وقت اضافه

معنی کلمه وقت اضافه در فرهنگستان زبان و ادب

{extra time, over time, extra} [ورزش] وقتی که در صورت تساوی، در پایان وقت قانونی بازی یا مسابقه در نظر گرفته می شود تا برندۀ بازی مشخص شود

معنی کلمه وقت اضافه در ویکی واژه

وقتی که در صورت تساوی، در پایان وقت قانونی بازی یا مسابقه در نظر گرفته می‌شود تا برندۀ بازی مشخص شود.

جملاتی از کاربرد کلمه وقت اضافه

این ورزشگاه به نام منطقه ای که در آن قرار دارد نامگذاری شده‌است و با توجه به حقوق اسپانسر امکان تغییر نام در آینده وجود دارد. همراه با یک استادیوم فوتبال، بخشی از پارک ورزشی استوژیتس است. مساحت ساختمان عرصه ۱۴۱۶۴ متر مربع است. تنها در ۱۴ ماه ساخته شد و در ۱۰ اوت ۲۰۱۰ با یک مسابقه بسکتبال بین اسلوونی و اسپانیا افتتاح شد که اسپانیا با نتیجه ۷۹–۷۲ پس از وقت اضافه برنده شد.
در فصل ۱۳۸۰–۸۱ لیگ آزادگان سرمربیگری تیم برق تهران را به عهده گرفت که طی ۲۰ بازی ۹ برد، ۴ تساوی و ۷ باخت به‌دست‌آورد و با ۳۱ امتیاز نتوانست به مرحلهٔ پایانی لیگ آزادگان صعود کند. چهرهٔ او در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس به‌عنوان سرمربی بیشتر دیده شد که بازی در وقت قانونی ۱–۱ شد و در پایان وقت اضافه، پرسپولیس تیم دسته‌اولی برق تهران را ۲–۱ شکست داد.
جام جهانی فوتبال یک تورنمنت چهارساله از تیم‌های ملی فوتبال مردان است. تمام تیم‌ها در گروه‌های چهار تیمه به رقابت می‌پردازند، و یک تورنومنت دوره‌ای انجام می‌دهند که در پایان آن، دو تیم برتر هر گروه وارد دور حذفی ۱۶ می‌شوند. برندهٔ جام جهانی ۲۰۱۰ اسپانیا بود که پس از وقت اضافه در فینال هلند را ۱–۰ شکست داد تا اولین عنوان قهرمانی خود را به‌دست آورد.
تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰، با تیم‌های سوئیس، شیلی و هندوراس هم گروه شد. اسپانیا به عنوان تیم اول صعود کرد و در مرحلهٔ بعد، روبه روی پرتغال قرار گرفت. در یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه به برتری رسید و در نیمه نهایی با ضربهٔ سر پویول مقابل آلمان به فینال راه یافت. سپس در فینال مقابل هلند در وقت اضافه با گل آندرس اینیستا به برتری رسید و قهرمان شد و جام را از هلند گرفت.
فادزائف بعد از المپیک از مسابقات کناره گرفت و به مربیگری در باشگاه زسکا مسکو و تیم ملی روسیه مشغول شد اما بعد از چهار سال دوری از کشتی و در سن ۳۴ سالگی تصمیم گرفت برای سومین بار در المپیک حضور یابد و و برای ازبکستان در وزن ۶۸ کیلوگرم به روی تشک رفت. او در کشتی اول خود در این المپیک مقابل اکبر فلاح از ایران قرار گرفت و پس از تساوی در وقت اضافه با رأی داوران برنده اعلام شد اما در دو کشتی بعدی در دو مسابقه نزدیک مغلوب کشتی‌گیران روسیه و سوریه شد. فادزائف بعد از این المپیک وارد فعالیت‌های سیاسی شد و بعد از دو دوره حضور در پارلمان اوستیای شمالی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ نماینده دوما بود.