پانل

پانل

معنی کلمه پانل در فرهنگ معین

(نِ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - صفحه یا تابلویی که روی آن اعلان یا ابزارهای اندازه گیری نصب شود. ۲ - سطح پیش ساختة نسبتاً بزرگی که آن را به صورت دیوار یا سقف نصب می کنند. ۳ - گروهی از افراد متخصص و صاحب نظر که برای بحث یا داوری دربارة موضوعی گرد هم آیند، هیئت ر

معنی کلمه پانل در دانشنامه عمومی

پانل (کمیک). پانل کمیک بوک ( به انگلیسی: Comic Book Panel ) یک فریم جداگانه یا تک نقاشی است که در دنباله چند صفحه ای از یک داستان مصور یا کتاب کمیک قرار دارد. یک صفحه شامل یک نقاشی واحد است که یک لحظه داستان را نشان می دهد. هنگامی که چندین پانل وجود دارد، اغلب گاهی اوقات، با یک فضای کوتاه به نام ناودان از هم جدا می شوند.

معنی کلمه پانل در ویکی واژه

صفحه یا تابلویی که روی آن اعلان یا ابزارهای اندازه گیری نصب شود.
سطح پیش ساختة نسبتاً بزرگی که آن را به صورت دیوار یا سقف نصب می‌کنند.
گروهی از افراد متخصص و صاحب نظر که برای بحث یا داوری دربارة موضوعی گرد هم آیند، هیئت رئیسه (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه پانل

کل این برج از توربین‌های بادی و صفحات خورشیدی تغذیه خواهد کرد. الکتریسیتهٔ اضافی به اندازه‌ای خواهد بود که پنج ساختمان مشابه دیگرِ هم اندازه، در مجاورت آن را تغذیه کند. توربین بین هر یک از طبقات دوار قرار خواهد داشت. این توربین‌ها می‌توانند تا ۱۲۰۰۰۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید کنند. پانل‌های خورشیدی بر روی سقف و بالای هر طبقه واقع شده‌اند.
کتاب اول طرفه در تیرماه ۱۳۴۳ منتشر شد. این کتاب مشتمل بر ۴ بخش بود: قصهٔ ایرانی، شعر ایرانی، شعر دیگران، و بررسی و نقد. بخش شعر شامل اشعاری از: جعفر کوش‌آبادی، یدالله رؤیایی، بهمن فرسی، رضا براهنی، ا. ن. پیام (اسماعیل نوری‌علاء)، م. آزاد، غفار حسینی، محمدعلی سپانلو و احمدرضا احمدی.
در ۱۹۹۴ میلادی، او مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی، نیویورک به‌دست آورده و تحت نظر «کاجال لاهیری» آموزش دید. رساله دکترای وی، تحلیل داده‌های پانلی چند-بعدی در اقتصادسنجی را مورد مطالعه قرار داده و جایزه رساله ممتاز را به‌دست‌آورد.
می‌بینیم که بسیاری از افراد می‌میرند زیرا که در ارزیابی خود ارزشی برای زیستن نیافته‌اند. دیگرانی را نیز می‌بینم که به شکلی متناقض در راه تفکر یا تصوراتی که به زندگی آنها علت می‌دهند کشته می‌شوند در نتیجه چیزی که علت زندگی نامیده می‌شود، دلیل خوبی هم برای مردن است کامو در کتاب طاعون به مسئله شر پرداخته‌است. او در این کتاب در بطن دو خطبه پانلو با این استدلال فلسفی که انسان به خاطر درک محدود خود قادر به فهم کل وجود و هستی جهان نیست و بنابراین نمی‌توان با مسئله شر وجود خدا را زیرسوال برد، مسئله شر را زیرسوال می‌برد. دو خطبه کشیش پانلو کلید حملات کامو به مذاهب سنتی و توجیهات فلسفی از شر بر اساس خرد استعلایی خداوند را تشکیل می‌دهد.
فضای داخلی دی‌بی‌اس بسته به گزینه‌های مشخص شده توسط خریدار، ترکیبی از فیبر کربن، آلکانترا، چرم، چوب، فولاد ضدزنگ و سطوح آلومینیومی است. پانل‌های در با فیبر کربن، چوب یا چرم پوشیده شده‌اند و از کشش در فیبر کربنی استفاده می‌کنند. فاسیا، به عنوان استاندارد، از آلیاژ ماتریکس و کنسول مرکزی نقره‌ای ایریدیم یا، به عنوان یک اضافی آپشنال، فاسیا و کنسول مرکزی مشکی پیانو است. برای دستیابی به کاهش وزن حتی بیشتر، فرش دارای بافت سبک‌وزن خاصی است. این خودرو با استفاده از «واحد کنترل احساسات» راه‌اندازی می‌شود، که در ابتدا به ویژه برای دی‌بی‌اس توسعه یافت اما برای دیبی۹ و وی۸ ونتیج نیز در دسترس قرار گرفت. این کلید از فولاد ضدزنگ و شیشه ساخته شده‌است و در یک شکاف مخصوص در داشبورد قرار می‌گیرد.
او در سال ۱۹۸۲ بازنشسته شد، اما به خدمت در پانل‌های جامعهٔ اطلاعاتی، از جمله هیئت مشاوران اطلاعات خارجی رئیس‌جمهور کلینتون (منصوب ۱۹۹۳) ادامه داد. در سال ۲۰۰۳، دانشگاه ملی اطلاعات به کاراکریستی مدرک افتخاری اعطا کرد؛ در این دانشگاه هر سال یک جایزهٔ علمی به نام او به یک دانشجوی فارغ‌التحصیل با عملکرد عالی اعطا می‌شود.
اسکرین رنت توسط ویک هولترمان در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد، و در ابتدا دفتر اصلی خود را در اودن، یوتا داشت. اسکرین رنت پوشش خود را با رویدادهای فرش قرمز در لس آنجلس، جشنواره فیلم نیویورک و پانل های کامیک-کان سن دیگو گسترش داده است. کانال یوتیوب مرتبط در ۱۹ اوت ۲۰۰۸ ایجاد شد و تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ دارای ۸٫۶۲ میلیون مشترک و ۵٫۴ هزار ویدیو است