پسرانش

معنی کلمه پسرانش در فرهنگستان زبان و ادب

{reverse thrust} [حمل ونقل هوایی] حالتی در موتورهای جت دارای پس ران که در آن پیش از نشست هواپیما بر روی زمین، موتور ازطریق اهرمی خاص، برای مدتی معین روبه عقب رانش می کند تا سرعت هواپیما در حین نشست کاهش یابد

جملاتی از کاربرد کلمه پسرانش

و امیر مودود درین شعبان که شاه ملک خطبه بگردانید به دنپور آمد و جنگ کرد و عمّ‌ را بگرفت با پسرانش و کسانی که با آن پادشاه یار بودند و همگان را بکشت، چنانکه پس ازین در بقیّت روزگار امیر شهید مسعود، رضی اللّه عنه، و نوبت امیر مودود، رضی اللّه عنه، بتمامی چنانکه بوده است، بشرح باز نموده آید، ان شاء اللّه.
کس کشته شد هم از پسرانش‌؟ بلی دو تن دیگر که؟ نه برادر، دیگر که؟ اقربا
هرمز چهارم شاه ساسانی بود که از ۵۷۹ تا ۵۹۰ میلادی بر تخت شاهی نشست. رفتار خشونت‌بار هرمز چهارم با اشراف یک شورش فراگیر را به رهبری برادران ناتنی خودش بندوی و ویستهم/بستام آغاز کرد که هرمز چهارم را برکنار و پسر او، خسرو پرویز، را پادشاه خواندند. او سپس مجبور به تماشای اعدام همسر و یکی از پسرانش به روش اره کردن شد. سرانجام هرمز را نابینا کردند و بعد از مدتی او را کشتند.
پس آنگه از پسرانش سه تن بکین شد و قاسم روان بمالک دوزخ نمودشان متعلق
وانچه گرفته ست پیش ازین پسرانش عنین آیند و دخترانش سترون
در شبی که ازازل، پس از ده سال به خانه می‌آید، به گهواره سم می‌رود. او زمانی که مری متوجه حضورش در اتاق می‌شود، با به وجود آوردن آتش، او را می‌کشد. این اقدام وی، باعث تغییرکردن زندگی جان و پسرانش، سم و دین می‌شود؛ که تا بقیه عمر خود، به دنبال این شیطان، برای انتقام‌جویی بروند.