پاین
معنی کلمه پاین در دانشنامه عمومی

پاین

معنی کلمه پاین در دانشنامه عمومی

پاین ( به انگلیسی: Pine ) یک رایانامه خوان مبتنی بر متن که به صورت رایگان افزار توسط دانشگاه واشنگتن عرضه شده است. اولین نسخه این برنامه در سال ۱۹۸۹ نوشته شده بود.
پاین (شیلی). پاین ( به اسپانیایی: Paine ) یک شهرستان در شیلی است که در مایپو واقع شده است. پاین ۶۷۸ کیلومتر مربع مساحت و ۵۰٬۰۲۸ نفر جمعیت دارد و ۴۰۹ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه پاین در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه پاین

معنی کلمه پاین در ویکی واژه

(اصفهانی، نگارش گویش‌نما) پایین

جملاتی از کاربرد کلمه پاین

کی زنده دم تو کشد منت مسیح پاینده را به چشمهٔ حیوان چه احتیاج
کبوتران حرم سایرند و ما ثابت که عاشقان تو مرغان رشته برپایند
آلپ دوئز برای مسابقات دانهیل یا اسکی آلپاین استفاده می‌شود.
پسر من‌! کرفک‌اندیش بوی‌، نه گناه‌اندیش‌، چه مردم تا جاودان زمان زنده نی‌، چه چیز که آن مینوی (‌است‌)‌، بایستنی‌تر (‌پاینده‌تر)
اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۶۴ شامل شش رویداد بود که از ۳۰ ژانویه تا ۸ فوریه ۱۹۶۴ در اینسبروک اتریش برگزار شد.
پاینده‌تر از سام سوارست به‌کینه کوشنده‌تر از نیرم نیوست به نیرو
نیست پاینده با کفش اموال نیست پوشیده بر دلش اسرار
مهترند آنچه زان گران دستند کهترند آنچه زان سبکپایند
ای من از فیض تو پاینده نشان تو کجاست این دو گیتی اثر ماست جهان تو کجاست
پس از موفقیت دکتر نو ، یونایتد آرتیستز یک دنباله را روشن کرد و بودجه موجود برای تهیه کنندگان را دو برابر کرد. علاوه بر فیلمبرداری در محل در ترکیه، صحنه‌های اکشن در استودیو پاین‌وود ، باکینگهام‌شر و اسکاتلند فیلم‌برداری شدند. تولید بر اساس بودجه و زمان‌بندی انجام شد و تا تاریخ اکران برنامه‌ریزی‌شده در اکتبر 1963 به سرعت تمام شد.
آنیتا واختر از سال ۱۹۸۴ در رقابت‌های جهانی و المپیک شرکت کرد و در المپیک زمستانی ۱۹۸۸ در کانادا، دو مدال طلا را در رشتهٔ اسکی‌بازی آلپاین به دست آورد. وی در رقابت‌های المپیک زمستانی ۱۹۹۲ نیز در فرانسه، دو مدال نقره را کسب کرد.
اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۶۸ شامل ۶ رویداد بود که از ۹ تا ۱۷ فوریه ۱۹۶۸ در گرونوبل فرانسه برگزار شد.
تومبا ورزشکار مرد رشتهٔ اسکی آلپاین اهل کشور ایتالیا است. وی در بین سال‌های ‎۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک زمستانی در مجموع ۵ مدال، شامل ۳ مدال طلا و ۲ نقره را کسب کرد.
عشق عشرت پیشه ای که دولتت پاینده باد روز روزت عید تازه هر شبانگه سور نو
تا نمیری کی به حق زنده شوی آب حیوان جو که پاینده شوی
پس از جشن رونمایی در استودیوهای پاین‌وود، استون مارتین در افتتاحیه نمایشگاه «باند این موشن» در موزه فیلم لندن در منطقهٔ کاونت گاردن لندن نیز حضور یافت. در این نمایشگاه، این خودروساز پنجاهمین سالگرد همکاری با فیلم‌های جیمز باند، که با استون مارتین دی‌بی۵ در فیلم پنجه‌طلایی در سال ۱۹۶۴ آغاز شده بود را جشن گرفت.
بدو کریمی نازنده چون بعقل روان بدو بزرگی پاینده چون بروح بدن
الیس کلارک در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۰، دو روز پس از ۹۳ سالگی‌اش در پرت آو اسپاین درگذشت.