پردرآمد

معنی کلمه پردرآمد در فرهنگ عمید

( پردرآمد ) ۱. دارای سود بسیار.
۲. کاری یا جایی که درآمد بسیار دارد.

معنی کلمه پردرآمد در فرهنگ فارسی

( پر در آمد ) ( صفت )چیزی یا کسی که در آمد بسیار دارد مقابل کم در آمد : ملک پر در آمد .

معنی کلمه پردرآمد در ویکی واژه

redditizio

جملاتی از کاربرد کلمه پردرآمد

این شرکت دو سال بعد از تأسیس، نام «نرم‌افزارهای رابطه‌ای (اس‌دی‌ال)» را برای خود برگزید. این تغییر نام همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۲ این شرکت به نام «سامانه‌های اورکل» و بالاخره در ۱۹۹۵ به نام «شرکت اورکل» مشهور شد. لری الیسون که خود یکی از مؤسسان این شرکت بود، در تمام دوران پس از تأسیس مدیر عاملی آن را برعهده داشت. تا اینکه در سال ۲۰۰۴ جفری هنلی جایگزین او شد. ۴ سال بعد آسوشیتدپرس، الیسون را پردرآمدترین مدیر اجرایی در جهان معرفی کرد.
بیانسه و جی زی به عنوان قدرتمندترین زوج در لیست ۱۰۰ زوج با بیشترین نفوذ سال ۲۰۰۶ مجله تایم جای گرفتند. در ژانویهٔ ۲۰۰۹ فوربز آن‌ها را با درآمد مجموع ۱۶۲ میلیون دلار به عنوان پردرآمدترین زوج هالیوود رده‌بندی کرد. همچنین سال بعد نیز با درآمد مجموع ۱۲۲ میلیون دلار در جایگاه اول لیست قرار گرفتند.
این فیلم در خارج از ایالات متحده و کانادا در هفته اول اکران خود ۳۰۷٫۶ میلیون دلار در ۵۲ کشور فروش داشت. بزرگ‌ترین بازارهای فروش این فیلم در نخستین اکران آخر هفته متشکل از چین (۵۶٫۸ میلیون دلار)، کره جنوبی (۲۴٫۹ میلیون دلار)، فرانسه (۲۱٫۷ میلیون دلار)، آلمان (۱۹٫۴ میلیون دلار) و هند (۱۹٫۲ میلیون دلار) بودند. این فیلم در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۳ روز پس از اکران) به پرفروش‌ترین فیلم در ۲۰۲۲ در خارج از ایالات متحده و کانادا تبدیل شد. پنج کشور پردرآمد در مجموع عبارتند از: چین (۱۱۵٫۸ میلیون دلار)، فرانسه (۸۱٫۶ میلیون دلار)، کره جنوبی (۶۱٫۶ میلیون دلار)، آلمان (۵۷٫۷ میلیون دلار) و بریتانیا (۴۵٫۱ میلیون دلار).
استان هرمزگان جزو پنج استان پردرآمد ایران محسوب می‌شود، اما متأسفانه از نظر تقسیم بودجه در رده بیست و چهارمین استان قرار دارد.
ادل یکی از پردرآمدترین خوانندگان زن جهان به‌شمار می‌آید. فوربز در سال ۲۰۱۳، او را در لیست پردرآمدترین افراد زیر ۳۰ سال جهان قرار داد که از مه ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۱۲، ۲۸ میلیون دلار درآمد داشته است.
تورم از جمله پدیده‌هایی است که می‌تواند آثار و تبعاتی مثبت و منفی به دنبال داشته باشد و مهم‌ترین اثر آن توزیعی است به نحوی که به نفع گروه‌های پردرآمد و به ضرر گروه‌های فقیر و کم‌درآمد و حقوق‌بگیر است. به عبارت دیگر تورم به افراد دارای درآمدهای پولی ثابت، ضرر می‌زند و از قدرت خرید آنان می‌کاهد و در مقابل، به نفع اغلب کسانی تمام می‌شود که درآمدهای پولی متغیر دارند. برای مثال، تورم در ایران و از نظر دولت‌مردان فرصت و ارزش تلقی می‌شود.
درآمد بعضی از پردرآمدترین آیدل‌های کیپاپ مثل جی دراگون بسیار بیش از این مقادیر بوده‌است برای مثال در سال ۲۰۱۵ جی دراگون به تنهایی ۷۹۰ میلیون وون درآمد داشته‌است.
در ژانویه ۲۰۱۵ گزارش شد که ادل حدوداً ۱۲۰ میلیون دلار دارایی دارد و ثروتمندترین موسیقی‌دان زیر ۳۰ سال جهان بوده است. ادل در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، به ترتیب با ۵'۸۰ و ۶۹ میلیون دلار درآمد در رتبه دوم فهرست «پردرآمدترین زنان خواننده جهان» فوربز قرار گرفت.