پخش تلویزیونی

معنی کلمه پخش تلویزیونی در فرهنگستان زبان و ادب

{telecast} [سینما و تلویزیون] پخش برنامۀ تلویزیونی

معنی کلمه پخش تلویزیونی در ویکی واژه

پخش برنامۀ تلویزیونی.

جملاتی از کاربرد کلمه پخش تلویزیونی

در ۸ فوریه ۲۰۰۸، این نمایش جایزه آنی را برای "بهترین تولید تلویزیونی انیمیشن" سال ۲۰۰۷ کسب کرد. در استرالیا ، پخش تلویزیونی عمومی تلویزیون ای بی سی در ۱۸ فوریه ۲۰۰۸ با پخش نسخه اصلی انگلیسی از زمان آغاز به کار در ای بی سی ۱ و فقط دیجیتال ای بی سی ۲ شروع به پخش فصل آمریکا در استرالیا کرد.
فاکس جانشین قانونی فاکس قرن ۲۱ام است که اساساً در بر صنایع پخش تلویزیونی، خبر، ورزش متمرکز است. نوز کورپ، شرکت خواهر آن تحت کنترل روپرت مرداک دربردارندهٔ منافع مرداک در صنعت انتشار و دیگر ذخایر رسانه‌ای در استرالیا است. مرداک یکی از دو رئیس اجرایی هیئت‌مدیره و پسرش لاکلن مرداک رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل ارشد اجرایی است.
اسکار مارتینز یک شخصیت تخیلی در مجموعه تلویزیونی شبه مستند اداره با بازی بازیگر کوبایی اسکار نونز است. مارتینز در زمان پخش سریال یکی از معدود شخصیت‌های آشکارا همجنسگرا در پخش تلویزیونی بود. نونز، که صریح است، هنگام ورود به سیستم ابتدا نمی‌دانست که شخصیت وی ممکن است همجنسگرا باشد. برای فصل تلویزیونی ۲۰۰۶–۲۰۰۷، گلاد گزارش داد که او تنها شخصیت ال‌جی‌بی‌تی یا یک شخصیت رنگین‌پوست در یک سریال معمولی است. برای فصل تلویزیونی ۲۰۰۷–۲۰۰۷ او «تنها شخصیت همجنسگرا باقی مانده در یک برنامه کمدی نیم ساعته» و تنها شخصیت اصلی همجنسگرا بود که فردی رنگین‌پوست است.
۳ روز طول کشید تا آپولو ۸ به ماه برسد. این سفینه در مدت ۲۰ ساعت، ۱۰ بار به دور ماه چرخید، و در طول این مدت، خدمه از طریق پخش تلویزیونی برنامه شب کریسمس را اجرا کردند و ده آیه از سفر پیدایش را خواندند. این پخش، در عصر خود، رکورد پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی تاریخ را، به خود اختصاص داد. آپولو ۸ مسیر را برای آپولو ۱۱ هموار ساخت تا هدف جان اف. کندی، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر «فرود انسان قبل از پایان دهه ۶۰»، عملی شود. فضانوردان آپولو ۸ در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۸ به زمین بازگشتند و فضاپیمای آنان در اقیانوس آرام شمالی فرود آمد. در سال ۱۹۶۸، خدمه این فضاپیما عنوان «مرد سال» مجله تایم را به خود اختصاص دادند.
محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگویی به تشریح چرایی مخالفت خود با این انحصار پرداخت و گفت: صدا و سیما اعتقاد دارد به دلیل آنکه پخش تلویزیونی (برودکست) براساس قانون اساسی به صورت انحصاری در اختیار این سازمان است، در فضای مجازی (برادبند) نیز باید این ظرفیت برای آن‌ها فراهم باشد؛ همچنین مدعی‌اند هرگونه پخش صوتی و تصویری در فضای مجازی باید تحت مدیریت و تحت نظارت و مقررات این سازمان انجام شود.
سال ۱۳۵۲ نصیریان این نمایشنامه را برای پخش تلویزیونی کارگردانی کرد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی، وودی آلن نسخهٔ جدیدی از این فیلم را برای پخش تلویزیونی ساخت و خودش نقشِ جکی گلیسون را بازی کرد.
وی گرداننده و کارگردانِ موسیقیِ پخش تلویزیونی مراسمِ جوایزی چون «امی»، «گرمی»، «اسکار»، «جایزه مرکز کندی» و «جوایز فیلم آمریکا» و خودش هم، یکی از برندگان «جایزه امی» بود.
این دو به گسترده‌ترین پیروزی خودشان را در آلمان با " صبح زندگی من " که توسط بی جیز تحریر گردیده شده، در سال ۱۹۶۷ به رتبه ۲ دست یافتند. آنان این موسیقی را در برنامه شاخص تلویزیونی (شب‌های دیسک جشن ۱۹۶۷) اجرا نمودند، نخستین پخش تلویزیونی رنگی در اروپا، که توسط یوروویژن از برلین ارسال گردید.
در اسکی‌شهر سه دانشگاه وجود دارد: دانشگاه آنادولو، دانشگاه عثمان‌غازی اسکی‌شهر و دانشگاه فنی اسکی‌شهر. دانشگاه آنادولو علاوه بر تحصیل حضوری در پردیس‌های خود، دوره‌های دانشگاه آزاد را از طریق پخش تلویزیونی در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد.