والنتین

معنی کلمه والنتین در فرهنگ فارسی

امپراتور رمانی در قسمت مغرب از ۴۲۵ تا ۵۵۵ مسیحی

معنی کلمه والنتین در دانشنامه عمومی

والنتین (فیلم). والنتین ( اسپانیایی: Valentín ) یک فیلم به کارگردانی آلخاندرو اگرستی است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کارمن مائورا، آلخاندرو اگرستی، و کارلوس روفی اشاره کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه والنتین

اوسونیوس در حدود ۳۱۰ در بوردیگالای گل (بوردوی امروزی در فرانسه) زاده شد. او در ابتدا به‌عنوان متخصص دستور زبان و سپس به عنوان عالم علم بدیع در مدارس معروف بوردیگالا به تدریس مشغول شد. آوازهٔ او چنان بود که والنتینیان یکم، امپراتور وقت روم او را به تیبر فرا خواند تا آموزش پسرش گراتیان را برعهده بگیرد. با بر تخت نشستن گراتیان او نیز اوسونیوس را ارتقای مقام داده به فرمانداری آفریقای روم، ایتالیا و گل منصوب نمود و در ۳۷۹ او را به مقام کنسولی رساند.
لارا متولد شهر بخارست در کشور رومانی است. مادرش دوئینا و پدرش والنتین نام داشتند که شغل پدرش نیز بازیگری بود. در ۱۹۸۳ و زمانی که لارا ۴ ساله بود، خانواده وی تصمیم به مهاجرت به آلمان غربی را می‌گیرند تا از دست نیکولای چائوشسکو، حاکم وقت رومانی کومونیست فرار کنند. اگرچه که در ابتدا قرار بر این بود که آنها به کشور کانادا مهاجرت کنند، اما نهایتاً در شهر فرایبورگدر آلمان مستقر شدند و چندی بعد نیز به برلین رفتند.
در سال ۱۹۷۴ زیر نظر والنتین گلوشکو در ساختار شرکت تغییراتی داده شد و نام «انرگیا» برای آن انتخاب شد. بعدها به افتخار نخستین طراح ارشد، عبارت «اس‌پی کارالیوف» به نام شرکت افزوده شد.
والنتین بوندرنکو (تصادف حین تمرین در روی زمین، مارس ۱۹۶۱)