پرقدرت

معنی کلمه پرقدرت در ویکی واژه

پر (فارسی) + قدرت (عربی)
نیرومند، قوی

جملاتی از کاربرد کلمه پرقدرت

آداچی یوشیکاگه (به ژاپنی: 安達義景); متولد ۱۲۱۰ مرگ ۱۲۵۳، یک سامورایی در اواسط دوره کاماکورا و پسر ارشد گوکه‌نین) پرقدرت آداچی کاگه‌موری و پدر آداچی یاسوموری و همچنین پدر همسر اصلی شیکن هشتم هوجو توکیمونه، بنام کاکوساننی در شوگون‌سالاری کاماکورا در ژاپن بود.
پس از چند پیروزی کوچک در سال ۲۰۰۸ پتاکی سال ۲۰۰۹ را پرقدرت آغاز کرد و فاتح مسابقهٔ نیمه‌کلاسیک جایزه بزرگ شلده شد.
برای دریافت هوای مورد نیاز موتورهای پرقدرت این هواپیما و همچنین تنظیم میزان ورود هوا، طراحی خاصی برای ورودی‌های موتور در نظر گرفته شده‌بود که شامل یک بخش مخروطی شکل بود که بسته به شرایط پروازی به جلو و عقب حرکت می‌کرد. این بخش مخروطی باعث می‌شد در سرعت‌های بالا، موتور بلک برد مانند یک رم‌جت عمل کند.
چین به سرعت در حال توسعه سیستم آموزشی خود با تأکید بر رشته‌های علوم، مهندسی و ریاضیات است. چینی‌ها در سال ۲۰۱۱ دومین منتشرکننده مقالات علمی در دنیا بوده‌اند و شرکت‌هایی چون هواوی، شیائومی و لنوو از شرکت‌های پیشرو دنیا در زمینه‌های ارتباطات و کامپیوترهای شخصی هستند. ابرکامپیوترهای چینی اکنون از پرقدرت‌ترین‌ها در دنیا به‌شمار می‌آیند و استفاده از ربات‌های صنعتی رشد قابل توجهی داشته است.
به دلیل خواص جهتی پرقدرت، آرایه‌های پرده ای اغلب در ایستگاه‌های رادیوی تبلیغات دولت به منظور تبلیغ دولت در فرای مرزها در دیگر کشورها استفاده می‌شود. برای مثالآرایه‌های پرده ای که در رادیوی اروپای آزاد و رادیو آزادی که برای پخش در اروپای شرقی استفاده می‌شود.