پرستون
معنی کلمه پرستون در دانشنامه عمومی

پرستون

معنی کلمه پرستون در دانشنامه عمومی

پرستون ( به انگلیسی: City of Preston ) شهر است در شمال غربی انگلستان واقع در ناحیه شمال غربی انگلستان. جمعیت این شهر بر اساس آمار ۲۰۱۸ حدود ۱۴۱٬۸۱۸ نفر است.
پرستون (لانکاشیر). latitudeپرستون ( لانکاشیر ) longitudeپرستون ( لانکاشیر )
پرستون ( به انگلیسی: Preston, Lancashire ) یک شهرک در بریتانیا است که در شمال غربی انگلستان واقع شده است.
پرستون ۱۱۴٬۳۰۰ نفر جمعیت دارد.
شهر کالیش خواهرخواندهٔ پرستون ( لانکاشیر ) هست.
پرستون (ویکتوریا). پرستون ( به انگلیسی: Preston ) یک حومه شهر در استرالیا است که در ملبورن واقع شده است.
معنی کلمه پرستون در دانشنامه آزاد فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه پرستون

معنی کلمه پرستون در دانشنامه آزاد فارسی

پرِسْتون (Preston)
شهر صنعتی و مرکز اداری لنکشر، در شمال غربی انگلستان، کنار رود ریبل واقع شده است. در ۳۴ کیلومتری جنوب لنکستر، واقع در بالاترین نقطۀ قابل کشتی رانی در دهانۀ دریای ایرلند واقع شده است. جمعیت آن ۱۲۶,۱۰۰ نفر است (۱۹۹۱). صنایع اش عبارت اند از نساجی، تولید مواد شیمیایی، لوازم برقی، هواپیما، پلاستیک، علوم مهندسی؛ پرستن مرکز فروش محصولات کشاورزی نیز به شمار می رود. اولیور کرامول در ۱۶۴۸ سلطنت طلبان را در این شهر شکست داد. پرستن چندین کلیسا دارد که منار کلیسای سنت والبورگ، به ارتفاع بیش از ۹۲ متر، مهم ترین بنای آن است. پرستن اطراف قلعه ای رومی توسعه یافت. در ابتدا بازار شهری بود که در کتاب مساحی انگلستان به آن اشاره شده است. در ۱۱۷۹م اجازۀ برپایی بازار را از هنری دوم دریافت کرد. بناهای معدودی از تاریخچه اولیۀ پرستن برجا مانده است و حتی عمارت های اشراف نیز در جریان صنعتی شدن نابود شدند. ده ها سال تولید پنبه، صنعت اصلی پرستن را تشکیل می داد و تا ۱۸۳۵، چهل کارخانۀ پنبه بافی در شهر وجود داشت. بزرگ ترین کارخانه تولید ریون (ابریشم مصنوعی) را در اروپا دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پرستون

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پرستون نورث اند، باشگاه فوتبال گیلینگام، باشگاه فوتبال لینکولن سیتی، باشگاه فوتبال اورتون، و باشگاه فوتبال واتفورد اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پرستون نورث اند اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ناتینگهام فارست، باشگاه فوتبال پرستون نورث اند، باشگاه فوتبال فایلد، باشگاه فوتبال استوک‌پورت کانتی، باشگاه فوتبال گیلینگام، باشگاه فوتبال ویمبلدون، باشگاه فوتبال بلکپول، باشگاه فوتبال لانکستر، باشگاه فوتبال وستهام یونایتد، و باشگاه فوتبال نوتس کانتی اشاره کرد.
او به انگلستان بازگشت و به صورت مجدد در باشگاه لیتون اورینت حضور پیدا کرد. پس از آن حضور در باشگاه‌هایی چون بورنموث و پرستون لاینز استرالیا، در نهایت فوتبال خود را به عنوان بازیکن به پایان رساند.
وی سابقه بازی در تیم‌های ناتینگهام فارست، اورتون، پرستون نورث اند، لستر سیتی و باشگاه فوتبال آکسفورد یونایتد و همچنین ۲۶ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال اسکاتلند در کارنامه دارد.
در حالی که گرومیت از پرستون تحقیق می‌کند، پرستون او را اسیر می‌کند و او را به خاطر زنگ زدگی گوسفندان فراری می‌کند. گرومیت دستگیر و زندانی می‌شود، در حالی که خانه والاس پر از گوسفند است. والاس و گوسفندان گرومیت را نجات می‌دهند و در مزارع مخفی می‌شوند. وندولن و پرستون برای گردآوری گوسفندان وارد کامیون می‌شوند. هنگامی که وندولن خواستار پرستون برای جلوگیری از زنگ زدگی است، او را با گوسفندان در کامیون‌ها قفل می‌کند و دور می‌شود و قصد دارد آنها را به غذای سگ تبدیل کند.
این آزادراه که از شهر فارینگتون شروع میشود، ۴۸.۳ کیلومتر (۳۰ مایل) مسافت دارد و از شهرهای مهمی مانند پرستون, بلکبرن, دارون, برنلی عبور میکند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پرستون نورث اند، باشگاه فوتبال منزفیلد تاون، باشگاه فوتبال ویگان اتلتیک، و باشگاه فوتبال اورتون اشاره کرد.