پوشش خبری

معنی کلمه پوشش خبری در فرهنگستان زبان و ادب

{coverage} [سینما و تلویزیون] 1. فیلمی که از رویدادهای خبری تهیه شده باشد 2. فیلم برداری از رویدادهای خبری

معنی کلمه پوشش خبری در ویکی واژه

۱. فیلمی که از رویدادهای خبری تهیه شده باشد

جملاتی از کاربرد کلمه پوشش خبری

تظاهرات دانشجویان در تهران و دیگر شهرهای ایران در روز ۱۶ آذر که به درگیری با نیروهای ضد شورش و بسیجی منجر شد بازتاب گسترده‌ای در رادیو و تلویزیون‌ها و مطبوعات بین‌المللی داشت. تظاهرات روز دانشجو در ایران و پوشش خبری و تحلیلی این رویداد در بیش از دو هزار رسانه جهانی بازتاب یافت. این در حالی بود که دولت برای جلوگیری از انتشارِ اخبارِ این تظاهرات، پوشش خبری این رویداد را ممنوع اعلام کرده بود.
عکسی از وی که توسط وزارت دفاع ارمنستان منتشر شد و او را در حال شلیک توپ، هنگام نبرد در خط مقدم در سوی جمهوری آرتساخ نشان می‌دهد، خیلی زود به تصویری نمادین مبدل گردید که توسط صدها رسانه در سراسر جهان، هنگام پوشش خبری آخرین حملات آذربایجان به جمهوری آرتساخ مورد استفاده قرار گرفت.
مرگ او که توسط رسانه‌های خارج از ایران پوشش خبری یافته به مرگ زهرا کاظمی و زهرا بنی‌یعقوب تشبیه گردیده‌است.
الیت ایبرامز در مقاله‌ای با عنوان چرا نیویورک‌تایمز از ارزش اعتراضات ایران می‌کاهد؟ به تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ گفت که «نیویورک‌تایمز به شکل گمراه‌کننده اعتراضات ایران را پوشش می‌دهد و این شیوه پوشش خبری، از ارزش اعتراضات ایران کاسته و آن را محدود به حوزه اقتصادی می‌کند.» در حالی که از دید او، با توجه با شعارها، بُعد سیاسی این تظاهرات نیز قابل توجه است.
پوشش خبری رخدادهای ایران، انعکاس اخبار علمی از منابع معتبر علمی، انتشار مقالات علمی از منابع داخلی و ژورنال‌های معتبر، بخش ویژه علوم فضایی، مصاحبه‌های اختصاصی با افراد صاحب‌نام یا مسئولین حوزه‌های فضا و نجوم، بخش نوجوان، معرفی دانشمندان و تجهیزات نجومی تاریخی (قدیمی)، تهیه نقشه آسمان هر ماه بر اساس موقعیت جغرافیایی و تقویم ایران و گالری عکس‌های نجومی بخش‌هایی از این نشریه است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.
خودکشی کمکی او و همسرش، لیدی دونز، در یکی از کلینیکهای دیگنیتاس (سازمان کمک به خودکش‌ها) در سوئیس به تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۰۹ پوشش خبری گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت.
اسکندر عیدی‌زاده ختلانی ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۰ در منزلش در مسکو با تبر کشته‌شد. علت قتل او را پوشش خبری دومین جنگ روسیه در چچن بیان کرده‌اند که آن زمان موضوعی حساس برای روسیه بود. قاتلان وی تاکنون شناسایی و دستگیر نشده‌اند.
و همچنین به جنبش انقلابی توپاک آمارو وابسته باشند. طی سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ ای وی سی چند آدم‌ربایی، سرقت از بانک‌ها و یک کارخانه، چندین ایستگاه رادیویی به منظور پوشش خبری و کشتار چهار افسر پلیس را انجام داد تا یک عضو خود را از بازداشت پلیس درآورد.