پاراگراف

معنی کلمه پاراگراف در لغت نامه دهخدا

پاراگراف. ( فرانسوی ، اِ ) قسمتی کوچک از قطعه نثر و فصل کتاب و جز آن که ( ئ ) علامت آن است. بند. جزء. قطعه. فقره. || و هم آن علامت را پاراگراف گویند.

معنی کلمه پاراگراف در فرهنگ معین

[ فر. ] ( اِ. ) بخشی از یک نوشته که معمولاً از یک اصل یا جنبة معین گفتگو می کند و با شروع سطر تازه از بخش های دیگر جدا می شود، بند (فره )، جزء، فقره .

معنی کلمه پاراگراف در فرهنگ عمید

بخش کوچکی از فصل کتاب یا نوشتۀ دیگر که مطلبی مستقل از مباحث پیشین، اما وابسته به کل متن را بیان می کند.

معنی کلمه پاراگراف در فرهنگ فارسی

بند، جزئ، فقره، مطابق، قطعه کوچکی ازفصل کتاب
( اسم ) ۱ - قسمتی از یک فصل کتاب بند قطعه جزو فقره . مشخص هر یک از بندها و قطعات یک نوشته است ) .
قسمتی کوچک از قطعه نثر و فصل کتاب

معنی کلمه پاراگراف در دانشنامه آزاد فارسی

پاراگراف (paragraph)
(یا: بند) بخشی از یک نوشته ، که معمولاً با نکته یا مضمون خاصی سروکار دارد. هر پاراگراف با سطری جدید آغاز می شود که معمولاً از سر سطر فاصله دارد. در واژه پردازی رایانه ای، فاصله از سر سطر همیشه وجود ندارد و عموماً پاراگراف ها را با یک سطر فاصله ازهم جدا می کنند. پاراگراف طول ثابتی ندارد، و از یک جمله تا بیش از یک صفحه متغیر است. در نوشتن گفتگو، هربار یکی از شخصیت ها سخن می گوید، پاراگراف تازه ای آغاز می شود.

معنی کلمه پاراگراف در ویکی واژه

بخشی از یک نوشته که معمولاً از یک اصل یا جنبة معین گفتگو می‌کند و با شروع سطر تازه از بخش‌های دیگر جدا می‌شود، بند (فره)
paragrafo
، جزء، فقره.

جملاتی از کاربرد کلمه پاراگراف

قانون اساسی در ایتالیا در ماده ۲۱ پاراگراف ۱ آزادی بیان را تضمین می‌کند.
از داستان‌های کوتاه کارور تا کنون ترجمه‌های زیادی صورت گرفته است. کتاب «وقتی از عشق حرف می‌زنیم...» تا کنون به‌طور مستقل ترجمه و چاپ نشده است اما داستان «وقتی از عشق حرف می‌زنیم...» در مجموعهٔ داستان‌های مختلفی که از کارور ترجمه و منتشر شده است آمده است. برای مقایسه ترجمه‌های مختلف پاراگراف کوتاهی از داستان را در ترجمه‌های مختلف آورده شده است.
در پیاده‌سازی‌های دقیقتر، از درون یابی خطی بین دو پیکسل همسایه که بین مسیر گرادیان قرار دارند استفاده می‌شود. برای مثال اگر زاویه گرادیان بین °۸۹ و °۱۸۰ باشد، درون یابی بین گرادیان‌ها در پیکسل‌های شمال و شمال شرق یک مقدار درون یابی شده و درون یابی بین پیکسل‌های جنوب و جنوب غرب یک مقدار دیگر بدست می‌دهد (با استفاده از قواعد پاراگراف آخر). اندازه گرادیان در پیکسل مرکزی باید بزرگتر از هر دو پیکسل که به عنوان لبه در نظر گرفته شده‌اند باشد.
ماده ۷ قانون اساسی هلند در اولین پاراگراف خود، حق بیان عقاید و احساسات را بدون سانسور و بدون گرفتن مجوز از مسئولان به همه اعطا می‌کند.