واریز

معنی کلمه واریز در لغت نامه دهخدا

واریز. ( اِمص مرکب ) عمل واریختن. رجوع به واریختن شود. انهدام. ریختن قسمتی از بنا یا چاه و قنات و نظایر آن. || تفریغ حساب. تسویه حساب.

معنی کلمه واریز در فرهنگ معین

۱ - (اِمص . ) عمل ریزش یا ریختن . ۲ - ریختن پول به حساب .

معنی کلمه واریز در فرهنگ عمید

۱. = * واریز کردن
۲. خراب شدن، خرابی.
* واریز کردن: (مصدر متعدی )
۱. ریختن مقداری پول به یک حساب مشخص.
۲. (مصدر لازم ) فرو ریختن چیزی مثل گچ یا کاهگل از سقف یا دیوار، خراب شدن: دیوار اتاق واریز کرده بود.

معنی کلمه واریز در فرهنگ فارسی

(اسم ) عمل واریختن . ۲ - تفریغ حساب تسوی. حساب . ۳ - فرو ریختن قمستی از بنا چاه قنات و غیره .

معنی کلمه واریز در ویکی واژه

عمل ریزش یا ریختن.
ریختن پول به حساب بانکی و امثال آن.
دارید. پول واریز؟ پول دارید؟

جملاتی از کاربرد کلمه واریز

یکی از مقامات در مصاحبه‌ای که از طریق برنامه درس‌های آموخته شده این آژانس برگزار شده بود، پیش‌بینی نمود که حدود ۴۰ درصد کمک‌های ایالات متحده به افغانستان از سال ۲۰۰۱ بدین‌سو در نهایت به جیب مقامات فاسد، جنگ‌سالاران، مجرمین و شورشی‌ها رفته‌است. رایان کراکر، سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان و عراق طی مصاحبهٔ با تحقیق کننده‌گان در ۲۰۱۶ میلادی گفت که، «شما نمی‌توانید به همین سادگی این مقدار هنگفت پول را در یک دولت و جامعه شکننده واریز کنید و سپس بکوشید تا فساد را بیشتر دامن نزنید».
رونمایی ۱۲ طرح باشگاه پژوهشگران در مجلس شورای اسلامی موجب شد با تصویب نمایندگان مجلس در بودجه سال ۹۲ نام بنیاد ملی نخبگان و نام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در کنار هم آورده شود و این به معنای برخورداری و بهره‌مندی باشگاه پژوهشگران از تمام کمک‌هایی است که به بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌شود. کریم زارع اعلام کرد که با تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شده است.
به روز وصل در آغوشم آنچنان بفشار که بی من از لب من شکوه تو واریزد
مطابق قوانین حقوق تجارت (در آمریکا حقوق شرکت‌ها)، هیئت‌مدیره‌ی شرکت‌ها در برابر سهام‌داران پاسخگو هستند. اختیارات سهام‌داران می‌تواند شامل انتخاب یا اخراج مدیریت، درخواست تشکیل جلسات مستمر، نظارت بر استانداردهای حسابداری، و بسیاری موارد دیگر باشد. در دههٔ ۳۰ میلادی در آمریکا، در حقوق شرکت‌ها اشارهٔ مشخصی به چنین اختیاراتی نشده بود. به همین دلیل، برل معتقد بود مدیران شرکت‌ها که در برابر کسی پاسخگو نیستند، می‌توانند سود شرکت را مستقیماً به جیب خودشان واریز کنند و همچنین قادر هستند شرکت را در جهت منافع شخصی خود مدیریت کنند. همچنین با توجه به این که در شرکت‌های سهامی بزرگ، اکثریت سهام شرکت متعلق به یک نفر بود، سوءاستفاده از اختیارات مدیریتی راحت‌تر بود.
در طی ۳۶ ساعت فعالیت آتشفشانی ۱۰ کیلومتر مکعب داسیت به بیرون پرتاب شد و واریزه‌های آتشفشانی که تقریباً تمامیشان توده‌های پومیسی بودند در منطقه‌ای به وسعت ۲۷۳ هزار کیلومتر مربع در شمال غربی آتشفشان انباشته‌شدند.