ولگرد
معنی کلمه ولگرد در فرهنگ معین

ولگرد

معنی کلمه ولگرد در فرهنگ معین

(وِ گَ ) (ص فا. ) (عا. ) بی کاره ، هرزه - گرد.

معنی کلمه ولگرد در فرهنگ عمید

۱. بیکاره، هرزه.
۲. هرزه گرد، کسی که بیهوده راه می رود.

معنی کلمه ولگرد در فرهنگ فارسی

بیکاره، هرزه، هرزه گردی، آوارگی، بیهوده گردی

معنی کلمه ولگرد در دانشنامه عمومی

ولگرد یا بی صاحب ( Estray ) ، از نظر قانون، هر جانور اهلی است که سرگردان یا گم شده باشد، به ویژه اگر صاحب آن ناشناس باشد. در بیشتر موارد این عنوان دربارۀ جانوران اهلی و نه حیوانات خانگی به کار می رود.
در ایالات متحده این امر رایج است که یک "اطلاعیه برای فرار" سوگند یاد می شود و در یک دفتر محلی ثبت می شود. این فرآیند معمولاً به زمان مشخصی نیاز دارد تا به مالک اجازه داده شود تا دارایی خود را جمع آوری کند. در غیر این صورت، یابنده مالکیت دارایی را به دست می آورد.
ولگرد (فیلم ۱۹۱۵). ولگرد ( به انگلیسی: The Tramp ) فیلمی کوتاه و صامت، به کارگردانی و بازی چارلی چاپلین و محصول شرکت میوچوال در سال ۱۹۱۵ است. فیلم به علت نوآوری در پرداخت داستان اثری کلیدی در کارنامه چاپلین به شمار می آید.
چارلی دختری را که در بند کولی ها افتاده است نجات داده و سردسته آن ها ( کمبل ) را گوشمالی می دهد؛ ولی دختر به نقاش جوانی دل می بندد.
ولگرد (فیلم ۲۰۱۳). ولگرد ( به تامیلی: Paradesi ) و ( به انگلیسی: Vagabond ) فیلمی هندی محصول سال ۲۰۱۳ و به کارگردانی بالا است. در این فیلم بازیگرانی همچون آتاراوا، ودیکا، سای دنشیکا و ریتویکا ایفای نقش کرده اند.
ولگرد (فیلم ۲۰۱۴). ولگرد یا خانه به دوش ( به انگلیسی: The Rover ) محصول ۲۰۱۴، فیلمی استرالیایی در گونه جنایی پادآرمان شهری به نویسندگی و کارگردانی دیوید می شد و بر اساس داستانی از می شد و جوئل اجرتون است.
ولگرد (فیلم ۲۰۱۵). ولگرد ( تلگویی: లోఫర్؛ انگلیسی: Loafer ) یک فیلم درام پُرحادثه به کارگردانی پوری جاگاناد است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
• وارون تج
• دیشا پاتانی
• رواتهی
• موکش ریشی
• ساپتاگیری
• نورا فتحی ( حضور در یکی از ترانه های فیلم )
ولگرد (فیلم ۲۰۲۰). ولگرد ( به هندی: Malang ) فیلمی است محصول سال ۲۰۲۰ و به کارگردانی موهیت سوری است. در این فیلم بازیگرانی همچون آنیل کاپور، آدیتیا روی کاپور، دیشا پاتانی، کونال خمو، الی آورام، آمروتا خانویلکار، واتسال شتس، ماکاراند دشپانده، شاد راندهاوا و آنجلا کریسلینزکی ایفای نقش کرده اند.
ولگرد (فیلم ۲۰۲۳). ولگردها ( به انگلیسی: The Strays ) یک فیلم مهیج ترسناک به نویسندگی و کارگردانی ناتانیل مارتلو وایت محصول ۲۰۲۳ برتانیا است.
داستان فیلم دربارهٔ یک زن سیاه پوست است که در انگلستان زندگی می کند.
• اشلی مادکوه رر نقش شریل
• باکی باکری در نقش ابیگیل
• جوردن ماری در نقش ماروین
• ساموئل اسمال در نقش سباستین
• ماریا آلمیدا در نقش مری
• جاستین سالینجر در نقش ایان
• لوسی لیمان در نقش آماندا
• تام اندروز در نقش بری
ولگرد (فیلم هندی). ولگرد ( به هندی: Gunday ) یک فیلم سینمایی هندی در ژانر اکشن و دلهره آور محصول سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی علی عباس ظفر با بازی رانویر سینگ، آرجون کاپور، پریانکا چوپرا، عرفان خان، سراب شوکلا و ویکتور بنرجی است.
در این فیلم ارجون کاپور و رانویر سینگ نقش دو دوست صمیمی و قانون شکن را بازی می کنند که یک رقاص کاباره باعث سوءتفاهم و رقابت میان آن ها می شود.
این داستان با روایت استقلال بنگلادش پس از جنگ ۱۹۷۱ آغاز می شود. دو نفر از یتیمانی که تحت تأثیر این تغییر قرار می گیرند، ویکرام ( رانویر سینگ ) و باله ( آرجون کاپور ) هستند. ویکرام و باله فرار می کنند و مشغول به کار در رستورانی در کلکته می شوند. صاحب رستوران به آن ها توهین می کند و بد رفتاری های او باعث می شود که آن ها کار در رستوران را رها کنند و متوجه می شوند فروش زغال سنگ سود زیادی به دنبال دارد.
سالها می گذرد و آن ها دیگر کودک نیستند. آنها هم اکنون مشغول به دزدیدن زغال سنگ از قطار و فروش آن می باشند، رقیب اصلی آن ها دیباکر است، افراد دیباکر آن ها را تهدید می کنند که از این کار کنار بروند. اما ویکرام و باله به خود هراسی راه نمی دهند و این بار سعی در غارت قطار دیباکر را دارند! هنگام دزدی، دیاکر آن ها را پناهنده می خواند و این موجب عصبانیت آن ها می شود، ویکرام و باله به او تذکر می دهند که آن ها پناهنده نیستند بلکه هندو به حساب می آیند و سپس دیباکر را می کشند.
تجارت آن ها از راه پول شویی گسترش یافته و ثروتمند شده اند، آن ها اقدام به ساختن بیمارستان و موسسات خیریه می کنند و به سبب همین امر در میان مردم به قهرمانان محلی تبدیل می شوند. معاون پلیس، سرکار ساتیاجیت ( عرفان خان ) سعی در یافتن مدرک علیه آن ها و بازداشتشان دارد. در کلوب جدیدی در کلکته آن دو با ناندیتا ( پریانکا چوپرا ) ، رقاص ان کلوب، آشنا می شوند. هردو عاشق ناندیتا می شوند اما رقابت ناسازگاری میان آن ها وجود ندارد و تصمیم می گیرند که هر کسی که ناندیتا او را انتخاب کند می تواند با او ازدواج کند. ناندیتا آن ها را به نمایشی دعوت می کند تا بگوید چه کسی را انتخاب کرده است. شخصی در میان نمایش به ناندیتا توهین می کند و باله پس از درگیری با ان شخص، او را می کشد! ویکرام به باله می گوید که باید خود را پنهان کند اگرنه توسط سرکار بازداشت خواهد شد اما به باله قول می دهد که تا زمانی که بازنگشته سراغ نادیتا نرود.
معنی کلمه ولگرد در فرهنگ عمید
معنی کلمه ولگرد در فرهنگ فارسی
معنی کلمه ولگرد در دانشنامه عمومی
معنی کلمه ولگرد در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه ولگرد

معنی کلمه ولگرد در ویکی واژه

(عا.)
randagio
vagabondo
بی کاره، هرزه - گرد.

جملاتی از کاربرد کلمه ولگرد

او همچنین در فیلم نام من شبانا، پسران پوستر، کسی که باید عاشقش باشم، نام من سوریا است، خانه من هند است، ولگرد و گاناپات بازی کرده است.
اسپری فلفل نوعی اسپری است که در آن از ترکیبات شیمیایی اشک‌آور خاص استفاده می‌شود و دارای اثر سوزانندگی شدید چشم و گوش و حلق و بینی و کوری موقت است. این وسیله معمولاً توسط پلیس ضد شورش و همچنین به‌عنوان وسیله دفاع شخصی و گاه برای دفاع در مقابل تهاجم حیواناتی همچون سگ و خرس، مورد استفاده قرار می‌گیرد به خصوص حمله سگهای ولگرد. اسپری فلفل در صورت تماس با صورت طرف مقابل می‌تواند او را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دچار سوزش شدید چشم و در مواردی کوری کامل کند. این سلاح جزو اسلحه‌های غیرکشنده طبقه‌بندی می‌شود.
محاکمه و اعدام او توسط هزاران جوان، به ویژه دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی، که به‌طور خاص برای این مناسبت با اتوبوس به آنجا رفته بودند، دیده شد. الشوهدی در مرکز این استادیوم تنها بود و دستانش را از پشت بسته بودند او در حالی که به جرم خود در پیوستن به «سگ‌های ولگرد» (اصطلاحات رژیم برای مخالفان) اعتراف کرد، الشوهدی قبل از محکومیت به اعدام، گریه کرد.