پرکی

پرکی

معنی کلمه پرکی در لغت نامه دهخدا

پرکی. [ پ َ رَ ] ( ص نسبی ) ( کلاه... ) کلاهی درویشان را تَرک تَرک :
حاجت به کلاه پرکی داشتنت نیست
درویش صفت باش و کلاه تتری دار.سعدی.و در بعض نسخ برکی آمده است.

معنی کلمه پرکی در فرهنگستان زبان و ادب

{flaky} [علوم و فنّاوری غذا] ویژگی مادۀ غذایی ای که بافتی پرک مانند دارد

معنی کلمه پرکی در دانشنامه عمومی

پردراگ رادوساولیویچ ( سیریلیک صربی: Предраг Радосављевић؛ زادهٔ ۲۴ ژوئن ۱۹۶۳ ) که با نام پرکی نیز شناخته میشود بازیکن سابق و مربی فوتبال صرب تبار اهل ایالات متحده آمریکا است.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه ام وی پی لندون داناون شده است.
از باشگاه هایی که در آن بازی کرده است می توان به باشگاه فوتبال پورتسموث، باشگاه فوتبال اسپورتینگ کانزاس سیتی، باشگاه فوتبال ستاره سرخ بلگراد، و باشگاه فوتبال اورتون اشاره کرد.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا بازی کرده است.

معنی کلمه پرکی در ویکی واژه

ویژگی مادۀ غذایی‌ای که بافتی پرک‌مانند دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پرکی

زین گونه کرد با من بازی‌ها پرکین دل از جفای فلک زینم
اعترافات یک مزدور اقتصادی نام یک کتاب نوشته جان پرکینز است که در آن وی به بیان تجربیات خود دربارهٔ چگونگی کلاهبرداری از کشورهای مختلف در اندازه تریلیون دلاری می‌پردازد.
ترکی است جفا آیین‌، بیرحم، ولی پرکین ویسی که دو صد رامین، سرگشته و حیرانش
فرود آمد از پشت اسب نیا زبانش ز اندرز پرکیمیا
من آینهٔ صافم، نی آینهٔ تیره من سینهٔ سیناام، نی سینهٔ پرکینه
در سال ۱۹۵۴ جانی و همسر اولش ویویان به شهر ممفیس در ایالت تنسی نقل مکان کردند. جانی با همراهی دو نوازنده به نام‌های لوتر پرکینز و مارشال گرنت یک گروه سه نفره را تشکیل دادند و تلاش کردند که قراردادی با کمپانی موسیقی سان به امضا برسانند. بعد از اولین اجرا برای سَم فیلیپس، او به آن‌ها گفت که علاقه‌ای به موسیقی گاسپل ندارد و این موسیقی دیگر خریدار چندانی نخواهد داشت. نهایتاً با اجرای ترانه‌ای متفاوت که جانی در دوران خدمت ساخته بود توانستند قرارداد را به دست آورند. در سال ۱۹۵۵ او موفق به ضبط اولین ترانه در استودیو سان با نام گریه کن! گریه کن! گریه کن! شد که با موفقیت زیادی همراه بود.
در سال ۱۹۵۸ پرکینز همراه با شرلی بوث و شرلی مک لین در فیلم دلال ازدواج ظاهر شد.
محصول های اصلی آپ درگاه پرداخت اینترنتی شاپرکی ، اپ پرداخت موبایلی و پرداخت درون برنامه ای ،اپلیکیشن پایانه خرید فروشگاهی و سیستم پوز و احراز هویت است.
این شهر در سال ۱۸۲۵ و با پیشنهاد پال ویلیامز به سیمون پرکینز تأسیس شد.
در ۲۸ مه ۱۹۸۲ هاوکینگز با سرمایه‌ای معادل ۲۰۰٫۰۰۰ دلار شرکت خود را به ثبت رساند. هفت ماه بعد او این سرمایه را، با توجه به وام‌هایی که از شرکت‌هایی مانند سیکویا کپیتال، کلِینر پرکینز اند بایِرز و سِوین روزِن فاندرز گرفته بود، به ۲ میلیون دلار افزایش داد. در همان سال او به همراه اولین کارمند خود، ریچ مِلمون، برنامهٔ شرکت خود را بهبود بخشید. در همان زمان او دو تن از کارمندان قبلی خود را که با او در شرکت اپل کار می‌کردند، به جمع کارمندان خود اضافه کرد و به کمک این دو تن او در ماه‌های سپتامبر و اکتبر توانست برنامهٔ تجاری شرکتش را بهبود بخشد.
در حشر سر ز خانه زنبور برکند هرکس به خاک سینه پرکینه می برد
خون ما بر تو حلال است، بکش تیغ و بریز باری از کینه تهی ساز دل پرکین را
نگون شد سر تازی و جان بداد دل طوس پرکین و سر پر ز باد
ای دل پرکینه مصفا شدی وی تن دیرینه، مجدد شدی
سودای عشق از زیرکی جهان بهتر ارزد، و دیوانگی عشق بر همه عقلها افزون آید. هر که عشق ندارد، مجنون و بی حاصل است. هرکه عاشق نیست خودبین و پرکین باشد و خودرای بود؛ عاشقی بی خودی و بی راهی باشد. دریغا همه جهان و جهانیان کاشکی عاشق بودندی تا همه زنده و با درد بودندی!
ای هفت دریا گوهر عطا کن وین مس‌ها را پرکیمیا کن