پاسک

پاسک

معنی کلمه پاسک در لغت نامه دهخدا

پاسک. [ س َ / س ُ ] ( اِ ) خمیازه. دهن دره. دهان دره. ( برهان ). فاژ. فاژه. آسا. اَسا. خامیاز. خامیازه. تثاوب ثوباء. رجوع به آسا شود.

معنی کلمه پاسک در فرهنگ معین

(سَ یا سُ ) (اِ. ) خمیازه ، دهان دره .

معنی کلمه پاسک در فرهنگ عمید

= باسک

معنی کلمه پاسک در فرهنگ فارسی

( اسم ) خمیازه دهان دره فاژ فاژه آسا خامیاز پاشک .
خمیازه دهن دره

معنی کلمه پاسک در دانشنامه عمومی

پاسک، روستایی در دهستان هیت بخش مرکزی شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۲٬۰۳۵ نفر ( ۴۲۳ خانوار ) بوده است.

معنی کلمه پاسک در ویکی واژه

خمیازه، دهان دره.

جملاتی از کاربرد کلمه پاسک

توزیع پاسکال و توزیع پولیا حالت‌های خاص دوجمله‌ای سلبی هستند.
این موضوع اولین بار توسط پاسکال فیلسوف و ریاضی‌دان فرانسوی به‌طور مختصر فرمول بندی شد و بعدها به عنوان قانون پاسکال شناخته شد. این قانون کاربردهای فراوانی در هیدرواستاتیک دارد.
طول عمر خستگی مشخص‌کننده مدت زمان سرویس دهی قطعه‌ای است که تنش تناوبی معینی به آن اعمال می‌شود. برای مثال اگر تنش متناوبی به اندازه 620 مگاپاسکال به قطعه فولادی اعمال شود، طول عمر خستگی آن 100000 دور (چرخه) خواهد بود.
در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و فشار استاندارد یک اتمسفر (۱۰۱٫۳ کیلوپاسکال)، آب شیرین حاوی حدود ۶٫۳ میلی‌لیتر اکسیژن در هر لیتر است، در حالی‌که این مقدار برای آب دریا برابر با ۵ میلی‌لیتر در هر لیتر است. در دمای ۵ درجه سانتی‌گراد، میزان حلالیت اکسیژن به ۹٫۱ میلی‌لیتر (تقریباً ۵۰ درصد بیش‌تر از دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد) برای هر لیتر از آب شیرین می‌رسد. میزان حلالیت در دمای مشابه برای آب دریا برابر با ۷ میلی‌لیتر برای هر لیتر از آب دریا است.
از نظر ویژگی‌ها می‌توان گفت که جاوا بیشترین نزدیکی را به آبجکت‌پاسکال دارد، با این تفاوت که آبجکت‌پاسکال یک زبان کامپایلی است.