ویتنامی

معنی کلمه ویتنامی در دانشنامه آزاد فارسی

ویِتْنامی (Vietnamese)
قومی با فرهنگ یا تبار ویتنامی، ساکن ویتنام. ویتنامی ها تقریباً ۹۰درصد اهالی این کشور را تشکیل می دهند. اکثر آ ن ها در دره های حاصل خیز رودخانه های سرخ و مکونگ زندگی می کنند. زبان ویتنامی زبانی استرالیایی ـ آسیایی است.

معنی کلمه ویتنامی در ویکی واژه

[vietnmāi]
زبان کشور ویتنام

جملاتی از کاربرد کلمه ویتنامی

کره جنوبی در دهه ۱۹۶۰ به شدت به واردات جنگ‌افزارهای آمریکایی وابسته بود اما پس از آنکه ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا سیاست ویتنامی‌سازی را اعلام کرد تا از طریق آن نیروهای جنوب ویتنام را تقویت نماید، کره جنوبی در اوایل دهه ۱۹۷۰ تصمیم گرفت به تولید جنگ‌افزارهای مورد نیاز خود بپردازد.
مسلمانان ویتنام اغلب از قوم شامی (چامی) هستند که با مسلمانان کامبوجی ریشه مشترک دارند. جمعیت آنان بالغ بر ۷۰ هزار نفر است. تعدادی از ویتنامی‌های اسلام آورده نیز جزو آنها هستند که در هانوی پایتخت ویتنام زندگی می‌کنند.
از نویسندگان کنونی ادبیات ویتنامی می‌توان بائو نین را نام برد.
به دلیل توافقات بین‌المللی، دو گروه کوچک جمعیت خارجی، اما هنوز به وضوح مشخص شده بودند، کارگران قراردادی ویتنامی و ۱۵۰۰۰ کارگر قراردادی از موزامبیک، که «مادگرمان» نیز نامیده می‌شدند.
آن دوانگ در پاریس از پدری ویتنامی و مادری اسپانیایی زاده شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به آمریکا (شهر نیویورک) مهاجرت کرد. او دانش‌آموختهٔ اکول ده بوزار در پاریس است.
قبل از گسترش‌های قلمرو به سمت جنوب که توسط ویتنامی‌ها صور گرفت، خلیج تونکین در جنوب چین مسکن بومیان آسترانزیایی بود. گسترش فرهنگ چینی منجر به چینی کردن جمعیت‌های آسترونزیایی از کارهای بعدی در سرزمین اصلی چین بود.