واتر

معنی کلمه واتر در لغت نامه دهخدا

واتر. [ ت َ ] ( ص تفضیلی ) دورتر و والاتر. ( انجمن آرا ) ( ناظم الاطباء ). بالاتر. ( رشیدی ). دورتر، چنانکه گویند: پای واتر نهاد یعنی پا را دورتر گذاشت. ( برهان ) ( آنندراج ): ملحاح ؛ آن شتر که از آبشخور واتر نیاید. ( السامی فی الاسامی ).
واتر. [ ت ِ ] ( اِخ ) خاورشناس آلمانی که در سال 1771 م.در شهر التنبورگ از نواحی ساکس متولد شد و در سال 1826 م. درگذشت. وی معلم زبانهای شرقی در شهر هال بودو کتابی درباره صرف و نحو زبانهای عربی و کلدانی وعبرانی و سریانی نوشت.

معنی کلمه واتر در فرهنگ معین

(تَ ) (ص تف . ) دورتر، آن سوتر.

معنی کلمه واتر در فرهنگ فارسی

خاور شناس آلمانی که در سال ۱۷۷۱ م . در شهر التنبورگ از نواحی ساکس متولد شد و در سال ۱۸۲۶ م . در گذشت .

جملاتی از کاربرد کلمه واتر

آخرین عصر یخبندان که از حدود ۱۱۵٬۰۰۰ سال پیش تا حدود ۱۱٬۷۰۰ سال پیش رخ داد. این آخرین یخبندان، جزئی از الگویی بزرگتر از یخبندان و دوره‌های میان‌یخچالی است که با نام یخبندان کواترنری شناخته می‌شود و پیشینهٔ آن به ۲٬۵۸۸٬۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در آخرین عصر یخبندان، آخرین بیشینه یخچالی در ۲۲ هزار سال پیش روی داده‌است.
ز روزگار به حالیست هر چه رسواتر وگرچه پردة نام نکو وقایة اوست
لوکمن در سال ۲۰۱۴ پس از ثبت نام از واترلو، یک باشگاه فوتبال جوانان مستقر در منطقه لامب لندن، به آکادمی ورزشی چارلتون پیوست. رکورد گلزنی او برای تیم‌های زیر ۱۸ سال و زیر ۲۱ سال چارلتون باعث شد او صعود سریع را از بین رده‌های آکادمی چارلتون صعود کند و او اولین بازی خود را برای آدیکس در ۳ نوامبر ۲۰۱۵ بدست آورد. او در ۵ دسامبر ۲۰۱۵ اولین گل خود را برای این باشگاه در یک شکست ۳–۲ در برابر برایتون و هو آلبیون به ثمر رساند، و سپس یک گل دیگر را هر دو گل چارلتون در تساوی ۲–۲ با بولتون واندررز ۱۰ روز بعد زد.
در مسئلهٔ هم‌ترازسازی رشتهٔ پروتئینی با رشتهٔ دی‌ان‌ای، رشتهٔ دی‌ان‌ای به پنجره‌های سه‌تایی تقسیم می‌شود که هر پنجره به یک پروتئین ترجمه می‌شود. سپس با استفاده از الگوریتم‌های هم‌ترازسازی توالی دو رشتهٔ پروتئینی هم‌ترازسازی می‌شوند. الگوریتم اسمیت واترمن یکی از این الگوریتم‌هاست که بهترین هم‌ترازسازی محلی بین دو رشته را پیدا می‌کند. در فرایند هم‌ترازسازی این الگوریتم، امتیاز تطابق و هزینه‌های آغاز و ادامه پیدا کردن یک فاصله در هم‌ترازسازی لحاظ می‌شوند.
دوستان از تواتر کرمت خانه چون راه کهکشان دارند
مقترن با کل و بالاتر ز کل مختفی در کل و رسواتر ز کل
الکساندر شوشتار (سیریلیک صربی: Александар Шоштар؛ زادهٔ ۲۱ ژانویه ۱۹۶۴) بازیکن واترپلو اهل یوگسلاوی بود.
ای کام بخش غمزه اگر بینوا کُشی اول مرا، که از دل خود بی نواترم
اولین خودرو آواتر، شاسی بلند بزرگ و تمام الکتریکی ئی۱۱ بود که از طرح‌های رقیب با برد طولانی تقریباً ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۰ مایل) با هر بار شارژ متمایز است.
آبگرم خلیل‌آباد مربوط به دوره کواترنری است و در شهرستان خلیل‌آباد، ۱۳ کیلومتری شهر خلیل‌آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۳۹۹ با شمارهٔ ثبت ۷۳۲ به‌عنوان یکی از آثار میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده‌است.
آناستازیا سیمانوویچ (روسی: Анастасия Дмитриевна Симанович؛ زادهٔ ۲۳ ژانویهٔ ۱۹۹۵) ورزشکار واترپلو اهل روسیه است.
هست بر دست رسولان متواتر هر ماه نامهٔ طاعت شاهان چه ز بحر و چه ز برّ
شود خواب گران از پرده های دیده رسواتر نگردد مستی غفلت ز چشم مردمان پنهان