پمپ بنزین
معنی کلمه پمپ بنزین در لغت نامه دهخدا

پمپ بنزین

معنی کلمه پمپ بنزین در لغت نامه دهخدا

پمپ بنزین. [ پ ُ پ ِ ب ِ ] ( ترکیب اضافی ، اِ مرکب ) محلی که به صاحبان اتوموبیل ووسائل نقلیه مانند آن بوسیله تلمبه بنزین دهند.

معنی کلمه پمپ بنزین در فرهنگ فارسی

محلی که به صاحبان وسائل نقلیه و مانند آن بوسیله تلمبه بنزین دهند

معنی کلمه پمپ بنزین در دانشنامه عمومی

پمپ بنزین (فیلم). «پمپ بنزین» ( انگلیسی: Gas ) فیلمی در ژانر کمدی - درام است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به فلکس الکساندر اشاره کرد.
پمپ بنزین (نقاشی). پمپ بنزین یک نقاشی رنگ روغن کشیده شده در سال ۱۹۴۰ میلادی توسط نقاش آمریکایی ادوارد هاپر است. این اثر یک پمپ بنزین در کشور آمریکا را نشان می دهد که در انتهای یک بزرگراه قرار گرفته است.
سوژه این اثر ترکیب چند پمپ بنزین است که ادوارد هاپر از آن ها دیدن کرده است. به گفتهٔ همسر هاپر پمپ بنزین سوژه ای بود که او به مدت طولانی فکر کشیدن آن را داشته است. او برای کشیدن این موضوع با مشکل روبرو بوده است و نمی توانسته پمپ بنزینی که خود مد نظر داشته است را پیدا کند. یک مشکل این بوده است که یک پمپ بنزینی می خواسته است که چراغهای بالای پمپ آن روشن باشد. اما پمپ بنزین هایی که در همسایگی او بودند برای جلوگیری از اتلاف انرژی همگی تنها زمانی چراغها را روشن می کردند که هوا بسیار تاریک می شده است.
مالکیت این اثر در دست موزه هنر مدرن شهر نیویورک است. این اثر از سال ۲۰۱۷ تاکنون به نمایش عموم در نیامده است.

معنی کلمه پمپ بنزین در ویکی واژه

benzinaio

جملاتی از کاربرد کلمه پمپ بنزین

اکسون‌موبیل، در سال ۲۰۰۰ یک پالایشگاه در بنیسیا، کالیفرنیا را فروخت، همچنین ۳۴۰ جایگاه پمپ بنزین خود، با نام اکسان را، به شرکت «والرو انرژی» واگذار نمود؛ ولی در عوض، به تولید و عرضه محصولات نفتی، در بیش از ۷۰۰ جایگاه «موبیل» در کالیفرنیا پرداخت.
تعداد جایگاه‌های پمپ بنزینی که با این نام تجاری فعالیت می‌کنند، بالغ بر ۲٫۳۰۰ جایگاه می‌باشد.
همچنین در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی نیز شبکه‌ای از پمپ بنزین‌ها را، در شرق اروپا تأسیس کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ میلادی به یک شرکت خصوصی محدود تبدیل شد و در فهرست بازار بورس اسلو و نیز بازار بورس نیویورک قرار گرفت.
این شرکت در سال ۱۹۶۶ در شهر لا پالما، کالیفرنیا تأسیس گردید و در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت بریتانیایی بی‌پی خریداری شد. شرکت آرکو درحال‌حاضر دارای ۱٫۳۰۰ جایگاه پمپ بنزین در ایالات متحده می‌باشد.
در سال ۱۹۹۹ شرکت موبیل، توسط شرکت نفتی اکسان خریداری شد و با ادغام این دو شرکت، کمپانی اکسان‌موبیل شکل گرفت. امروزه شبکه‌ای از جایگاه‌های پمپ بنزین اکسون‌موبیل، کماکان با نام تجاری موبیل فعالیت می‌نمایند.