پاس گل

معنی کلمه پاس گل در فرهنگستان زبان و ادب

{assist} [ورزش] پاسی که هم تیمی را در موقعیت گل قرار دهد و به گل منجر شود

معنی کلمه پاس گل در ویکی واژه

پاسی که هم‌تیمی را در موقعیت گل قرار دهد و به گل منجر شود.

جملاتی از کاربرد کلمه پاس گل

اگر اشاره نمایی به گرگ نیست غریب که پاس گله به سد خوبی شبان دارد
فصل ۱۳–۲۰۱۲ یعنی دومین فصل حضور پاتوسی در لوکرن زمانی بود برای اثبات توانایی‌های وی؛ پاتوسی در این فصل به مهره ثابت و تأثیرگذار لوکرن در همه رقابت‌ها تبدیل شد و علاوه بر این که در اکثر بازی‌های لیگ در ترکیب اولیه تیم قرار داشت بازی در لیگ اروپا را نیز در ۱۹ سالگی تجربه کرد. نخستین بازی قاره‌ای پاتوسی مقابل ویکتوریا پلزن در پلی‌اف لیگ اروپا بود که وی ۷۵ دقیقه در آن بازی کرد و از عوامل پیروزی ۲–۱ تیمش بود. حاصل ۲۶ بازی پاتوسی در رقابت‌های مختلف برای لوکرن در این فصل ۷ گل و ۴ پاس گل بود که یکی از این پاس گل‌ها در بازی مقابل اندرلشت در سوپر جام بلژیک در سال ۲۰۱۲ بود.
برندهٔ کفش طلا، توماس مولر از آلمان بود. از بین تمام بازیکنانی که در طول این تورنمنت پنج گل به‌ثمر رسانده‌اند، مولر بیشترین پاس گل را داشت (سه)؛ سه بازیکن دیگر هرکدام یک پاس گل داشتند. در مجموع ۱۴۵ گل توسط ۹۷ بازیکن مختلف به‌ثمر رسید که دو گل از آن‌ها به‌عنوان گل به‌خودی ثبت شدند.
ندارد پاس گلبن باغبان زآن رو که می ترسد بسوزد شعله آهم شبی از بیخ و بنیادش
بد از مدت‌ها باز هم درخشش خود در آسیا را آغاز کرد او در فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته سوم رقابت‌های مرحله گروهی توانست سه گل و دو پاس گل به ثبت برساند و یکی از بهترین‌های تیم فرهاد مجیدی در این رقابت‌ها باشد.
در تاریخ 29 فوریه 2020 ، سار دو گل و یک پاس گل در پیروزی 3-0 واتفورد مقابل لیورپول به دست آورد و اولین شکست لیورپول در فصل 2019-2020 را به لیورپول تحمیل کرد و به رکورد 27 بازی بدون شکست این باشگاه پایان داد.
پاتوسی در پنجمین فصل حضور خود در لوکرن باز هم بهترین پاس گل دهندهٔ تیمش شد و با ۷ پاس گل، مشترکاً با لئون بیلی و آنتونی ناکارت در ردهٔ سوم بهترین پاسورهای لیگ برتر فوتبال بلژیک قرار گرفت.
اریکسن آژاکس را با قراردادی به ارزش ۱۱ میلیون پوند (۱۲٫۴۵ میلیون یورو) ترک کرد و به تاتنهام پیوست. او اولین بازی خود را در لیگ در برابر باشگاه فوتبال نوریچ سیتی در ۱۴ سپتامبر انجام داد و در پیروزی ۲–۰ به گیلفی سیگوردسونگ یک پاس گل داد. پس از بازی، آندره ویلاس بواس، مدیر تاتنهام اظهار داشت: «این اولین بازی عالی برای کریستین بود، او یک شماره ۱۰ خالص است، بازیکنی خلاق و کیفیت فردی او تفاوت را ایجاد کرد.»
پاس گل روی تو مراد است که دایم در دیده اهلی است ز خار مژه برچین
وی اولین گلش برای رئال مادرید را در برابر گرانادا به ثمر رساند. وی در پایان فصل ۲۰–۲۰۱۹ آمار ۱ گل و ۷ پاس گل در تمامی رقابت‌های از خود به جا گذاشت. او به دلیل مصدومیت‌های متعدد بازی‌های بسیار زیادی را برای این تیم از دست داده‌است.
آزار در فصل ۱۵–۲۰۱۴ به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس شد. وی در این فصل ۵۲ بار برای آبی‌های لندن به میدان رفت و موفق شد ۱۹ گل و ۱۳ پاس گل در کارنامه خود ثبت کند تا چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شود اما در فصل بعد با افت چلسی، ادن هم دچار افت محسوسی شد به طوری که در ۴۰ مسابقه تنها ۴ گل و ۳ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرد و چلسی با قرار گرفتن در رتبه دهم جدول از حضور در رقابت‌های اروپایی بازماند.
من آن مرغم که چشم باغبان از بهر پاس گل، شررها می زند در آشیان هر روز صد بارش
عجب نبود که دارد گرگ پاس گله‌اش چون سگ اگر سگبان درگاهش کند آهنگ سلطانی