والور

معنی کلمه والور در لغت نامه دهخدا

والور. [ ل ُ ] ( فرانسوی ، اِ ) ارزش. ( لغات فرهنگستان ).

معنی کلمه والور در فرهنگ معین

(لُ ) [ انگ . ] (اِ. ) نام تجای نوعی چراغ خوراک پزی نفت سوز دارای فتیله .

معنی کلمه والور در فرهنگ عمید

۱. ارزش، اهمیت.
۲. نوعی چراغ خوراک پزی نفت سوز.

معنی کلمه والور در فرهنگ فارسی

ارزش، قدروقیمت، مقدار، اهمیت
کلمه فرانسوی است ارزش

معنی کلمه والور در ویکی واژه

نام تجای نوعی چراغ خوراک پزی نفت سوز دارای فتیله.

جملاتی از کاربرد کلمه والور

بر آب چشمم می خندی آری المزن یبکی والورد یضحک
این روستا در دهستان ابوالوردی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۰۱ نفر (۱۱۰۰خانوار) بوده‌است.
مظفر قهرمانی ابیوردی در کتاب نخست خود یعنی کتاب از باورد یا ابیورد خراسان تا ابیورد یا ابوالورد فارس، دربارهٔ تاریخ محلهٔ ابیوردی شیراز، اقوام، اشخاص و فامیل‌های محلهٔ ابیوردی سخن گفته‌است.
دو نوع متغیر معمول استفاده شده در اسمالتاک متغیرهای نمونه و متغیرهای موقت هستند. متغیرهای دیگر و اصطلاحات مرتبط بستگی به پیاده‌سازی‌های مختلف دارند. به عنوان مثال ویژوالورکس دارای متغیرهای به اشتراک گذاشته در کلاس و فضای نام است در حالی که اسکویک و پیاده‌سازی‌های دیگر متغیرهای کلاس، حوضچه، و جهانی است.
پس از کناره‌گیری وورث از حمایت مالی، نام تیم پیش از ووئلتا اسپانیای ۲۰۰۶ به تیم آستانه تغییر یافت. وینوکوروف در مرحلهٔ ۷ از آلخاندرو والورده شکست خورد؛ ولی با پیروزی در دو مرحلهٔ بعدی به رتبهٔ پنجم صعود کرد. پس از یک تایم تریل خوب و رکابزنی تهاجمی در مراحل ۱۸ و ۱۹ پیراهن طلایی را از والورده گرفت و رهبر مسابقه شد. او در تایم تریل مرحلهٔ بعد نیز پیروز شد و قهرمانی ووئلتا را به دست آورد.
فصل‌های این کتاب به ترتیب مقابل است: مقدمه به قلم استاد جمالزاده، شرح زندگی نگارنده، باورد تا ابیورد، کانون ایدآلیستی خراسان، ترک ایل، نادرشاه افشار، ابیورد یا ابوالورد شیراز، خصوصیات ابیوردی‌ها، فامیل‌های ابیوردی، مناصب و مدارج تحصیلی، قشقایی‌ها، روسای قشقایی، طوایف و تیره‌های قشقایی