پسار

پسار

معنی کلمه پسار در دانشنامه عمومی

پسار (طارم). پسار یا پاسار یک روستا در ایران است که در دهستان گیلوان واقع شده است.
این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی و بر روی نقشه های گوگل جز استان زنجان می باشد . جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ۱۴۰ نفر بوده است. این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوان است. شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری است. از میوه های مشهور این روستا میتوان به زیتون، فندوق ، انجیر ، انار و . . . اشاره کرد.
به گفته اهالی روستا در جنگ اسکندر مقدونی با داریوش سوم اهالی این روستا در دره اوباش تانگه یا تانکه رشادت های زیادی به خرج دادند که متاسفانه مورخین یونانی کمتر به آن پرداخته اند.

معنی کلمه پسار در ویکی واژه

نیروی کُندکننده یا بازدارنده که در هنگام حرکت جسم در یک سیال، موازی مسیر و مخالف جهت حرکت جسم، بر آن اثر کند.

جملاتی از کاربرد کلمه پسار

این ژانر پس از جنگ جهانی دوم یعنی زمانی که امکان نابودی جهانی به‌وسیله جنگ‌افزار هسته‌ای به عرصهٔ بحث همگانی وارد شد محبوبیت یافت. با این حال ردّ عمده رمان‌های پسارستاخیزی را می‌توان از اوایل سدهٔ نوزدهم یعنی زمانی که مری شلی رمان آخرین فرد را منتشر کرد یافت.
قله غربی (آپساراس ۱) تنها قله صعودشده در بین این قله‌هاست که توسط کوهنوردان ژاپنی در ۷ اوت ۱۹۶۷ صعود شد. آپساراس ۲ و ۳ همچنان جزو قله‌های بکر و قله شرقی، یکی از بلندترین قله‌های صعودنشده به‌شمار می‌رود.
داستان بازی حدوداً چهار سال پس از نسخه اول اتفاق می‌افتد. جوئل و اِلی به شهر تازه تأسیس جکسون آمده و آنجا زندگی می‌کنند. در این قسمت بازیکن کنترل شخصیت اِلی، از نسخهٔ اصلی که اکنون ۱۹ ساله شده و به دنبال انتقام است، را به عهده خواهد گرفت، که با یک فرقه مرموز در ایالات متحده به سبک پسارستاخیزی درگیر جنگ می‌شود.این بازی در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ (۳۰ خرداد ۱۳۹۹)، به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد.
اولین سکه‌های آپسار در سال ۲۰۰۸ وارد بازار شدند.
بااین‌حال لاباک باور داشت استون‌هنج «احتمالاً بسیار قدیمی‌تر از آن است که محققان می‌اندیشند» و «ممکن است حتی ۲۰٬۰۰۰ سال عمر داشته باشد.» در سال ۱۸۶۰ هم تاریخ‌نگار معماری اسکاتلندی جیمز فرگوسن در کوارترلی ریویو نوشت استون‌هنج یک معبد بودایی است که بعد از دوران تسلط رومی‌ها ساخته شده. لاباک نظریهٔ جیمز فرگوسن را مبنی بر پسارومی بودن استون‌هنج رد کرد اما احتمال ساخته‌شدن استون‌هنج تحت تأثیر مردمان آسیایی (به‌ویژه فنیقی‌ها) را ممکن دانست.
وزن محمولهٔ این مأموریت ۶۸ کیلوگرم (۱۵۰ پوند) بود و در داخل غلاف‌های پسارگیر موشک اتلس ساخته و جاسازی شده‌بود. وزن ترکیبی کل بستهٔ مداری نیز برابر با ۳٬۹۸۰ کیلوگرم (۸٬۷۷۰ پوند) بود. ماهوارهٔ اسکور از مجتمع پرتاب ۱۱ در پیوست آزمایش موشک کیپ کاناورال واقع در فلوریدا به مداری با حضیض ۱۸۵ کیلومتر (۱۱۵ مایل) و اوج ۱٬۴۸۴ کیلومتر (۹۲۲ مایل) پرتاب شد و دارای انحراف مداری ۳۲٫۳° و تناوب مداری ۱۰۱٫۴ دقیقه بود. باتری‌های آن تا ۱۲ روز دوام آوردند و راکت در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۵۹ مجدداً وارد اتمسفر زمین شد.