ورود
معنی کلمه ورود در لغت نامه دهخدا

ورود

معنی کلمه ورود در لغت نامه دهخدا

ورود. [ وُ ] ( ع مص )رسیدن و درآمدن و وارد شدن و به جای اندرآمدن و پیوستن. ( از ناظم الاطباء ). آمدن. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ). اندرآمدن. ( آنندراج ). حاضر آمدن. ( تاج المصادر بیهقی ). درآمدن. ( ناظم الاطباء ). حاضر گردیدن. || وِرد. به آب آمدن. ( منتهی الارب ). آمدن به آب. ( تاج المصادر بیهقی ) ( اقرب الموارد ). و آن خلاف صدور است. به آب رسیدن یا نزدیک شدن بدون دخول به آن.( اقرب الموارد ). || به نوبت آمدن تب. ( منتهی الارب ). وُرِدَ الرجل ؛ به نوبت گرفتار تب گردید آن مرد. ( ناظم الاطباء ) ( اقرب الموارد ). || رسیدن شتر به آب. ( ناظم الاطباء ). || گل بیرون کردن درخت : وردت الشجرة؛ اخرجت وردها. ( اقرب الموارد ). || دراز گردیدن بینی. ( ناظم الاطباء ). || ( اِمص ) دخول. ( فرهنگ فارسی معین ).
- به ورود... ؛ همینکه رسید. به رسیدن. به آمدن. همینکه آمد. تا آمد. تا رسید. لدی الورود. ( فرهنگ فارسی معین ).
|| ( اِ ) وُرُد. اوردة. ج ِ ورید، به معنی رگ گردن. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ). رجوع به ورید شود.

معنی کلمه ورود در فرهنگ معین

(وُ ) [ ع . ] (مص ل . ) درآمدن ، داخل شدن .

معنی کلمه ورود در فرهنگ عمید

۱. به جایی درآمدن، داخل شدن.
۲. شروع شدن.
۳. [قدیمی] به آبشخور وارد شدن.

معنی کلمه ورود در فرهنگ فارسی

آمدن، رسیدن، واردشدن، بجایی در آمدن

معنی کلمه ورود در فرهنگستان زبان و ادب

{check-in} [گردشگری و جهانگردی] وارد شدن و ثبت نام در واحدهای اقامتی
[رایانه و فنّاوری اطلاعات] ← کلید ورود

معنی کلمه ورود در دانشنامه عمومی

ورود (آلبوم). ورود ( انگلیسی: Arrival ) چهارمین آلبوم استودیویی ابرگروه سوئدی موسیقی پاپ آباست که در ۱۱ مارس ۱۹۷۶ در سوئد منتشر شد. این آلبوم به یکی از موفق ترین آلبوم های آبا تا به امروز تبدیل شد و سه مورد از ترانه های آن به موفقیت چشمگیری دست یافت: «ملکه رقصان»، «پول، پول، پول»، «شناختن خودم، شناختن تو». این آلبوم پرفروش ترین آلبوم سال ۱۹۷۷ در بریتانیا شد و از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا گواهینامهٔ «طلایی» دریافت کرد.
تمامی ترانه ها توسط بنی آندِشون و بیورن اولویوس نوشته شده، مگر آنهایی که نام دیگری برایشان ذکر شده است.
توضیح:
• «فرناندو» پس از «چرا می بایست من باشم؟» در فهرست اصلی آهنگ های آلبوم در نسخه استرالیایی و نیوزلندی آن منتشر شد ( پیش از ترانهٔ «ببر» ) . این موضوع بیش از ۴ دقیقه به زمان پخش روی دوم آلبوم اضافه کرد.
ورود (فیلم ۱۹۹۶). ورود ( به انگلیسی: The Arrival ) فیلمی آمریکایی - مکزیکی در سبک علمی - تخیلی و مهیج به کارگردانی دیوید تویی است که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به چارلی شین، لیندسی کروس، ریچارد شیف، ران سیلور و تری پولو اشاره کرد.
ورود (فیلم ۲۰۱۶). ورود ( انگلیسی: Arrival ) فیلمی آمریکایی در ژانر درام علمی تخیلی به کارگردانی دنی ویلنوو و اقتباس شده توسط اریک هیزرر است که در ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. هیزرر این پروژه را به عنوان فیلم نامه ای گمانی بر اساس داستان کوتاه ۱۹۹۸ «داستان زندگی تو» نوشتهٔ تد چیانگ توسعه داد. در آن ایمی آدامز نقش زبان شناسی را ایفا می کند که توسط ارتش ایالات متحده استخدام شده تا پیش از اینکه تنش ها به جنگ منجر شود، با بیگانگان فرازمینی که به زمین آمده اند، ارتباط برقرار کند. جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ و تزی ما در نقش مکمل حضور دارند.
ورود برای اولین بار در ۱ سپتامبر ۲۰۱۶ در جشنوارهٔ فیلم ونیز به نمایش درآمد و در ۱۱ نوامبر از طریق پارامونت پیکچرز در سینماهای ایالات متحده اکران شد. این فیلم با بودجهٔ ۴۷ میلیون دلاری ساخته شد و ۲۰۳٫۴ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و تحسین منتقدان را به همراه داشت. نقش آفرینی آدامز، کارگردانی ویلنوو، و اکتشاف در ارتباط با هوش فرازمینی با ستایش منتقدان همراه بود. ورود که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۶ محسوب می شود، نامش در فهرست های آخر سال برترین فیلم های بسیاری از منتقدان ظاهر شد و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال انتخاب شد.
ورود در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت هشت جایزه از قبیل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم برداری و بهترین فیلم نامه اقتباسی شده بود و در نهایت برندهٔ جایزهٔ بهترین تدوین صدا شد. آدامز نیز نامزد دریافت جوایز بفتا و گلدن گلوب در رشتهٔ بهترین بازیگر زن شد. عدم موفقیت آدامز در دریافت نامزدی اسکار از سوی چند روزنامه نگار بیان شد.
لوئیس زنی جوان و یک زبان شناس برجسته است که اغلب اوقاتش را به تدریس در دانشگاه اختصاص می دهد. با فرود آمدن دوازده سفینهٔ فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حاکم می شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقهٔ لوئیس، که یک زبان شناس ماهر است، به سراغش می رود و درخواست همکاری می دهد تا شاید او بتواند این کلاف سردرگم را باز کند.
• ایمی آدامز در نقش لوئیز بنکس
• جرمی رنر در نقش ایان دانلی
• فارست ویتاکر در نقش سرهنگ جی تی وبر
• مایکل استولبارگ در نقش مأمور هالپرن
• مارک اوبراین در نقش کاپیتان مارکس
• تزی ما در نقش ژنرال شانگ
• ابیگیل پنیوسکی در نقش هانا ۸ ساله
• جولیا اسکارلت دان در نقش هانا ۱۲ ساله
• جادین مالون در نقش هانا ۶ ساله
معنی کلمه ورود در فرهنگ معین
معنی کلمه ورود در فرهنگ عمید

معنی کلمه ورود در دانشنامه آزاد فارسی

ورود (رایانه). ورود (رایانه)(log on)
(یا: برقراری ارتباط با سیستم) دسترسی یافتن به رایانه، برنامه یا یک شبکه که با معرفی خود از طریق نام کاربر و رمز عبور صورت می پذیرد. این عبارت log in نیز نامیده می شود.
ورود (فقه). اصطلاحی در اصول فقه، عبارت است از این که یکی از دو دلیل، سبب معدوم شدن موضوع دلیل دیگر شود. مانند این که موضوع اصول عملیه، شک است که با ورود خبر متواتر، شک مرتفع می شود و موضوعی برای اصول عملیه باقی نمی ماند.

معنی کلمه ورود در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] ورود (اصول). خروج حقیقی یک شیء از موضوع یک حکم به واسطه ورود دلیل شرعی را ورود گویند. این بحث در اصول فقه کاربرد دارد.
ورود، به معنای خروج حقیقی یک شیء از موضوع حکم دیگر است، که منشأ این خروج، تعبد شرعی می باشد، مثل: خروج حقیقی وجوب غسل جمعه از موضوع قبح عقاب بلا بیان، زمانی که وجوب آن به سبب تعبد شرعی، به خبر ثقه ثابت شده باشد، زیرا بعد از این که خبر ثقه از طریق تعبد شرعی در حق مکلف حجت شد، مضمون آن برای وی بیان محسوب می شود.
نکته اول
اگر چه ورود و تخصص در نتیجه با هم مشترک هستند؛ یعنی خروج هر دو از موضوع، به صورت حقیقی است، ولی فرق آن دو در این است که در ورود، این خروج، تعبدی و به دلیل شرعی، و در تخصص، تکوینی است.
نکته دوم
مبتکر این اصطلاح در علم اصول مرحوم «شیخ انصاری» است.
نکته سوم
...

معنی کلمه ورود در ویکی واژه

entrata 
arrivo 
درآمدن، داخل شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه ورود

مناطق باز یاد شده به علت اجرای سیاست‌های مختلف دارای اولویت، در زمینه‌های توسعه اقتصاد مربوط خارجی، جمع‌آوری ارز از طریق صادرات، ورود فناوری پیشرفته همچون پلی درمناطق داخلی چین نقش ایفا کرده‌است.
در وجد از ورود من احباب تن به تن در رقص از قدوم من اصحاب سربه‌سر
نه نوبهار به جا مانده ونه فصل خزان نه باده ماند ونه ساقی نه رود ورودزنی
نمودند بر یک رِباطی ورود که بر جنگلِ خرس نزدیک بود
ور به عزت بشنود غیرت بسوزد مر مرا اندر این عاجز شدست او بی‌طریق و بی‌ورود
پس از ورود اسلام به قلمرو ساسانیان، مردم آبه نیز مسلمان می‌شوند و در سال‌های آخر قرن اول مذهب تشیع را انتخاب می‌کنند.
اسرم، روستایی بزرگ و تاریخی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود از توابع استان مازندران در ایران است.
چندانکه رای تست همی زی به نای ورود چندانکه کام تست همی زی بکام و فر
دری را که اجازه ی ورودش این چنین که بینم اندک است، ترک می گویم.
آن مصدر وجود فرو کوفت کوس عشق در عرصه ای که عقل نیابد ره ورود
اخیراً دولت برای حمایت از تولیدکننده داخلی سیاست آنتی‌دامپینگ اتخاذ کرده و برای ورود محصولات ساخت ترکیه محدودیت قایل شده‌است.
ورودش را صفائی خوش رقم زد چراغ دین ما تاریخ آن است
ازان جایگه شد به دشت شکار ابا باده ورود و با میگسار
شکرانه ورود ملک را یکی بنقد بزمی چو خلد باید و یاری چو حور عین