وکیل مدافع

وکیل مدافع

معنی کلمه وکیل مدافع در دانشنامه عمومی

وکیل مدافع (فیلم ۲۰۱۳). وکیل مدافع ( انگلیسی: The Attorney ) فیلمی در ژانر درام است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به سونگ کانگ - هو، کیم یونگ آئه، و کواک دو - وان اشاره کرد.

معنی کلمه وکیل مدافع در ویکی واژه

وکیل‌مدافع
نمایندن قانونی طرفین دعوا به منظور دفاع از موکل خود.

جملاتی از کاربرد کلمه وکیل مدافع

رید حامی و وکیل مدافع قربانیان خشونت در خانواده‌های آمریکایی است. وی اظهار داشته که از طرف پدر و همسر سابق خود مورد آزار جسمی عاطفی و خشن قرار گرفته‌است، که به نوبه خود انگیزه وی را برای کار به عنوان دفاع و حمایت از قربانیان ایجاد کرده‌است. رید در سال ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ برای بایدن به عنوان دستیار کنگره کار کرد و پس از آن در دانشگاه (بدون دریافت مدرک کارشناسی) و دانشکده حقوق دانشگاه سیاتل (که از آنجا دکترای حقوقی گرفت) تحصیل کرد.
کار گرینسپن به عنوان وکیل مدافع جنایی در قالب مدالهای افتخاری و مدال‌ها بسیار شناخته شد. در سال ۱۹۹۹، انجمن حقوقی کانادا یک پزشکی افتخاری از قوانین به وی اعطا کرد. وی در سال ۲۰۰۱ به مدال جی آرتور مارتین اعطا شد. وی در سال ۲۰۰۲ دکترای حقوق مدنی را از دانشگاه ویندزور، دانشگاه فرضیه در ۲۰۰۴ و دانشگاه بروک در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد. وی در سال ۲۰۰۹ به مدال جامعه مدافعان اعطا شد و بالاترین افتخاری که به یک وکیل انتاریو، مدال انجمن حقوق اهدا می‌شود.
این حادثه و درگیری بعدی وی با لیگ دفاع از کارگران سوسیالیست، باعث شد که او در زمینه وکیل مدافع حقوق مدنی مشغول شود.
او وکیل مدافع و عضو کانون وکلای منطقه‌ای آلماتی است.
الکسی دو توکویل در همان سالی که ناپلئون از نیروی دریایی بریتانیا شکست خورد یعنی در سال ۱۸۰۵ در پاریس متولد شد. خانوادهٔ الکسی از اشراف و زمین‌داران بزرگ منطقه نورماندی در فرانسه بودند. وی پسر سوم اِروه لویی فرانسوا ژان بوناوانتور کلرل و خانم لوییز مادلن لوپلتیه دو روزانبو بود. وی نوه مالرب، مدیر سابق کتابخانه در زمان «دائرةالمعارف» و وکیل مدافع بعدی لویی شانزدهم بود.
وی از اعضای برجسته گروه پنجاه و سه نفر بود که از اواخر سال ۱۳۱۵ تا اوایل سال ۱۳۱۶ به تدریج دستگیر و در زندان موقت تهران و قصر زندانی شدند. در این دادگاه، احمد کسروی وکیل مدافع تسخیری ارانی بود.