پایان دادن

معنی کلمه پایان دادن در فرهنگستان زبان و ادب

{terminate} [مهندسی مخابرات] متصل کردن خطوط ارتباطی یا خطوط مشترکان به مرکز مخابرات

معنی کلمه پایان دادن در ویکی واژه

متصل کردن خطوط ارتباطی یا خطوط مشترکان به مرکز مخابرات.

جملاتی از کاربرد کلمه پایان دادن

جامعهٔ جهانی بهائی در شهریور ۱۳۹۵ (سپتامبر ۲۰۱۶) با انتشار نامه ای سرگشاده به رئیس‌جمهور ایران، حسن روحانی، خواستار پایان دادن به سرکوب اقتصادی بهائیان ایران شد.
تأثیر کمپین بهداشتی- بعد از تحقیق روی اثرات ارتباطات سلامت انجام شده و می‌توان نتیجه گرفت که یک کمپین ارتباطات بهداشتی که نیازمند تغییر رفتار است، تغییر رفتار مطلوب را در حدود ۷ تا ۱۰ درصد یا بیشتر افزایش می‌دهد افرادی که در سایت کمپین هستند نسبت به کسانی که در گروه کنترل هستند. همچنین اثرات برای پذیرش یک رفتار جدید نسبت به پایان دادن به رفتار فعلی، حدود ۱۲٪ بالاتر است.
استاتیرا و خانواده‌اش تا دو سال ارتش اسکندر را همراهی کردند. مادر او در اوایل سال ۳۳۲ پیش از میلاد درگذشت و سی‌سی‌گامبیس سرپرست او شد. گرچه داریوش چندین بار با پیشنهاد خون‌بها دادن برای رهایی خانواده‌اش تلاش کرد، اما اسکندر حاضر نشد زنان را پس‌فرستد. سپس داریوش به اسکندر پیشنهاد ازدواج با استاتیرا را در برابر صرف نظر نمودن از ادعای خود در مورد برخی از سرزمین‌هایی که اسکندر پیشتر در ازای پایان دادن به جنگ تصرف کرده بود، داد. اما اسکندر این پیشنهاد را نیز رد کرد و به داریوش یادآوری کرد که او هم سرزمین و هم استاتیرا را تحت کنترل خود دارد و اگر تصمیم به ازدواج با او را داشت اجازه داریوش لازم نبود.
از عالیجناب سفیر مصر در ایران شنیدم که شما مایل هستید مستقیماً از طرف من بشنوید که مایل به پایان دادن به زندگی زناشوئی خود هستم… در حقیقت من چنین تصمیمی را گرفته‌ام و به سفیر شما در مصر اطلاع داده‌ام و این یادداشت تأکیدی است بر این تصمیم نهایی من…
از مهم‌ترین اقدامات نظامی امام‌قلی خان فتح هرمز و پایان دادن به تسلط ۱۱۷ سالهٔ پرتغالی ها در خلیج‌فارس است. هرسال ۱۰ اردیبهشت سالگرد این روز با عنوان «روز ملی خلیج‌فارس» گرامی داشته می‌شود.
به گفته یکی از کارگران: ۱۲ ساعت کار می‌کنیم، پول کرایه نداریم، مجبوریم مسیر را پیاده برویم. اگر اعتراض هم بکنیم به اخراج تهدیدمان می‌کنند. بنا به گزارش رسانه‌ها، شهردار یاسوج کارگران را تهدید به پایان دادن به این تجمع اعتراضی کرده‌است.