ویدئو

ویدئو

معنی کلمه ویدئو در دانشنامه عمومی

ویدِئو ( به فرانسوی: Vidéo ) تکنولوژی الکترونیکی دریافت، ضبط، پردازش، ذخیره، انتقال و بازسازی تصاویر نامتحرک است که صحنه های متحرک را به نمایش درمی آورد. فناوری ویدئو ابتدا برای سامانه های تلویزیونی گسترش یافت ولی پس از آن برای فراهم آوردن امکان نگاشت به صرفه، در فرمت های گوناگون گسترش یافت. همچنین می توان ویدئو را از راه اینترنت به شکل فیلم از نمایشگر رایانه دید.
واژه video در زبان لاتین، به معنی من می بینم است.

معنی کلمه ویدئو در ویکی واژه

دستگاه ضبط مغناطیسی تصویر و صدا و پخش و نمایش آن از طریق تلویزیون.

جملاتی از کاربرد کلمه ویدئو

او همچنین موزیک ویدئویی را برای جام جهانی ٢٠١۴ خواند و مورد علاقه مخاطبین شد
در سال ۱۹۸۵ نیز جایزهٔ «بهترین موزیک ویدئوی فرم طولانی»[ف] را برای «ساخت تریلر مایکل جکسون» برنده شد.
فیلم‌های ویدئویی، می‌توانند ابزارهای جایگزین دیداری با کیفیتی را فراهم کنند. ویدئوهایی که از کالبدشکافی‌های حرفه‌ای تهیه شده‌اند اطلاعات بیشتری به دانشجویان می‌دهند و می‌توانند برای استفاده دانشجویانی که چنین مهارتهایی را قبل از کالبدشکافی اجسادی که از راه اخلاقی تهیه شدند نیاز دارند استفاده شود.
ویدئوی «آمریکا» با ترکیب تصاویری از اجرای زندهٔ ریزرلایت با عکس‌هایی از کشور آمریکا-مانند تصویر ساختمان امپایر استیت و مجسمهٔ آزادی-ساخته شده‌است.
همچنین موزیک ویدئوی انعکاس (یکی از ترک‌های آلبوم خداحافظی) تنها موزیک ویدئوی رپ فارسی است که در فیلمبرداری آن از لنزهای ۳۶۰ درجه استفاده شده‌است که اولین موزیک ویدئو ساخته شده با این روش فیلمبرداری است.[نیازمند منبع]
ویدئو کلیپ «بزن به چاک» دوّمین ویدئوی منتشر شده از آلبوم بود.
حالا الیوت دیگر رفته و از او تنها ویدئوهایی باقی‌مانده‌است. اگرچه او مرده‌است اما کلید برخی از اقدامات خود را در ویدئوهایی که در اینترنت منتشر کرده، قرار داده‌است.
در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳ ه‍.ش)، جکسون ۲ جایزهٔ مراسم جوایز ویدئوی آمریکا[اژ] را برنده شد.
«آتش» در صدر جدول ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبورد جای گرفت. موزیک ویدئوی این تک‌آهنگ در فهرست پربیننده‌ترین ویدئوهای کی-پاپ در آمریکا و سراسر جهان: مهٔ ۲۰۱۶ بیلبورد اول شد.