پرینت

پرینت

معنی کلمه پرینت در لغت نامه دهخدا

پرینت. [ پ ِ ] ( اِخ ) نام قدیم قصبه ارکلی بر ساحل روملی به مرمره که بعدها به هراکلیا موسوم شد. این ناحیه از متفقین جمهوری آتن بود و در برابر فیلیپ مقدونی دیری مقاومت کرد و در آخر بسال 341 م. فیلیپ آنجا را تسخیر کرد. الکبیادس در دومین تبعید ونفی خویش بدانجا اقامت داشت. ( قاموس الاعلام ترکی ).

معنی کلمه پرینت در فرهنگ معین

(پِ ) [ انگ . ] (اِ. ) نمونة چاپی به دست آمده از کامپیوتر.

معنی کلمه پرینت در فرهنگ فارسی

نام قدیم قصبه ارکلی بر ساحل روملی بمرمره

معنی کلمه پرینت در دانشنامه عمومی

در رایانش، فرمان پرینت print به یک تک کاربر، توانایی خروجی یا چاپ اطلاعات را در برخی سیستم عامل ها می دهد. این فرمان تقریباً برابر فرمان lp در UNIX System V و lpr در BSD است.

جملاتی از کاربرد کلمه پرینت

آلپس الکتریک (به ژاپنی: アルプス電気株式会社) شرکت الکترونیکی ژاپنی است، که در زمینه قطعات الکترونیکی، ابزارهای الکترونیکی (مانند پتانسیومتر، حسگر، خازن‌های متغیر، پرینترهای چاپ حرارتی، صفحات لمسی، تاچ‌پد و کلیدهای مدار) و لوازم جانبی خودرو، همچنین ارائه خدمات لجستیکی فعالیت می‌کند.
این شبکه‌ها مشابه شبکه‌های اترنت مورد استفاده در کسب‌وکارها و مکان‌های آموزشی هستند، با این تفاوت که هدف‌شان اتصال خانه‌ها و ساختمان‌ها به دفتر مرکزی است، نه اتصال کامپیوترها و پرینترها در یک مکان. هر کابینت سوئیچ توانایی مدیریت حداکثر ۱۰۰۰مشتری را دارد، اما ۴۰۰–۵۰۰مشتری معمول‌تر است.
از افتخارات وی میتوان به کسب مدال نقره اسپرینت و تایم تریل در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۸۹۶ اشاره کرد.
شرکت‌های عضو عبارتند از گوگل، اچ‌تی‌سی، سونی، دل، اینتل، موتورولا، کوالکام، تگزاس اینسترومنتز، سامسونگ الکترونیکس، ان‌ویدیا، اسپرینت نکستل، تی-موبایل و ال‌جی الکترونیکس
کتابخانه کنگره این فیلم را به صورت پرینت‌های کاغذی، حفظ و نگهداری کرده‌است.
از افتخارات وی میتوان به کسب مدال طلا اسپرینت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ اشاره کرد.
شبکه رایانه‌ای باعث تسهیل ارتباط میان کاربران شده و اجازه می‌دهد تا کاربران منابع خود را به اشتراک بگذارند. منابعی مانند فایل‌های داخل شبکه (شامل: اسناد متنی، عکس، فایل صوتی و تصویری و…) و همچنین پرینتر، اسکنر و دستگاه‌های مشابه که داخل شبکه استفاده می‌شوند.
دفتر مرکزی اسپرینت نکستل در اوورلند پارک در کانزاس سیتی قرار دارد و مدیر ارشد و مدیرعامل آن دنیل دنیل هس است.