پخش کردن
معنی کلمه پخش کردن در فرهنگ فارسی

پخش کردن

معنی کلمه پخش کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱- پراکنده کردن پاشیدن متفرق کردن . یا پخش کردن روز بر کسی یا بر دل کسی . پریشان کردن روزگار یا خاطر او. ۲- یخت ریز ریز و خرد کردن. ۳- بخش کردن بخشیدن تقسیم کردن توزیع کردن .

معنی کلمه پخش کردن در فرهنگستان زبان و ادب

{distribute} [مهندسی مخابرات] ارسال اطلاعات صوتی یا تصویری اعم از پخش و تک پخش و چندپخش و مانند آن متـ . توزیع کردن

معنی کلمه پخش کردن در دانشنامه عمومی

پخش کردن (شبکه رایانه ای). در شبکه رایانه ای، مخابرات و نظریه اطلاعات، پخش کردن یا انتشار ( به انگلیسی: Broadcasting ) روشی برای انتقال پیام به تمام گیرندگان به طور همزمان است.
پخش کردن می تواند به عنوان یک عملیات در لایهٔ بالای شبکه مثلاً در یک برنامه انجام شود، به عنوان مثال، پخش کردن در رابط ارسال پیام؛ یا ممکن است یک عملیات در لایهٔ پایین شبکه باشد، به عنوان مثال پخش کردن در اترنت.
ارتباط همه به همه یک روش ارتباطی رایانه ای است که در آن هر فرستنده پیام ها را به همه گیرندگان یک گروه منتقل می کند. در شبکه، این ارتباط را می توان با استفاده از پخش کردن یا چندپخشی انجام داد. این روش، متفاوت با روش نقطه به نقطه است که در آن هر فرستنده تنها با یک گیرنده ارتباط برقرار می کند.
چهار روش اصلی آدرس دهی در پروتکل اینترنت وجود دارد:
• تک پخشی ( به انگلیسی: Unicast ) با استفاده از ارتباط یک به یک بین فرستنده و مقصد، پیامی را به یک گره خاص تحویل می دهد: هر آدرس مقصد به طور منحصر به فرد یک نقطه پایانی گیرنده را شناسایی می کند.
• پخش کردن ( به انگلیسی: Broadcasting ) با استفاده از ارتباط یک به همه، پیامی را به تمام گره های شبکه ارائه می کند. یک دیتاگرام ( یا بسته ) از یک فرستنده به تمام نقاط انتهایی احتمالاً چندگانه مرتبط با آدرس پخش هدایت می شود. شبکه به طور خودکار دیتاگرام ها را در صورت نیاز بازپخش می کند تا به تمام گیرندگان در محدوده پخش دسترسی پیدا کند، که عموماً یک زیرشبکه کامل شبکه است.
• چندپخشی ( به انگلیسی: Multicast ) پیامی را به گروهی از گره ها که علاقه مندی خود را برای دریافت پیام ابراز کرده اند، ارائه می دهد. دیتاگرام ها به طور همزمان در یک انتقال به بسیاری از گیرندگان هدایت می شوند. چندپخشی با پخش متفاوت است زیرا آدرس مقصد زیرمجموعه ای از گره های قابل دسترسی را مشخص می کند، نه لزوماً همه.
• هریابی ( به انگلیسی: Anycast ) یک پیام را به هر یک از گروه های گره ارائه می دهد، الگوریتم مسیریابی، گیرنده واحدی را از هر گروه انتخاب می کند که بر اساس فاصله یا اندازه گیری هزینه، نزدیک ترین گیرنده است.
در شبکه های رایانه ای، پخش کردن به معنای انتقال یک بسته به نحوی است که توسط همه دستگاه های موجود در شبکه دریافت شود. در عمل، پخش کردن به یک دامنه پخش محدود می شود.

معنی کلمه پخش کردن در ویکی واژه

diffondere
erogare

جملاتی از کاربرد کلمه پخش کردن

از زمان آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با چین، رسانه‌های چینی فیلم‌های جنگ کره را پخش کردند، که باعث افزایش قابل توجه ضدآمریکایی شد در ماه مه ۲۰۱۹، گلوبال تایمز گفت که «جنگ تجاری با آمریکا در حال حاضر چین را به یاد جنگ‌های نظامی بین چین و ایالات متحده در جنگ کره می‌اندازد.»
او در میانه سال ۱۹۵۰ به عنوان پیانیست جز در جای مختلف کنسرت برگزار کرد و در این سال به ضبط موسیقی معاصر پرداخت. او با شلی مِن، لروی وینه گار، بنی کارتر و … همکاری داشت. او آلبومی با «مِن و وینه گار» به نام «بانوی زیبای من» ضبط کرد که جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های چندین سال پیاپی بود. آندره پره‌وین دو آلبوم با «داینا شور» به عنوان تنظیم کننده، رهبر و آکومپانیمنت همکاری داشت و در برنامه «داینا شور چِوی شو» در سال ۱۹۶۰ چندین بار ظاهر شد. او با جولی اندروز برای موسیقی کریسمس در سال ۱۹۶۶ همکاری داشت؛ و بر گوش‌های کمیاب آندروز توجه کرد؛ و آلبومی پخش کردند که چندین سال جزو صفحات پر فروش بود که امروزه در سی دی‌ها موجود می‌باشد.