ویدیو

معنی کلمه ویدیو در فرهنگ معین

( یُ ) [ انگ . ] (اِ. ) دستگاه ضبط مغناطیسی تصویر و صدا و پخش و نمایش آن از طریق تلویزیون .

معنی کلمه ویدیو در دانشنامه آزاد فارسی

ویدئو (videotape recorder)
نمونه ای از ویدئو با سیستم وی اچ اس
وسیله ای برای ضبط صدا و تصویر روی نوار کاست یا نوار ریل مغناطیسی. در ۱۹۵۶، نخستین دستگاه ویدئوی تجاری برای استفاده در صنایع پخش برنامه های تلویزیونی به بازار آمد، اما از اواخر دهۀ ۱۹۷۰، مدل های ارزان تری ازآن برای استفاده در منازل عرضه شد. این دستگاه ها به منظور ضبط برنامه های تلویزیونی و تماشای آن ها در فرصتی دیگر، یا تماشای فیلم های سینمایی به صورت اجاره یا خرید نوار ویدئویی مناسب بودند. اساس ضبط ویدئویی همانند ضبط صوت است. اطلاعات تصویر به صورت خطی با مغناطیس شدگی متغیر یا لبۀ مغناطیسی روی نواری پلاستیکی، پوشیده شده. با ماده ای مغناطیسی ضبط می شود. مشکل اصلی حجم عظیم اطلاعاتی است که برای پخش تصویر لازم اند. این مشکل را با تعبیۀ ضربدری لبه های مغناطیسی در طول نوار حل کرده اند. در حین ضبط، نوار به صورت مارپیچ روی درام پیچیده می شود و هد ضبط داخل درام قرار دارد. از ترکیب حرکت روبه جلوِ نوار و چرخش هد، لبۀ مغناطیسی مورب ایجاد می شود. سیگنال صوتی با سیگنال ویدئویی و به صورت لبه ای مجزا در طول نوار ضبط می شود. در دهۀ ۱۹۷۰، شرکت های ژاپنی دو سیستم ویدئوکاست به بازار عرضه کردند، اما استاندارد بتاماکس نخستین بار در ۱۹۶۵ به بازار آمد. سیستم بتاماکس شرکت سونی از لحاظ فنی برتر بود، اما سیستم وی اچ اس شرکت ماتسوشیتا با بازاریابی قوی تر توانست پس از چند سال یکه تاز شود. سیستم سوپر وی اچ اس، که در ۱۹۸۹ به بازار آمد، صورت اصلاح شدۀ سیستم وی اچ اس و دارای وضوح تصویر و کیفیت رنگ بهتری است.

معنی کلمه ویدیو در ویکی واژه

دستگاه ضبط مغناطیسی تصویر و صدا و پخش و نمایش آن از طریق تلویزیون.

جملاتی از کاربرد کلمه ویدیو

یمین ابو زند (۱۹۸۶ – ۲۵ مارس ۲۰۱۷), شناخته شده با کنیه ابو عمر الآلمانی (عربی: أبو عمر الألمانی) از فرماندهان و امیران برجسته داعش در سوریه بود. او نخست در ویدیوهای داعش در سال ۲۰۱۵ ظاهر شد و تا سال ۲۰۱۷ مقامش ارتقا یافت. او از کشته شدگان در جنگ علیه سوریه نیروهای دموکراتیک (ائتلاف به رهبری کردها) بود.
اولین سینگل این آلبوم با نام به سلامتی هیچ وقت بزرگ نشدن در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۱۳ توسط مارتین جانسون از گروه پسران مانند دختران منتشر شد. در هفته اول در چارت ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد توانست رتبه ۲۸ را کسب کند و موفق‌ترین آهنگ این آلبوم بود که توانست ۳ گواهینامه پلاتینیوم و یک طلا کسب کند. موزیک ویدیو این آهنگ در ۹ می ۲۰۱۳ منتشر شد.
گرانده پس از انتشار ششمین آلبوم استودیویی‌اش، موقعیت‌ها (۲۰۲۰)، به نظارت بر برند لوازم آرایشی خود، آرئی‌ام بیوتی، پرداخت و برای بازی در اقتباس‌های سینمایی موزیکالِ برادویِ شرور برگزیده شد. او همچنین به‌عنوان مربی در فصل بیست و یکم د ویس در اواخر سال ۲۰۲۱ مشغول به فعالیت بود. در بخش پرسش و پاسخ ویدیوی یوتیوب وابسته به آرئی‌ام بیوتی که در مهٔ ۲۰۲۲ منتشر شد، او اعلام کرد تا زمانی که فیلم‌برداری فیلم‌های شرور (۲۰۲۴–۲۰۲۵) به پایان نرسد، آلبوم دیگری ضبط نخواهد کرد.
مجموعه بازی‌های ویدیویی اساسینز کرید از این رمان الهام گرفته‌است.