پوج

معنی کلمه پوج در لغت نامه دهخدا

پوج. ( ص ) درشت و ناهموار و گرد و عاری از لطافت. ( شعوری ). از مجعولات شعوری است.

معنی کلمه پوج در فرهنگ فارسی

درشت و ناهموار و گرد و عاری ار لطافت

جملاتی از کاربرد کلمه پوج

در ۲۳ مارس ۲۰۱۸، قاضی اسپانیایی للارنا پنج وزیر دیگر کاتالونیا را به زندان انداخت. در ۲۵ مارس، پوجدمون در آلمان بازداشت شد اما چند روز بعد پس از آنکه دادگاه ایالتی اشلسویگ، استرداد او را به دلیل شورش رد کرد، آزاد شد.
آلپوجاراس (البَشَرَات) یک منطقه طبیعی و تاریخی در اندلس، اسپانیا، در دامنه‌های جنوبی سیرا نوادا (اسپانیا) و دره مجاور آن است.
تنها فرزندان او که در کتاب‌ها و سنگ نبشته‌ها از آنان یاد شده، جانشینش نیبه فرزند (دالتا و سوگ) و پوجی است. از پوجی هیچ اطلاعاتی (بجز نامش) موجود نیست. نیبه شاید پسر ارشد او باشد که حکومت الیپی به او رسید. هنگامی که تالتا بیست و هشت ساله بود صاحب فرزند پسری بنام نیبه شد. از معنای نام پسرش و خودش چیزی در دسترس نیست.
خسیسان بر جهان پوج دارند اینقدر غوغا سگان را استخوان خشک مهتابست پنداری
الپوجارا گرانادینا ۱٬۱۴۳ کیلومترمربع مساحت و ۲۴٬۵۵۸ نفر جمعیت دارد.
النی کاپوجیانی (یونانی: Ελένη Καπογιάννη؛ زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۶۹) بازیکن بسکتبال و مربی بسکتبال اهل یونان است که هم اکنون مربی‌گری تیم ملی بسکتبال زنان ایران را برعهده دارد و با این تیم به مقام دوم دسته دوم مسابقات کاپ آسیا دست یافت.
در تاریخ ۲ نوامبر، قاضی کارمن لاملا از دادگاه ملی اسپانیا دستور داد که هشت عضو دولت مخلوع کاتالونیا از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق اوریول جونکراس بدون وثیقه در بازداشت قرار بگیرند. علاوه بر این، برای سانتی ویل، وزیر بازرگانی، که به دلیل اعلان یک طرفه استقلال استعفا داد، وثیقه ۵۰٬۰۰۰ یورویی تعلق گرفت. دادستانی نیز درخواست قرار بازداشت اروپایی را برای پوجدمون و چهار عضو دیگر را که اندکی پس از اعلان اعلامیه، کاتالونیا را به مقصد بروکسل ترک کرده بودند، صادر کرد.
الپوجارا المرینز ۸۱۸ کیلومترمربع مساحت و ۱۶٬۰۵۶ نفر جمعیت دارد.