ویلان
معنی کلمه ویلان در لغت نامه دهخدا

ویلان

معنی کلمه ویلان در لغت نامه دهخدا

ویلان. ( اِ ) کاری به هم ناپیوسته را گویند، یعنی اول و آخر آن کار را بکنند ومیان بگذارند، و این معنی را در عربی طفره و به هندی ناغه میگویند. ( برهان ) ( از آنندراج ) ( انجمن آرا ).
ویلان. [ وَ / وِ ] ( ص ) ول. سرگردان. سرگشته. بی جای و مستقری. بی خانه معلوم. با شدن و ماندن و کردن صرف شود.
- ویلان سیلان ، ویلان و سیلان ؛ از اتباع است. سرگردان. سرگشته.
- ویلان شدن ؛ سرگردان شدن. جای معلوم نداشتن.
- ویلان کردن ؛ سرگردان کردن. سرگشته کردن.
- ویلان ماندن ؛ سرگردان ماندن.
|| بیکار و بیعار.

معنی کلمه ویلان در فرهنگ معین

(وِ ) (ص . ) سرگردان ، آشفته .

معنی کلمه ویلان در فرهنگ عمید

سرگردان، آشفته، گمراه، سرگشته، دربه در.

معنی کلمه ویلان در فرهنگ فارسی

سرگردان، آشفته، گمراه، سرگشته، دربدر
(اسم ) ۱ - کاری که اول و آخر آن انجام شود و وسط انجام نمی گردد طفره . ۲- سرگردان سر گشته . ۳- بیکار و بیعار .
کاری به هم ناپیوسته را گویند یعنی اول و آخر آن کار را بکنند و میان بگذارند و این معنی را در عربی طفره ورزی و به هندی ناغه می گویند .

معنی کلمه ویلان در دانشنامه عمومی

ویلان ( به عربی: ویلان ) یک شهرداری در الجزایر است که در استان سوق اهراس واقع شده است. ویلان ۶٬۵۴۴ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه ویلان در ویکی واژه

سرگردان، آشفته، آواره. سرگردانی اغلب در غربت و در جاهای نابلد برای فرد غریب می‌افتد.

جملاتی از کاربرد کلمه ویلان

آخر این نورس مضطرب ویلان تُست
چو سی تن بیافکند از پر دلان که هر یک بدند از گوان ویلان
اگر چه زویلان را تاب و تب بود ولی افسوس کافزون تشنه لب بود
ز بی‌پناهی شدند ویلان به کوه و صحرا غریب و عطشان
این خیابان که ۴ کیلومتر طول دارد محل قرارگیری ساختمان‌های مهمی همانند دادگاه استیناف نورلاند بالا، گملا بنک‌هوست، شارینسکا ویلان و ساختمان شهرداری اومئو می‌باشد، به‌طور متوسط در روز ۸۹۰۰ خودرو از این خیابان عبور میکند.
اوباش را نباشد نزدیک او محل مغز سر سران ویلان اختیار کن
در سال ۲۰۱۳ چارلز ویلان کتاب دیگری به نام آمار برهنه در ادامه این کتاب منتشر نمود.
آرماندو ویلانووا در ۱۴ آوریل ۲۰۱۳، در سن ۹۷ سالگی درگذشت.
تارانتینی با  پاتریشیا پاتا ویلانووا (مدلینگ) ازدواج کرده بود. برادرش جورج تارانتینی مربی سابق فوتبال کالج است.
بین حریم بیی‌کست بهر اسیری بسته صف این زان موپریشان عترت ویلان توست
از خون سرکشان ویلان شد عقیق رنگ اندر کف تو خنجر الماس فام تو
دربارهٔ اتروسک‌ها دو نظریهٔ غالب وجود دارد؛ برخی بر این باورند که اتروسک‌ها بومی منطقه هستند و از فرهنگ ویلانوا سربرآورده‌اند درحالی‌که برخی دیگر آن‌ها را مهاجرانی از آناتولی می‌دانند.
گشته آل عترتت در این بیابان جمله ویلان زین‌طرف بر آن طرف تا کی کنم رو در بیابان
به ایزد گشسپ ویلان سینه گفت که مردان ندارند مردی نهفت
در پی بک قرار بود یک مسابقه بین وود ویلانز و گروه انزو امور و کالین کسدی برا مدعی شماره یک کمربند تگ تیم برگزار شود که با مصدومیت انزو در این مسابقه وود ویلانز توانستند مدعی شماره یک کمربند تگ تیم شوند. در راو پس از پی بک اعلام شد که این دو در اکستریم رولز بر سر کمربندهای تگ تیم مسابقه خواهند داد. که در این مسابقه د نو دی توانست از کمربندهای خود دفاع کند. این مسابقه از طرف منتقدین نمره 2 از 5 گرفت.
و قال ابن عباس التنابز بالالقاب ان یکون الرجل عمل السیّئات ثم تاب عنها فنهی اللَّه ان یعیّر بما سلف من عمله، بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمانِ. فیه تأویلان احدهما: بئس الاسم اسم الفسق و هی ان یقول له یا یهودی یا نصرانی یا فاسق یا زانی یذکره باسم ذنبه بعد ایمانه و توبته. الثانی: انّ من فعل ما نهی عنه من السخریة و اللمز و النبز فهو فاسق و بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمانِ، ای مع الایمان او بعد دخوله فی الایمان فلا تفعلوا ذلک فتستحقوا اسم الفسق وَ مَنْ لَمْ یَتُبْ، عما نهی عنه، فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ، رسول خدا چون بسفر بیرون شدی هر دو مرد توانگر را یکی درویش با ایشان فرا کردی، تا وی ایشان را خدمت کند و ایشان مؤنت وی کفایت کنند. سلمان درویش بود و محتاج و دو کس را از ایشان را در سفر خدمت میکرد و در منزلها طعام و شراب ایشان میساخت و حاصل میکرد. در منزلی از منزلهای سفر، سلمان از پیش برفت بمنزل تا از بهر ایشان طعام سازد، چون بمنزل رسید از ماندگی و رنجوری خواب بر وی غلبه کرد و باطعام ساختن نه پرداختن، ایشان در رسیدند و طعام نیافتند. سلمان را فرستادند برسول و از وی طعام خواستند. رسول او را باسامة فرستاد و اسامة خازن رسول بود. اسامة گفت طعامی مانده نیست بنزدیک ما. سلمان بی‌طعام و بی‌مقصود بازگشت. آن دو مرد گفتند نزدیک اسامه طعام بود، لکن اسامه بخیلی کرد و نداد. سلمان را بقومی دیگر فرستادند و از ایشان هیچ چیزی نگشاد. آن گه بطعن گفتند: لو بعثناه الی بئر سمیحة لغار ماءها، اگر ما این سلمان را بچاهی فرستیم که در آن آب بود، آب بزمین فروشود و سلمان محروم ماند. آن گه آن دو مرد برخاستند و تجسس میکردند که تا خود بنزدیک اسامة طعام بود یا نبود. رسول خدا ایشان را دید گفت چیست اینکه آثار گوشت خوردن در دهن شما می‌بینم، ایشان گفتند یا رسول اللَّه و اللَّه ما تناولنا یومنا هذا لحما.
در ۵ دسامبر ۲۰۱۱، اعلام شد که سومارواتا در نقش ونسا ویلانته به بازیگران مجموعهٔ همسایه‌ها پیوسته‌است. سومارواتا و خانواده‌اش برای این کار از سیدنی به ملبورن نقل مکان کردند تا او بتواند در صحنه‌های فیلم‌برداری حاضر شود. شخصیت سومارواتا در سال ۲۰۱۳ نوشته شد. او در سال ۲۰۱۵ سه بار به عنوان مهمان در این مجموعه حضور پیدا کرد، و در سال ۲۰۱۹ دوباره به عنوان نقش اصلی در همسایه‌ها بازی کرد.
دکترای ارجمند آموزش (دانشگاه ویلانوا،1971))
ویلانوئوا در بازی‌های آمریکای مرکزی و کارائیب ۲۰۰۶ که در کلمبیا برگزار شد، در مسابقات کومیته تیمی برنده مدال طلا شد.