ورسی

معنی کلمه ورسی در لغت نامه دهخدا

ورسی. [ وَ سی ی ] ( ع ص ، اِ ) نوعی از کبوتر که رنگش مایل به سرخی و زردی باشد. ( منتهی الارب ). نوعی از کبوتر زرد مایل به سرخی. || قسمی از چوب که از آن تیر میسازند. ( ناظم الاطباء ). || بهترین کاسه زرین. ( منتهی الارب ). نیکوترین قدحهای طلا. و در حدیث است : اخرج الیه قدح ورسی مفضض. ( از اقرب الموارد ).

معنی کلمه ورسی در فرهنگ معین

(وَ ) ( ~. ) (ص نسب . ) ۱ - نوعی از کبوتر که رنگش مایل به سرخی و زردی است . ۲ - کاسة زرین نیکو.

معنی کلمه ورسی در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - نوعی ازکبوتر که رنگش مایل بسرخی و زردی است . ۲ - کاس. زرین نیکو.

جملاتی از کاربرد کلمه ورسی

ب) یک یا دو نسل پیش از پورسینا می‌زیسته و پس از مرگ او در همان شهر بخارا، پورسینا چشم به جهان گشود و نزد شاگرد او آموزش دید
بپرسید کای نورسیده جوان چه آگاه داری ز کار جهان
به حرف میوه فریبم مده که نیست مرا امید سایه هم از نخل نورسیده او
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال مورسیا اشاره کرد.
اسب‌های کورسی تروبرد بیشترین فشار ممکن را تحمل می‌کنند که منجر به میزان بالای حادثه و مشکلات جسمی نیز در آن‌ها می‌گردد. مسابقات کورس بیشترین میزان مرگ و میر را در بین ورزش‌های مربوط به انسان و حیوان دارد. تروبردها مستعد سایر مشکلات جسمی نظیر خونریزی از ریه، نازایی و قلب و سم کوچک می‌باشند. نظریه‌های زیادی در مورد علت میزان بالای حادثه‌ها و مشکلات جسمی در نژاد تروبرد وجود دارد و تحقیقات جهت اصلاح و کاهش آن‌ها ادامه دارد.
به هوای روز اضحی به منای نورسیده من و گوسفند قربان تو سر کدام داری
هر نفس نورسیده مهمانیست پاس او دار اگر تو را جانیست
ادوارد ال. جی. باول (یا تد باول) متولد ۱۹۴۳ در لندن، ستاره‌شناس آمریکایی است. بول در مدرسه امانول، لندن - کالج یونی‌ورسیتی، لندن - دانشگاه پاریس آموزش دید.
فوج ها بر خون طفلی متفق آنگه چه طفل مهدباره شیرخواره نورسیده نا رسید
ارمنستان در یونیورسیاد تابستانی ۲۰۱۹ که از ۳ تا ۱۴ ژوئیه در ناپل، ایتالیا برگزار شد به پرداخت. این کشور برنده یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال مادرید سی، باشگاه فوتبال رئال مورسیا، باشگاه فوتبال رئال مادرید، باشگاه فوتبال رئال مادرید کاستیا، باشگاه فوتبال آلمریا، باشگاه فوتبال قونیه‌اسپور، و باشگاه ورزشی الشحانیه اشاره کرد.
شهرت نوایی هوس نام‌، سرمه خوست چینی به مورسید زنقش نگین ما
در روز و شب دوشنبه بیروت شاهد حمله نیروهای «حزب‌الله» و جنبش «امل» به معترضان مخالف دولت و طرفداران سعد حریری نخست‌وزیر لبنان بود. نیروهای حزب‌الله و امل با موتورسیکلت و باتوم و چماق به چادرهای معترضین حمله کرده و آنها را به آتش کشیدند به‌طوری که باعث شد نیروهای امنیتی وارد شده و برای جلوگیری از درگیری اقدام به شلیک هوایی بکنند.
هر نورسی به گریه که با حلق تشنه، شمر اینجا جدا سر پدرم از قفا نمود
ناهید خیره گردد وقت سماع دورت خورسید سجده آرد پیش جمال و جاهت
شها بهار جوانی من گذ شت ورسید خزان پیری انده فضای شادی کاه
از نورسیدگان خرابات نیستیم چون خشت، پا شکسته میخانه ایم ما