وارد شدن
معنی کلمه وارد شدن در لغت نامه دهخدا

وارد شدن

معنی کلمه وارد شدن در لغت نامه دهخدا

وارد شدن. [ رِ ش ُ دَ ] ( مص مرکب ) رسیدن. ( ناظم الاطباء ). واصل شدن. اندرآمدن. درآمدن. ورود کردن. فروشدن. داخل گشتن. ( از یادداشتهای مؤلف ). داخل شدن. || مطلع شدن. || فرود آمدن. وارد آمدن ضربه و جز آن.

معنی کلمه وارد شدن در فرهنگ معین

( ~. شُ دَ ) [ ع - فا. ] (مص ل . ) ۱ - رسیدن . ۲ - (عا. ) ماهر شدن ، اُستاد شدن .

معنی کلمه وارد شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - داخل شدن . ۲ - مطلع شدن.

معنی کلمه وارد شدن در دانشنامه عمومی

وارد شدن (فیلم ۱۹۸۹). وارد شدن ( انگلیسی: Breaking In ) یک فیلم کمدی و جنایی آمریکایی محصول سال ۱۹۸۹ به کارگردانی بیل فورسیت، نویسندگی جان سیلس با بازی برت رینولدز، کیسی شیماشکو و لورین توسان است. این فیلم کارهای جنایتکاران کوچک را در حالی که زندگی می کنند و تجارت خود را انجام می دهند را به تصویر می کشد.
دزد حرفه ای ارنی، مایک را به عنوان شاگرد استخدام می کند، اما در حالی که مایک به وضوح "سرقت را در ذات خودش دارد"، مدت زیادی طول می کشد تا به خوبی ارنی برسد.
این فیلم موفقیت تجاری نداشت. پس از بسته شدن بیست و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک در سال ۱۹۸۹، در ۴۰۰ سینما در رتبه ۱۲ در آخر هفته افتتاحیه خود با ۶۷۹٫۲۰۰ دلار افتتاح شد، اما در مجموع کمتر از ۲ میلیون دلار در باکس آفیس بازگشت.
وارد شدن (فیلم ۲۰۱۸). وارد شدن ( به انگلیسی: Breaking In ) یک فیلم اکشن و دلهره آور آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی جیمز مک تیگو با بازی گبریل یونیون، بیلی برک، ایژیانا الکسیس و لوی میدن است. این فیلم دربارهٔ مادری است که پس از تهاجم دزدان به عمارت پدری که به تازگی فوت کرده است، باید از فرزندانش محافظت کند.
فیلمبرداری اصلی در ژوئیه ۲۰۱۷ در کالیفرنیای جنوبی آغاز شد. این فیلم در ۱۱ مه ۲۰۱۸ در ایالات متحده اکران شد. بیش از ۵۱ میلیون دلار فروخت و نقدهای متفاوتی دریافت کرد و منتقدان عملکرد یونیون را ستایش کردند اما فیلم را به عنوان «شخصیت های نازک طرح ریزی شده و توطئه ای نامفهوم» توصیف کردند.
پس از قتل یک پیرمرد سیاه پوست، که با تصادف رانندگی صحنه سازی شده، دختر و نوه هایش برای فروش به ملک او می روند و شب را آنجا می مانند. امنیت این عمارت با سیستمی هوشمند و نفوذناپذیر حفاظت می شود. شباهنگام چهار خلافکار به آن عمارت می ریزند و دختر و پسر زن را به گروگان می گیرند، ولی زن می تواند بگریزد و با عاطفهٔ مادرانهٔ قوی در اندیشهٔ نجات فرزندانش می افتد.
در وب سایت جمع آوری نقد و بررسی راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس ۱۰۸ نقد، با میانگین امتیاز ۴٫۲ از ۱۰، دارای ۲۷ درصد تاییدیه است. در متاکریتیک، این فیلم دارای میانگین وزنی ۴۲ از ۱۰۰ است که بر اساس بررسی های ۲۴ منتقد، نشان دهنده «بررسی های مختلط یا متوسط» است. تماشاگران در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمره متوسط "B" را در مقیاس A + تا F دادند.
این فیلم در ایالات متحده و کانادا ۴۶٫۵ میلیون دلار و در مناطق دیگر ۴٫۵ میلیون دلار به دست آورد که مجموعاً ۵۱٫۴ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه تولید ۶ میلیون دلاری بود.

معنی کلمه وارد شدن در ویکی واژه

داخل شدن، به درون جایی آمدن، رسیدن.
(عامیانه): ماهر شدن، اُستاد شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه وارد شدن

در طول جنگ داخلی پس از فروپاشی امپراتوری روسیه آستارا چندین بار میان بلشویک‌ها و حزب مساوات باکو دست به دست شد. این شهر در ۴ می ۱۹۲۰ میلادی در عملیات باکو به اشغال ارتش سرخ درآمد. در دسامبر همان سال، دسته‌هایی از شورشیان که در ناحیه لنکران به فرماندهی جمال پاشا فعالیت می‌کردند به پادگان آستارا حمله کردند و سربازان ارتش سرخ را وادار به ترک شهرک و رفتن به سمت ایران کردند. رزم‌ناوهای شوروی در سحرگاه ۲۳ دسامبر به آستارا نزدیک شدند و نیروها به درون شهر وارد شدند و با شکستن مقاومت مردمی با توپخانه کشتی‌های ناوگان کاسپین، یگان‌های ارتش سرخ دوباره حکمرانی بر آستارا را به دست گرفتند.
پس از او، خواهرانش زینب و ام محمد و میمونه دختران موسی بن محمد بن علی بن موسی الرضا(ع) بدانجا وارد شدند.
آغاز اندیشه فرهنگستان فرانسه توسط کلبر بود که در دسامبر ۱۶۶۶ پس از ملاقات با گروهی از دانشمندان در کتابخانه شاه، تصمیم بر آن گرفت تا این ملاقات‌ها به صورت مرتب در هر دو هفته یکبار برگزار شود. بر خلاف انجمن علوم بریتانیا، فرهنگستان به عنوان ارگانی دولتی بنیادگذاری شد. در هنگام بنیان‌گذاری تصمیم بر آن شد که فرهنگستان غیرسیاسی بماند و از وارد شدن به بحث‌های دینی یا اجتماعی دوری کند.
همچنان در موقع وارد شدن در مجلسی گه ز پیش رو گهی از پشت سر رم می‌کنند
در سال ۱۹۰۳ وقتی یکی از اقوام او به نام مکس گلدستین تلاش برای گرفتن وام از او برای وارد شدن به صنعت فیلمسازی کرد به این صنعت علاقه‌مند شد. زوکر نه تنها پول را به گلدستین قرض داد بلکه اصرار کرد که خود نیز در این امر سهیم شود. شریک دیگر در این سرمایه‌گذاری مارکوس لو بود.
این نتایج، با نتایج جدول‌های موسیقی سنتی مانند ۴۰ بهترین آهنگ‌های بریتانیا، مجلهٔ بیلبورد، سانداسکن و غیره می‌باشد که براساس فروش یک آهنگ یا پخش‌های رادیویی ایجاد می‌شوند، متفاوت می‌باشند. جدول‌های لست. اف‌ام به‌سختی قابل تغییر سریع هستند، ممکن است آلبوم‌های جدید ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد در جدولی جا باز کنند. برای مثال گروه بیتل‌ها که همیشه جز ۵ هنرمند برتر لست. اف‌ام هستند و این نشان دهنده این است که ترانه‌های آن‌ها با وجود اینکه فروش چندانی ندارند، هنوز محبوب هستند. البته اتفاق‌هایی مانند وارد شدن یک آلبوم جدید که مورد توجه واقع شود، به بازار یا مرگ یک هنرمند در جدول می‌تواند تغییراتی ایجاد کند.
در ۱۸ اوت ۲۰۰۴ ابراهیموویچ در هنگام یک بازی دوستانه برابر هلند باعث مصدومیت هم باشگاهی خود رافائل فان در فارت شد که منجر به وارد شدن اتهامات از سوی فان در فارت به وی مبنی بر عمدی بودن این کار گردید. این حادثه سرانجام منجر به فروش ناگهانی ابراهیموویچ به یوونتوس در ۳۱ اوت شد.