پریما

پریما

معنی کلمه پریما در دانشنامه عمومی

پریما ( به انگلیسی: Prima ) یک برند سیگار ایجاد شده در جمهوری سوسیالیستی شوروی اوکراین، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی است؛ که در حال حاضر توسط Kyiv تولید می شود. این برند در سال ۱۹۷۰؛ ۵۴  سال پیش  ( ۱۹۷۰ - خطا: زمان نامعتبر}} ) پایه گذاری گردید.

معنی کلمه پریما در ویکی واژه

-مانند پری-

جملاتی از کاربرد کلمه پریما

این دارو به عنوان یک مهارکننده کمپلکس هلیکاز-پریماز ویروس زوستر عمل می‌کند.
پس از گذشت دو سال از انتشار آلبوم موفق به درون قصر الکتریکی، ارین دست به انتشار آلبوم دوگانه‌ای به نام مهاجر جهانی نمود، آلبومی که خود از دو آلبوم دیگر تشکیل می‌شد. آلبوم اول با عنوان ماشین رؤیا پردازی که فضای بسیار آرام و تحت تأثیر پراگرسیو راک داشت.آلبوم دوم نیز کوچ مهاجر نام گرفته بود که بر عکس آلبوم اول فضای هوی‌تری بر آن حکم‌فرما بود. در ضبط کوچ مهاجر۱۰ خواننده با هم همکاری داشتند که در این میان به اسامی بزرگانی چون بروس دیکینسون از آیرن میدن، اندی دریس از هلووین، راسل الن از سیمفونی ایکس، تیمو کوتیپلتو از استراتوواریوس، رالف شفر از پریمال فیر و فابیو لیونه از راپسودی آو فایر بر می‌خوریم.
اصل پریماک بیان می‌دارد که در مورد هر جانور معین، هر فعالیت در سلسله مراتب تقویتی می‌تواند با هر یک از فعالیت‌های بالاتر از آن تقویت شود؛ و به نوبهٔ خود می‌تواند فعالیت‌های پایین‌تر از خود را تقویت کند.
دیالو در ساحل عاج متولد شد و در کودکی به ایتالیا نقل مکان کرد. او در سال ۲۰۱۵ به آکادمی جوانان آتالانتا پیوست و در آنجا دو قهرمانی کمپیوناتو پریماورا ۱ را به دست آورد. او در اولین بازی خود برای تیم بزرگسالان در سال ۲۰۱۹ گلزنی کرد و اولین بازیکن متولد سال ۲۰۰۲ بود که در سری آ گلزنی کرد. دیالو در سال ۲۰۲۱ به باشگاه انگلیسی منچستریونایتد پیوست و یک سال بعد به رنجرز و ساندرلند قرض داده شد. دیالو اولین بازی ملی بزرگسالان خود را برای ساحل عاج در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا سال ۲۰۲۱ انجام داد.
در اوت ۲۰۱۹، او با مبلغ ۷۵۰۰۰۰ یورو به اینترمیلان پیوست. پس از حضور در تیم زیر ۱۷ سال، او اولین بازی خود را برای تیم زیر ۱۹ سال در فوریه ۲۰۲۰ انجام داد. در فصل بعد، فونتاناروسا بازیکن ثابت تیم زیر ۱۹ سال اینتر شد، و به آنها کمک کرد تا کمپیوناتو پریماورا ۱، کوپا ایتالیا پریماورا و سوپر کوپا پریماورا را ببرند. او همچنین در لیگ جوانان یوفا ۲۰۲۰–۲۰۲۱ بازی کرد و در شش بازی یک گل به ثمر رساند.