و غیره

معنی کلمه و غیره در لغت نامه دهخدا

( وغیرة ) وغیرة.[ وَ رَ ] ( ع ص ) وغیر. ( منتهی الارب ). شیر با سنگ تفسان گرم کرده شده. ( اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ). || آب گرم. ( منتهی الارب ). رجوع به وغیر شود.

معنی کلمه و غیره در فرهنگ فارسی

( تعبیر قیدی ) و جزو او ( برای مذکر آید ) و جزو آن . توضیح در فارسی برای جمع هم استعمال شود : نوروز و قتلغ شاه و غیره بکنگاج خلوتی ساختند .
وغیر آب گرم

معنی کلمه و غیره در ویکی واژه

eccetera

جملاتی از کاربرد کلمه و غیره

به کونِ زیر سر هرگز نمی‌ساخت به عبدی جان و غیره دل نمی‌باخت
چندین نسخهٔ خطی از این کتاب در پاریس و استانبول و قاهره و غیره وجود دارد و فیلم آن نیز به شمارهٔ ۳\۳۶۱ در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در دست است.
إِذا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا ای حرّکت الارض تحریکا شدیدا، کقوله: إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها قال الکلبی و ذلک ان اللَّه عز و جل یوحی الیها فتضطرب فرقا. و قیل ترجّ کما یرجّ الصبیّ فی المهد حتی یهدم کل بناء علیها و ینکسر کل من علیها من الجبال و غیرها، تقول رججته فارتجّ ای حرّکته فتحرک.
اوربات یک نرم‌افزار رایگان از سرور پروکسی است که ناشناس بودن در اینترنت را برای کاربران خود در سیستم عامل اندروید فراهم کرده‌است. نمونه‌ای از پروژه شبکه تور در چنین دستگاه‌هایی است که اجازه می‌دهد تا ترافیک را از مرورگر وب دستگاه، سرویس گیرنده ایمیل، برنامه نقشه و غیره از طریق شبکه تور هدایت شود و ناشناس بودن را برای کاربران خود فراهم کند.
الگوریتم جریان داده‌ها چندین کابرد در حوزه شبکه رایانه‌ای از قبیل کنترل پیوندهای شبکه برای جریان‌های بزرگ داده، شمارش تعداد جریان‌های متمایز، برآورد توزیع اندازه جریان و غیره دارد. هم‌چنین تعدادی کابرد در زمینهٔ پایگاه داده دارد مانند تخمین اندازه پیوندها.