وارم

معنی کلمه وارم در لغت نامه دهخدا

وارم. [ رِ ] ( ع ص ) باد کرده از مرض. ورم کرده ازبیماری. ( از اقرب الموارد ). آماس کننده و آماسیده. ( ناظم الاطباء ). پف کرده. ورم کرده. متورم. || آماس دردناک و موجع. ( ناظم الاطباء ). || شجر وارم ؛ یعنی بسیار و انبوه. ( از تاج العروس ).

معنی کلمه وارم در فرهنگ فارسی

باد کرده از مرض ورم کرده از بیماری

معنی کلمه وارم در ویکی واژه

مترادف دارم در زبان فارسی؛ زمانی صرف می‌شود که بخواهند اقرار کنند آن چیز یا شیء را دارند. مقابل واریز. پول وارِم. پول دارم.

جملاتی از کاربرد کلمه وارم

استقبال از این شخصیت در بین طرفداران مثبت بوده است. اختاپوس در صنایع مختلفی ظاهر شده است، از جمله: اسباب‌بازی‌ها و کالاهای دیگر. او در فیلم باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (۲۰۰۴)، باب‌اسفنجی بیرون از آب (۲۰۱۵) و در فیلم باب‌اسفنجی: اسفنج فراری (۲۰۲۰) حضور داشته است وی در این فیلم ۴۷_۴۸ سال سن دارد
معبد انگکور وات در اوایل سدهٔ دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم ساخته شد و سپس به ویشنو خدای هندو اهدا شد. معبد آنگکور وات بزرگترین معبد تک مذهبی در جهان است. متن صفحه.
وارمبیر در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷، شش روز پس از بازگشت به ایالات متحده، در حالت کما درگذشت. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درگذشت وی را به خانواده‌اش تسلیت گفت و رفتار کرهٔ شمالی را محکوم کرد و کره شمالی را مسئول مرگِ وارمبیر دانست.
صد بار کشیدم و به سرباری بار خوارم کردی چه خیزد از خواری خوار
من روسیه و گناهکارم لیک از کرمت امیدوارم
هجر تو عزیز و وصل خوارم دارد این نیز مزاج روزگارم دارد
شوقی ‌که رنگ دل ریخت در کارگاه امکان وقف گداز می‌خواست یک آبگینه‌وارم
گر منزل عشق او درازست شکر ایزد را که من سوارم
عزیزی بودم اول بر در او عزیزان، بنگرید: آخر چه خوارم؟
«من همه شما را دوست دارم و در قلبم جا دارید. هر وقت بخواهید به تراکتور برمی‌گردم؛ ولی بالاخره تصمیمی است که گرفته شده و امیدوارم تیم تراکتور موفق شود. من خاطرات خیلی خوبی با تراکتور و هواداران این تیم دارم. همیشه رابطه‌ام با هواداران خوب بوده‌است؛ ولی باشگاه مرا خراب کرد.» محمدحسین جعفری، مدیرعامل وقت باشگاه تراکتور نیز، در همان روزی که تونی تبریز را ترک کرد، از سمت خود استعفا داد.
گرچه صد خواری رسد هر دم ز دست غم مرا من چه غم دارم عزیز من که غمخوارم تویی
پادشاها من صغیر مستمندم کز دو عالم گشته‌ام مستغنی و بر حضرتت امیدوارم
من که رمز شهریاری با غلامان گفته ام بندهٔ تقصیر وارم پیش سلطانم برید
الا ساقی از جام غم تا به کی بده آن می خوشگوارم به دست