پرسشنامه

معنی کلمه پرسشنامه در لغت نامه دهخدا

پرسش نامه. [ پ ُ س ِ م َ / م ِ ] ( اِ مرکب ) ورقی که بر آن چند پرسش نوشته اند و به داوطلب کاری دهند تا پاسخها بر آن نویسد.

معنی کلمه پرسشنامه در فرهنگ معین

( ~. مِ ) (اِمر. ) یک یا چند برگه شامل سوالاتی راجع به هویت و افراد خانواده و همانند آن که معمولاً در ادارات و مؤسسات به اشخاص می دهند تا پر کنند.

معنی کلمه پرسشنامه در فرهنگ عمید

کاغذ یا کاغذهایی که روی آن پرسش هایی نوشته و به کسی بدهند که پاسخ آن ها را بنویسد.

معنی کلمه پرسشنامه در فرهنگ فارسی

( اسم ) ورقه ای شامل سوالات راجع بهویت و افراد خانواده و غیره که معمولا در ادارات و موسسات باشخاص دهند تا آنرا پر نمایند.

معنی کلمه پرسشنامه در دانشنامه آزاد فارسی

پرسش نامه (questionnaire) فهرستی از پرسش های طراحی شده برای تعداد مشخصی از افراد، به منظور جمع آوری اطلاعات آماری کمی یا کیفی از پاسخ های آن ها. پرسشنامه ها برای کسب داده های اولیه به کار می آیند و ازجمله برای بازارسنجی مفیدند.

معنی کلمه پرسشنامه در ویکی واژه

questionario
یک یا چند برگه شامل سوالاتی راجع به هویت و افراد خانواده و همانند آن که معمولاً در ادارات و مؤسسات به اشخاص می‌دهند تا پر کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه پرسشنامه

در این آزمون ها از پانلیست های نیمه آموزش دیده تا آموزش دیده استفاده می شود. البته این پانلیست ها ابتدا در آزمون هایی که برای سنجش تیزفهمی حسی آن ها در رابطه با مشخصات مهم محصولات (مزه، بو، بافت و ...) طراحی شده شرکت نموده و در این آزمون ها نمرات متوسط تا خوب کسب کرده اند. پانلیست هایی که در آزمون های تحلیلی شرکت می کنند، باید یک چارچوب ذهنی تحلیلی اتخاذ نموده و بر جنبه های خاصی از محصول که توسط مقیاس های مندرج در پرسشنامه مشخص شده تمرکز نمایند. در آزمون های تحلیلی، پانلیست ها باید ترجیحات شخصی خود را کنار گذاشته و فقط بر ویژگی های موردنظر تمرکز کنند.
تمرکز بر کمک به افراد جامعه برای اتخاذ سه تصمیم مهم و کلیدی در زندگی نقش مؤثری در پیشرفت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حداکثر شدن رشد اقتصادی یک کشور خواهد داشت و این سه تصمیم عبارتند از: "انتخاب رشته تحصیلی"- "انتخاب شغل" و "انتخاب همسر". برای تحقق این امر، فراگیر شدن انجام آزمون های استعدادسنجی از سوی همه گروه های مردم از یک طرف و تولید پرسشنامه های تخصصی متناسب با فرهنگ کشور و آموزش متخصصین درخصوص نحوه استفاده از این آزمون ها و ارائه مشاوره به آحاد مردم از طرف دیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
تقریباً نیمی از ماده‌های این پرسشنامه پیرو سیاست نمره گذاری وارونه است.
پژوهشی جدید نشان می‌دهد که پرسشنامه‌های تشخیصی نیز دچار سوگیری جنسی و جنسیتی هستند و به نشانگانی که در پسران شایعتر است حساسیت بیشتری دارند. در صورت اصلاح این ابزارها شکاف بین نرخ اوتیسم در دختران و پسران تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
یک مطالعه بر روی مسافران آمریکایی بازگشته از سفرهای بین‌المللی شیوع بالای آی‌بی‌اس و اسهال پایدار و مکرر را که در طول سفر پیشرفت کرده، در این گروه نشان داد. این مطالعه بر روی ۸۳ نفر از اهالی ایالت یوتا که در حال بازگشت از سفر بودند صورت پذیرفت. پرسشنامه‌های گوارشی تکمیل‌شده ۲۷ مورد اسهال پیشرفته در سفر و ۱۰ مورد آی‌بی‌اس پیشرفته در حین سفر را گزارش کردند.