ورزشکار
معنی کلمه ورزشکار در لغت نامه دهخدا

ورزشکار

معنی کلمه ورزشکار در لغت نامه دهخدا

ورزشکار. [ وَ زِ ] ( ص مرکب ) کسی که به ورزش علاقمند است و پیوسته ورزش میکند. ( یادداشت مؤلف ). || نیرومند.

معنی کلمه ورزشکار در فرهنگ عمید

کسی که ورزش می کند، ورزش کننده.

معنی کلمه ورزشکار در فرهنگ فارسی

کسی که بورزش علاقمند است و پیوسته ورزش میکند

معنی کلمه ورزشکار در دانشنامه عمومی

ورزش کار، کسی است که به طور منظم در ورزش شرکت دارد. ورزشکار می تواند حرفه ای یا نیمه حرفه ای یا غیرحرفه ای باشد.
بیش تر ورزشکاران حرفه ای هیکل های پرورش یافتهٔ خوبی دارند که با تمرینات فیزیکی سنگین و تمرین سخت همراه با رژیم غذایی سخت گیرانه به دست آمده است.
ورزشکار برتر کسی است که مهارت های فیزیکی ( زور، چابکی و استقامت ) که ( آقای مشایخ ) بالاتر از میانگین دارد و بنابراین برای رقابت فیزیکی مناسب تر است. آقای مشایخ با کسب مقام های متعدد در ماده پرتاپ دیسک و وزنه باعث افتخار شهرستان گراش شده است.
ورزشکار (فیلم). «ورزشکار» ( انگلیسی: Athlete ( film ) ) فیلمی در ژانر مستند است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به لانس آرمسترانگ، پائولا رادکلیف، و فرانک شورتر اشاره کرد.

معنی کلمه ورزشکار در ویکی واژه

sportivo
atleta

جملاتی از کاربرد کلمه ورزشکار

در حالیکه جنگ داخلی با شدت تمام در اسپانیا در جریان است، در ماه اوت ۱۹۳۹ ورزشکاران فرانسه در مراسم گشایش بازی‌های برلین، حین رژه کاروان‌های ورزشی سلام بازی‌های المپیک را می‌دهند که خیلی‌ها از آن تعبیر سلام نازی‌ها را کردند. همزمان کاروان‌های آمریکا و انگلیس در حین عبور از کنار جایگاه ویژه که هیتلر در آن جا گرفته بود، سر خود را به سمت عکس جایگاه چرخاندند.
آلمان در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۸۹۶ که در شهر آتن یونان برگزار شد، کاروان آلمان با ۱۹ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد و موفق به کسب ۱۳ مدال (۶ طلا، ۵ نقره، ۲ برنز) شد. در جدول رتبه‌بندی توزیع مدال‌ها، آلمان در ردهٔ ۳ مسابقات قرار گرفت.
اسلام رمضان (عربی: إسلام رمضان؛ زادهٔ ۱ نوامبر ۱۹۹۰) یک ورزشکار اهل مصر است.
آشوت کاراپتیان (ارمنی: Աշոտ Կարապետյան؛ زادهٔ ۹ مهٔ ۱۹۹۹) ورزشکار اسکی آلپاین اهل ارمنستان است که در رشته اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ به رقابت پرداخت.
۷۲٪ ورزشکاران از کشور میزبان، فرانسه بودند (۷۲۰ نفر از ۹۹۷ نفر) و این کشور بیشترین تعداد مدال طلا، نقره و برنز را از آن خود کرد. ورزشکاران آمریکا نیز در مجموع بیشترین عنوان دومی را به دست آوردند، در حالی که کمتر از ۸٪ از ورزشکاران شرکت کننده (۷۵ ورزشکار از ۹۹۷ ورزشکار) از این سرزمین بودند.
در این مسابقات ۹۷ ورزشکار از ۱۷ کشور به رقابت با یک دیگر پرداختند.
آلمان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که در شهر لندن بریتانیای کبیر برگزار شد، کاروان آلمان با ۳۹۲ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد و موفق به کسب ۴۴ مدال (۱۱ طلا، ۱۹ نقره، ۱۴ برنز) شد. در جدول رتبه‌بندی توزیع مدال‌ها، آلمان در ردهٔ ۶ مسابقات قرار گرفت.
در این دوره از بازی‌ها شوروی با ۸ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز مقام اول این رقابت‌ها را به دست آورد. آلمان شرقی با ۴ طلا، ۳ نقره و ۷ برنز مقام دوم را کسب کرد و تیم سوئیس با ۳ طلا، ۳ نقره و ۱ برنز به مقام سوم رسید. تیم ایران نیز در این دوره از بازی‌ها با ۴ ورزشکار حضور داشته است.
آلمان در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۸ که در شهر لندن بریتانیای کبیر برگزار شد، کاروان آلمان با ۸۱ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد و موفق به کسب ۱۳ مدال (۳ طلا، ۵ نقره، ۵ برنز) شد. در جدول رتبه‌بندی توزیع مدال‌ها، آلمان در ردهٔ ۵ مسابقات قرار گرفت.
نا معلم سگی که روز شکار کند از بهر خویش ورزشکار