی در طرفین و ورودی اصلی است و گنبدی دو پوشه بر روی آن استوار شده است چهار طاقی چلاغد با بنای جغتین گیسور گناباد قابل مقایسه بوده و انتساب آن را به دوره تیموری نشان می‌دهد.
همه زین زرین یاقوت کار کفن پوشهای جواهر نگار