پرنسس

پرنسس

معنی کلمه پرنسس در فرهنگ معین

(پِ رَ س ِ ) [ فر . ] (اِ. ) شاهدخت .

معنی کلمه پرنسس در فرهنگ عمید

شاهزاده خانم، شاه دخت.

معنی کلمه پرنسس در فرهنگ فارسی

شاهزاده خانم، شاهدخت، دخترپادشاه، زن پادشاه

معنی کلمه پرنسس در دانشنامه عمومی

پرنسس (فیلم). پرنسس ( مجاری: Adj király katonát ) فیلمی در ژانر درام است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. این فیلم برنده دوربین طلایی از جشنواره کن شده است.

معنی کلمه پرنسس در ویکی واژه

شاهدخت.

جملاتی از کاربرد کلمه پرنسس

یک سریال از اچ‌بی‌او به نام خاندان اژدها، پیش‌درآمد برای بازی تاج‌وتخت، بر اساس موادی از آتش و خون ساخته شده‌است و بیشتر بر روی متن «مرگ اژدهایان» تمرکز دارد، نسخه‌ای توسعه‌یافته از پرنسس و ملکه که جنگ داخلی رقص اژدهایان را پوشش می‌دهد. این سریال توسط مارتین، وینس جراردیس، رایان کندال و میگل سپاچنیک تهیه شده‌است.
پس از نقش‌هایی کوتاه در چند فیلم بریتانیایی، توسط ویلیام وایلر برای ایفای نقش «پرنسس آن» انتخاب شد. هپبورن در سال ۱۹۵۳ در اولین فیلم آمریکایی خود به نام تعطیلات رومی به کارگردانی ویلیام وایلر شرکت کرد و در کنار گریگوری پک بازی خوبی ارائه داد که برای او یک جایزهٔ اسکار به ارمغان آورد. تهیه‌کنندگان این فیلم در ابتدا الیزابت تیلور را برای این نقش در نظر داشتند، اما کارگردان این فیلم سخت تحت تأثیر تست‌های صحنهٔ آدری هپبورن قرار گرفت و نقش را به او واگذار کرد. آدری هِپبورن، برای بازی در فیلمِ تعطیلات رومی، موفق به دریافت سه جایزهٔ اسکار، گلدن گلوب و بَفتا شد، تا پیش از وی هیچ بازیگر زنی موفق به دریافت هم‌زمانِ این سه جایزهٔ مهمِ سینمایی برای یک نقش‌آفرینی نشده‌بود.
الکساندر کاراجورجویچ در ۱۶ دسامبر ۱۸۸۸ در شاهزاده مونته‌نگرو به عنوان چهارمین فرزند و پسر دوم پیتر کاراجورجویچ و همسرش پرنسس زورکا به دنیا آمد. پدربزرگ پدری او که الکساندر نیز نام داشت، مجبور شده‌بود از سمت شاهزاده صربستان کناره‌گیری کند و قدرت را به خانه رقیب اوبرنوویچ تسلیم کند. پدربزرگ مادری اسکندر نیکلاس اول شاهزاده مونته‌نگرو بود، علیرغم برخورداری از حمایت امپراتوری روسیه، در زمان تولد اسکندر و اوایل کودکی، خاندان کاراجورجویچ در تبعید سیاسی بود و اعضای خانواده در سراسر اروپا پراکنده بودند و قادر به بازگشت به صربستان نبودند.
در دنیای خیالی الف‌ها، یک پرنسس افسانه ای به نام لیا، یک جواهر جادویی قدرتمند دارد که هر کسی آن را در اختیار داشته باشد می‌تواند به تمامی سرزمین حکمرانی کند و …
نخستین آلبوم چندآهنگهٔ آبرا با نام بی‌ال‌کیو ولوت[ب] در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. پس از آن، دومین آلبوم چندآهنگهٔ او نیز با نام پرنسس در ۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۶ توسط ترو پنتر ساندز انتشار یافت. این آلبوم، نخستین اثر منتشرشدهٔ او از طریق یک ناشر کلان بود. ترانهٔ «میوه» از آلبوم رز در مقاله‌ای پیرامون برترین ترانه‌های آراندبی سال ۲۰۱۶، که در گاردین منتشر شد، مورد توجه قرار گرفت.