پاپی
معنی کلمه پاپی در لغت نامه دهخدا

پاپی

معنی کلمه پاپی در لغت نامه دهخدا

پاپی. ( اِخ ) نام یکی از طوایف ایل پیشکوه از قبائل کرد ایران تقریباً دارای 1000 خانوار که در سیزار و کوههای هشتادپهلو و قیرآب و شمال دزفول مسکن دارند.

معنی کلمه پاپی در فرهنگ عمید

در پی، پیرو.
* پاپی بودن: (مصدر لازم ) [مجاز] = * پاپی شدن
* پاپی شدن: (مصدر لازم ) [مجاز]
۱. در پی کسی یا کاری بودن، کسی یا کاری را دنبال کردن.
۲. در امری اصرار ورزیدن.

معنی کلمه پاپی در فرهنگ فارسی

یکی از بخشهای شهرستان خرم آباد که در جنوب خاوری شهرستان مذکور واقع است . کوهستانی و هوای قسمت عمده آن سردسیری است . محصول عمده غلات لبنیات و محصولات دامی است . راه آهن تهران به اهواز از وسط این بخش می گذرد . مرکز بخش آبادی [ سپید دشت ] میباشد .
درپی، پیرو، درپی کاری بودن، کاری رادنبال کردن
نام یکی از قبایل ایل پیشکوه از قبائل کرد ایران که در سیزار و کوههای هشتاد پهلو و قیر آب و شمال دزفول مسکن دارند

معنی کلمه پاپی در دانشنامه عمومی

پاپی (ترانه). «پاپی» ( به انگلیسی: Papi ) ترانه ای از خواننده آمریکایی جنیفر لوپز است که برای هفتمین آلبوم استودیویی اش عشق؟ ضبط شده است. این ترانه در ۱۰ اوت ۲۰۱۱ به عنوان سومین تک آهنگ آلبوم توسط آیلند رکوردز منتشر شد.
• متن کامل این ترانه در مترولیریکس
• ترانه های ۲۰۱۰ ( میلادی )
• ترانه های تهیه شده توسط ردوان
• ترانه های جنیفر لوپز
• ترانه های دنس پاپ
• ترانه های سروده شده توسط ردوان
• تک آهنگ های ۲۰۱۱ ( میلادی )
• تک آهنگ های آیلند رکوردز
• تک آهنگ های با رتبه یک در بیلبورد هات دنس کلاب
• مقاله های دارای میکروفرمت اچ اودیو
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
• همه مقاله های خرد
• مقاله های خرد ترانه
پاپی (جبراییل). پاپی ( ترکی آذربایجانی: Papı ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری آرتساخ است که در استان هادروت واقع شده است.
پاپی (خواننده). موریا رز پریرا ( به انگلیسی: Moriah Rose Pereira ) ( زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۹۵ ) ، که به طور حرفه ای با نام پاپی و سابقاً دت پاپی شناخته می شود، یک خواننده، ترانه سرا و یوتیوبر آمریکایی است. وی در سال ۲۰۱۴ با بازی کردن در ویدئوهای هنر اجرایی در یوتیوب به عنوان یک اندروید عجیب و غریب که درمورد فرهنگ اینترنت و جامعه مدرن اظهار نظر می کرد و به طعنه زدن می پرداخت به شهرت رسید. وی در سال ۲۰۱۵ با آیلند رکوردز قرارداد ضبط امضا کرد و اولین آلبوم چندآهنگه خود را با نام حمام حبابی در سبک پاپ در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.
موریا رز پریرا در بوستون، ماساچوست، در ۱ ژانویهٔ سال ۱۹۹۵، از بخشی از دوران جوانی خود را در حومه شهر ویتمن زندگی می کرد، اما در سن ۱۴ سالگی با خانواده اش به نشویل نقل مکان کرد. او به یاد می آورد که در دوران کودکی می خواست یک راکت باشد و به مدت ۱۱ سال به کلاس های رقص می رفت تا اینکه تصمیم گرفت یک موسیقی دان شود. او همچنین برای لاغر و ساکت بودن در مدرسه مورد قلدری قرار می گرفت که این موضوع وی را وادار کرد تا نیمه دوم تحصیلات خود را از طریق آموزش در خانه به پایان برساند. وی در ۱۸ سالگی به لس آنجلس نقل مکان کرد.
پاپی اولین اجرای خود را با کاور کردن ترانه ای از آلانیس موریست در ایندی کاو و در اوت سال ۲۰۱۱ داشت. وی دو کانال یوتیوب ساخت: یکی «موریا پاپی» که حذف شده است و دیگری کانال کنونی وی «پاپی». وی تا قبل از سال ۲۰۱۴ در جشنواره های سوشیال مدیا از جمله ویدکان در ژوئن سال ۲۰۱۲ و دیجی تور در ژوئن سال ۲۰۱۳ اجراهایی داشت.
جندر کوئسشنینگ بالقوهٔ پاپی یکی از موضوعات اصلی آیا من یک دختر هستم؟ بوده است. در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۹ وی اظهار داشت که خود را به عنوان یک زن معرفی می کند و معتقد می باشد که «هرکس باید بتواند با همان چیزی که انتخاب می کند همذات پنداری کند».
در اکتبر سال ۲۰۱۹ پاپی آغاز به قرار گذاشتن با رپر گوستمین شد. در ژوئیهٔ سال ۲۰۲۰ وی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که این دو نامزد کرده اند. این زوج از یکدیگر جدا شدند و نامزدی خود را نیز در اواخر سال ۲۰۲۱ لغو کردند.
در آوریل سال ۲۰۲۰، پاپی شروع به ارسال آموزش های آرایش سبکی در کانال یوتیوب خود کرد. وی در توییتی اینطور شرح می داد که «دوست پسر سابقم همیشه به من میگفت بدون آرایش زشت به نظر میرسم و هرگز نباید بدون آن دیده شوم. » وی همچنین ادعا داشت که همین دوست پسر سابق ویدئوها و عکس های منتشر نشده وی و «دموهای بسیار شخصی ای که فقط او دارد» مانند کاوری از آهنگ تم پوکمون را لیک کرده است. در پاسخ به این لیک ادعایی وی کاور آهنگ تم پوکمون را خودش منتشر کرد.
پاپی (فیلم ۱۹۶۹). پاپی ( به انگلیسی: Popi ) یک فیلم کمدی - درام آمریکایی محصول سال ۱۹۶۹ به کارگردانی آرتور هیلر با بازی آلن آرکین و ریتا مورنو است. این فیلم بر روی یک بیوه اهل پورتوریکو تمرکز دارد که برای بزرگ کردن دو پسر جوان خود در محله شهر نیویورک تلاش می کند.
یک مینی سریال تلویزیونی ۱۰ قسمتی در ژانر کمدی با همین نام، بر اساس همین داستان، در سال ۱۹۷۶ با بازی هکتور الیزوندو در نقش پاپی پخش شد.
این فیلم در ۱ آوریل ۲۰۰۳ در قالب دی وی دی به صورت تمام صفحه منتشر شد. دارای آهنگ های صوتی به زبان های انگلیسی و اسپانیایی و زیرنویس به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی است.
معنی کلمه پاپی در فرهنگ عمید
معنی کلمه پاپی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه پاپی در دانشنامه عمومی

معنی کلمه پاپی در دانشنامه آزاد فارسی

پاپیاز لهجه های لُری فیلی رایج در میان ایل پاپی. چون خدام بقعة شاهزاده احمد در منطقة بالاگریوه «پاپی» نامیده می شدند، از این رو ایل و لهجه شان نیز همین نام را گرفته اند. در واقع گویش پاپی همان بالاگریوه یی است. برخی از واژگان آن عبارت اند از: neheng «نزدیک»، bevi «عروس»، pegas «یوغ»، tol «توله سگ»، del «سگ ماده»، kezka «نانی که از آرد بلوط می پزند»، giya «شکم»، gowra «سگ گله»، himlo «هیمه گاه، محل گرد آوری هیزم». ضمایر اشاره در لری پاپی عبارت اند از: hi «این»، hono «آن ها»، hino «این ها».

جملاتی از کاربرد کلمه پاپی

پابلیوس، پاپینیون استاتیوس (زاده ۴۵ میلادی در ناپل، درگذشته ۹۶ میلادی) شاعر رومی در عصرِ سیمین ادبیات روم، دارنده دفترهای شعر چون تبائید و سیلوا و حماسه ناتمام آشیلید. او بیشتر به عنوان کاراکتر اثر نامی دانته یعنی کمدی الهی سرشناس، است.
به نظر می‌رسد که بقراط (۴۶۰ پ.م.-۳۸۰ پ.م.) نخستین کسی بوده‌است که این بیماری را توصیف کرده‌است. با این وجود توصیفاتی از یک بیماری در پاپیروس ابرس (حدود ۱۶۰۰ پ.م.) وجود دارد که بسیار به اسکوربوت شباهت دارد. در دوران پیشاتاریخی درمان‌های گیاهی برای این بیماری در میان برخی تمدن‌ها شناخته شده بود.
شاه پاپی سر به‌سر اخترشماران را بخواست خواب‌های خود یکایک گفتشان بی کم وکاست
بقدر بی‌سر و پاپی‌ست اوج همتها به باد ده‌ کف خاک خود و سلیمان باش
نشد ز شهپرتوفیق هیچ رهرو را گشایشی که مرا از شکسته پاپی شد
در آگوست سال ۲۰۲۰، انگله در اینستاگرام اعلام کرد که با ماری پاپیلون، کمدین فرانسوی دیدار می‌کند، در حالی که بیرون می‌آید.
نیک کن، نیک؛ که زنجیر عمل پاپیچ است نتواند قدم از نقش قدم پیش رود