پرسنل

معنی کلمه پرسنل در لغت نامه دهخدا

پرسنل. [ پ ِ س ُ ن ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) مجموع کارمندان یک اداره.
- اداره پرسنل ؛ اداره کارگزینی.

معنی کلمه پرسنل در فرهنگ معین

(پِ سُ نِ ) [ فر. ] (اِ. ) مجموع افراد یک مؤسسه یا کارکنان بخش خاصی از آن ، کارکنان . (فره ) .

معنی کلمه پرسنل در فرهنگ عمید

مجموع کارمندان یک اداره یا یک سازمان.

معنی کلمه پرسنل در فرهنگ فارسی

شخصی، خصوصی، مربوطبه شخص، مشغول بخود، کارگزینی
( اسم ) مجموع اعضای یک اداره . یا ادار. پرسنل . ادار. کارگزینی

معنی کلمه پرسنل در ویکی واژه

مجموع افراد یک مؤسسه یا کارکنان بخش خاصی از آن، کارکنان. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه پرسنل

بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند فناوری، ۶۰۰۰ پرسنل درمانی، بیش از ۳۴۰۰ معمار، بیش از ۲۰۰۰ بازیگر، کارگردان و دیگر چهره‌های خلاق و ۱۵۰۰ معلم طومارهایی را امضا کردند که از دولت پوتین خواستند تا جنگ را متوقف کند.
- پرسنل متخصص و تکنیکی موجود در دوایر و بخش‌ها
ارتش خلق یوگسلاوی (به صربی:Југословенска народна армија) ارتش جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی بود. این ارتش که از افراد بین ۱۵ تا ۶۵ سال تشکیل می‌شد، حدود ۲۰۰٬۰۰۰ پرسنل فعال و حدود ۳٬۲۰۰٬۰۰۰ پرسنل ذخیره داشت.
نزدیک به ۶۰ درصد از پرسنل کادر درمان در استان کرمانشاه را زنان تشکیل می‌دهند. از ۱۷۱۹ پزشک عمومی در استان کرمانشاه ۸۱۱ نفر زن هستند.
آهنگ‌سازانی همچون «رینیه باتون» و اتو کلمپرر از کشورهای خارجی به آذربایجان دعوت شدند تا در تأسیس ارکستر و آموزش پرسنل کمک کنند. از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۸۴ نیازی، پسر برادر عزیر حاجی‌بیگف، این ارکستر را رهبری کرد. پس از درگذشت او، رؤوف عبدالله‌اف، هنرمند خلق آذربایجان، رهبری آن را بر عهده گرفت. ارکستر به کشورهای زیادی مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، سوئیس، ترکیه و مصر مسافرت‌های کاری داشته‌است.
روزنامهً کیهان در صفحهً اول مورخ ۸ اسفند ۵۷ نوشت: نصب رئیس جدید ستاد نیروی هوایی، سرتیپ خلبان اصغر ایمانیان به سمت ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش ملی اسلامی ایران منصوب شد. بدنبال اعتراض جمعی از پرسنل نیروی هوایی نسبت به انتصاب‌های پیشین این سازمان از طرف ستاد کل ارتش ملی ایران سرتیپ اصغر ایمانیان به سمت رئیس ستاد نیروی هوایی ملی منصوب شد.
این دو منطقه مجموعاً حدود ۱۸۰۰۰ نفر جمعیت (سرشماری ۲۰۲۰) دارند که هم پرسنل نظامی و هم غیرنظامیان را شامل می‌شود. آنها بر اساس قوانین بریتانیا عمل می‌کنند و سیستم حکومتی خود را دارند و برای هر منطقه یک فرمانده توسط دولت بریتانیا منصوب می‌شود.
این دانشگاه با هشت دانشکده و تعداد زیادی مؤسسه تحقیقاتی دارای بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو (کارشناسی و کارشناسی ارشد) است و بیش از ۲۹۰۰ دانشمند و ۲۱۰۰ پرسنل پشتیبانی و مدیریت را به کار می‌گیرد.
سود عبارت است از فروش خالص منهای هزینه‌ها (شامل هزینه‌های پرسنلی) که به مدیریت تعلق دارد. این طرز تفکر این احتمال را می‌دهد که میان مدیریت و شاغلان تضاد منافع به وجود آورد.
در هفت آسمانم الا یک ستاره نیست نامی ز من به پرسنل این اداره نیست