ویترین

ویترین

معنی کلمه ویترین در لغت نامه دهخدا

ویترین. ( فرانسوی ، اِ ) قفسه شیشه ای معرض. || جعبه آینه ( در تداول عامه ). میزی مجوف که رویه آن شیشه ای باشد تا آنچه در آن است در معرض دید قرار داشته باشد.

معنی کلمه ویترین در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) قفسة شیشه ای .

معنی کلمه ویترین در فرهنگ عمید

۱. قفسۀ بزرگ شیشه ای در جلو مغازه ها برای نشان دادن اجناس به خریداران.

معنی کلمه ویترین در فرهنگ فارسی

جعبه آیینه، قفسه شیشهای
(اسم ) قفس. شیشه یی جعبه آینه .

معنی کلمه ویترین در دانشنامه عمومی

ویترین ( به فرانسوی: Vitrine ) جایی است که «کالا» را برای شناخت خواص «ظاهری» آن در معرض دید و اطلاع عموم قرار می دهند.
ویترین محفظه ای شیشه ای یا شفاف است که مزایا و شکل ظاهری کالا و محصولات را نمایش می دهد. ویترین معمولا برای کسب و کار ها استفاده می شود.

معنی کلمه ویترین در ویکی واژه

vetrina
قفسة شیشه‌ای.

جملاتی از کاربرد کلمه ویترین

آمریکا «گالری ماشین ها» داشت، ویترین صنعتی قوس‌های عرضی کم، طراحی شده توسط مهندس هنری دی دیون (۱۸۲۸–۷۸).
ابزارهای موسیقی الکترونیک امروزه به‌طور گسترده‌ای در بسیاری از سبکهای موسیقی استفاده می‌شود. توسعه ابزارهای جدید موسیقی الکترونیک، کنترل‌کننده‌ها، سینت سایزرها به عنوان زمینه‌ای فعال برای پژوهش علمی ادامه پیدا کرد. کنفرانس‌های جهانی تخصصی سازماندهی شد، از معروفترین آن‌ها می‌توان از واسطه‌های جدید برای بیان موسیقی نام برد که برای گزارش کردن از لبه تیز این ابزار تشکیل شده بود نام برد. همچنین محیط ویترینی برای هنرمندانی که در اجرا یا تهیه موسیقی از ابزارهای موسیقی الکترونیکی، کنترل‌کننده‌ها، ثینت سایزرها بهره می‌بردند.
4. مصارف دکوراتیو خارجی: شیشه‌های رنگی پنوماتیک معمولاً برای پنجره‌ها و ویترین‌های مغازه‌ها نیز استفاده می‌شوند. آنها به خارج از ساختمان‌ها جلب توجه می‌کنند و از مصرف انرژی برای کنترل نور و حرارت در داخل فضاها محافظت می‌کنند.