پلاکارد

پلاکارد

معنی کلمه پلاکارد در فرهنگ معین

(پِ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - آگهی بزرگی به اندازة حدوداً ۱*۲ یا۲ * ۳ متر که بر سر در سینمانصب و تصویر بازیگران اصلی و نام فیلم و نام دست اندرکاران و بازیگران مهم فیلم بر آن درج شود، نقش آگهی . (فره ). ۲ - تخته ، صفحه یا پارچه ای شامل نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی

معنی کلمه پلاکارد در دانشنامه عمومی

پلاکارد یا شعارنوشته ( انگلیسی: Placard ) آگهی، پوستر یا علامتی است که در راه پیمایی ها حمل یا برای اعلان عمومی در مکان هایی مانند ساختمان ها یا وسایل نقلیه نصب می کنند.
در سینما نقش آگهی یک آگهی بزرگی به ابعاد بزرگ تر از A3 یا به اندازهٔ حدوداً ۱×۲ یا ۲×۳ متر است که بر سردر سینما نصب شده و تصویر بازیگران اصلی، نام فیلم و نام دست اندرکاران بر آن درج می شود.

معنی کلمه پلاکارد در ویکی واژه

آگهی بزرگی به اندازة حدوداً ۱*۲ یا۲ * ۳ متر که بر سر در سینمانصب و تصویر بازیگران اصلی و نام فیلم و نام دست اندرکاران و بازیگران مهم فیلم بر آن درج شود، نقش آگهی. (فره)
تخته، صفحه یا پارچه‌ای شامل نوشته‌ها و تصاویر تبلیغاتی یا اطلاعاتی که بر جایی نصب می‌شود یا در راهپیمایی‌ها آن را حمل می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه پلاکارد

سه‌شنبه ۱۵ شهریور، تعدادی از خانواده و بستگان زندانیان محکوم به اعدام، با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده «اعدام نکنید» در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب تجمع کرده و خواستار توقف اجرای حکم اعدام فرزندان و خویشاوندان‌شان شدند.
دوشنبه ۲۱ شهریور، جمعی از خانواده‌ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در تهران در حالیکه پلاکارد «اعدام نکنید» در دست داشتند برای چندمین روز پی در پی در برابر ساختمان قوه قضاییه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
گروهی از بازنشستگان کشوری با در درست داشتن پلاکاردهای اعتراضی در برابر ساختمان‌های صندوق بازنشستگی و فرمانداری شهرهای ساری، ایلام، خرم‌آباد، کرمانشاه، همدان، پل‌دختر، اردبیل، قزوین و سنندج در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.
دوشنبه ۲۱ شهریور، جمعی از خانواده‌ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در تهران درحالی‌که پلاکارد «اعدام نکنید» در دست داشتند برای چندمین روز پی در پی در برابر ساختمان قوه قضاییه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تعداد زیادی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف کشور مانند: رشت، اهواز، خرم‌آباد، زاهدان، سنندج، کرمانشاه، اصفهان، ارومیه، زنجان، تبریز، ساری، اندیمشک، اراک، شیراز، تهران، قزوین، ایلام، اردبیل، همدان و بندرعباس با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی و دادن شعارهای مختلف اعتراضی و ضد حکومتی مانند: «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم»، «اجرای آیین‌نامه، حق مسلم ماست»، «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت»، «تا حق خود نگیریم، آروم نمی‌نشینیم»، «یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه» و… تجمعهای اعتراضی برگزار کردند