وندال

معنی کلمه وندال در ویکی واژه

وندال (جمع وندال‌ها)
(رایانش) ربطاینده (ربط دهنده) دو تاربرگ یا سند اینترنتی به هم: 💬 برای ثبت‌نام در سایت روی وندال زیر بِکِلید (کلید کنید).

جملاتی از کاربرد کلمه وندال

در ۴۶۵ لیبیوس سوروس، امپراتور وقت روم غربی درگذشت و گایسریک، به امید افزایش نفوذش در روم باختری الیبریوس را که ارتباط نزدیکی با دربار وندال‌ها داشت برای جانشینی لیبیوس پیشنهاد داد. این موضوع سبب شد تا لئوی یکم، امپراتور روم شرقی نیز که در فکر حمله به وندال‌های شمال آفریقا بود از طرف خود آنتمیوس را برای این مقام معرفی نماید.
از ۱۸۶۰ تا ۱۸۶۲، او درمدرسه خصوصی سوئد در اولو و از سال ۱۸۷۲ تا ۱۸۷۶ در دانشکده هنرهای زیبا، هلسینکی و مدت کوتاهی در مدرسه هنر و طراحی استکهلم به آموزش و تخصیل مشغول بود. آملی لوندال از سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۱ در آکادمی ژولیان با تونی رابرت-فلوری و دیگران تحصیل کرد. او در مجموع دوازده سال در آنجا ماند و برتاین مکان مورد علاقه او برای نقاشی شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال زاربروکن، باشگاه فوتبال میوندالن، باشگاه فوتبال ماینتس ۰۵، و باشگاه فوتبال نورنبرگ اشاره کرد.
از گلولام برای ساهت ساختمان‌های چند منظوره نظیر کلیسا، کتابخانه و مدرسه نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است. بلندترین سازه ساخته شده از گلولام متعلق به ساختمان ساخته شده در بروموندال نوروژ با ۱۸ طبقه است. الوار گلولام ترکیبی مهم برای استفاده در سالنهای کنفرانس و غیره نیز می‌تواند باشد.