وضعیت سلامت

معنی کلمه وضعیت سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health status} [علوم سلامت] درجۀ توانایی فرد در کارکرد جسمی و روانی و اجتماعی با کمک نظام مراقبت سلامت یا بدون آن

معنی کلمه وضعیت سلامت در ویکی واژه

درجۀ توانایی فرد در کارکرد جسمی و روانی و اجتماعی با کمک نظام مراقبت سلامت یا بدون آن.

جملاتی از کاربرد کلمه وضعیت سلامت

همچنین اسکندر رابطه‌ای نزدیک با دوست، سردار و محافظش، هفستیون، داشت. هفستیون پسر نجیب‌زاده‌ای مقدونی بود. مرگ هفستیون اسکندر را ویران کرد. این حادثه ممکن است در تنزل وضعیت سلامت جسمانی و روانی اسکندر در ماه‌های آخر زندگی‌اش نقش مهمی ایفا کرده باشد.
با توجه به وضعیت سلامت بدنی برادرش، زمانی که الیزابت دو سال داشت، به همراه خانواده اش به مانیسا نقل مکان کردند.
به دلیل دسترسی نداشتن خبرنگاران مستقل به بیمارستان محل بستری آرمیتا، اطلاعاتی مستندی از وضعیت سلامتی او وجود نداشت. اولین مرتبه وبگاه هه‌نگاو گزارش کرد که آرمیتا در کما است. وبگاه ایران‌وایر نیز به نقل از منابع خود در کما بودن او را گزارش کرد و روزنامه اینترنتی فراز دیلی نیز در خبری که پس از چند ساعت از وبگاهش حذف کرد به نقل از پدر آرمیتا گراوند نوشت که او در کما است. طی مدتی که گراوند در کما به سر می‌برد، گزارش‌های ضد و نقیضی دربارهٔ او منتشر می‌شد.
طبق تازه‌ترین آمار مربوط به امید به زندگی (متوسط طول عمر) انتظار می‌رود مردانی که در سال ۲۰۱۰ در اسکاتلند متولد شده‌اند، ۷۶ سال عمر کنند که ۶۰ سال آن وضعیت سلامتی شان خوب خواهد بود. زنانی که در سال ۲۰۱۰ به دنیا آمده‌اند، به‌طور متوسط ۸۰ سال عمر می‌کنند که ۶۴ سال آن را به سلامت هستند. امید به زندگی در مقایسه با کل بریتانیا کمتر است. اسکاتلند جزو آن دسته کشورهایی است که کمترین میزان امید به زندگی را در اروپای غربی دارند.
در تاریخ 3 اکتبر 1997، توسط معاونیت کل دادستانی به عنوان شاهد در پرونده فساد در سازمان‌های دولتی سنت پترزبورگ طرح شد. در سال 1997 به اتهام سوءاستفاده از مقام شهردار سنت پترزبورگ متهم شد که در پی این رویدادها، وضعیت سلامتی آناتولی به طور جدی بدتر شد و به جای زندان، وی به بیمارستان قلب منتقل شد که به دلیل حمله قلبی، پس از مدتی در تاریخ 7 نوامبر 1997 با همکاری ولادیمیر پوتین، با یک هواپیمای چارتر، خاک روسیه را ترک کرد و به فرانسه برای درمان در بیمارستانی آمریکایی در پاریس سفر کرد.