هوو

معنی کلمه هوو در لغت نامه دهخدا

هوو. [ هََ ] ( اِ ) دو زن که در نکاح یک مرد میباشند، هریک مر دیگری را هوو خوانند. ( برهان ) ( غیاث اللغات ). ضرة. ( السامی فی الاسامی ). وسنی. بنانج. گولانج. هبو. هم شوی. ( یادداشت مؤلف ). انباغ. ( آنندراج ) ( غیاث اللغات ).
- امثال :
مثل هوو.
هوو هوو را خوشگل می کند، جاری جاری را کدبانو.
هوو هووست اگر همه سبوست .

معنی کلمه هوو در فرهنگ معین

(هَ ) (اِ. ) وسنی ، دو زن که یک شوهر داشته باشند.

معنی کلمه هوو در فرهنگ عمید

دو زن که یک شوهر داشته باشند هرکدام هووی دیگری نامیده می شود، بناغ، همشوی، وسنی.

معنی کلمه هوو در فرهنگ فارسی

دوزن که یک شوهرداشته باشندهرکدام هووی دیگری است
( اسم ) زنی که با زن دیگر در شوهر مشترک باشند وسنی .

معنی کلمه هوو در دانشنامه آزاد فارسی

هووْ (Hove)
شهر مسکونی و تفریحگاه ساحلی، و از ۱۹۹۸ مرکز اداری ناحیۀبرایتون و هووِ، نزدیک ساحلجنوبی انگلستان. از غرب با برایتون هم مرز است. ۹۳,۴۰۰ نفر جمعیت دارد (۱۹۹۶). از مراکز پیشتاز فیلم سازی جهان در ‎آغاز قرن ۲۰ و مقرّ گروه فیلم ساز بریتانیایی، موسوم به مکتب برایتون، بود. هوو در قرن ۱۹ به منزلۀ شهر تفریحی توسعه یافت و چندین پارک و باغ همگانی دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه هوو

آرین روبن در ۵۰ بازی ۸ گل برای باشگاه خرونینگن هلند به ثمر رساند و با تبدیل شدن به یک ستاره در این باشگاه برای فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش ۳٫۹ میلیون یورو راهی باشگاه فوتبال پی اس وی آیندهوون شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پورتسموث، باشگاه فوتبال آلدرشات تاون، و باشگاه فوتبال برایتون اند هوو آلبیون اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال مارگیت، باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر، باشگاه فوتبال ساوتند یونایتد، باشگاه فوتبال ساوتویک، باشگاه فوتبال وستهام یونایتد، باشگاه فوتبال برایتون اند هوو آلبیون، و باشگاه فوتبال برادفورد سیتی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال برایتون اند هوو آلبیون، باشگاه فوتبال لوس، باشگاه فوتبال وایکام واندررز، و باشگاه فوتبال آلدرشات تاون اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به خرونینگن، ان. ئی. سی، اسپارتا روتردام، پی‌اس‌وی آیندهوون اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال گوسپورت بورو، باشگاه فوتبال کمبریج یونایتد، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال میلوال، باشگاه فوتبال برنتفورد، باشگاه فوتبال برایتون اند هوو آلبیون، باشگاه فوتبال والسال، باشگاه فوتبال وورتینگ، باشگاه فوتبال برادفورد سیتی، باشگاه فوتبال وایکام واندررز، باشگاه فوتبال پورتسموث، باشگاه فوتبال ویموث، باشگاه فوتبال ای‌اف‌سی بورنموث، باشگاه فوتبال ولورهمپتون واندررز، باشگاه فوتبال فارم تاون، باشگاه فوتبال بیرمنگام سیتی، باشگاه فوتبال کریستال پالاس، باشگاه فوتبال گیلینگام، باشگاه فوتبال هارو بورو، و باشگاه فوتبال لستر سیتی اشاره کرد.
و هوونت الخطوب علی حتی کانی صرت امنحها الودادا
به عیش سینه‌ی صاف ده‌رویشان به سوز ده‌روون یاهوو مه‌کیشان
ای لاهوور ویحک بی من چگونه ای بی آفتاب روشن روشن چگونه ای
من و آن نفس که با قحبهٔ رعنای جهان چون خسان عشق نبازم نه به سهوونه به عمد
په ری به خت ویم خاک وه سه رنه که م یامه ن هووپه ی سه د سکه نده ر نه که م
به ما افعال را نسبت مجازی است نسب خود در حقیقت لهوو بازی است
آنتون در جوانی نخست سعی داشت که همچون پدر و پدربزرگش در مدرسه به معلمی بپردازد. در ۱۶سالگی به لینتز می‌رود تا در دوره‌های آموزشی این رشته شرکت کند. در این کلاس‌ها، علاوه بر دروسی چون زبان، انشا، حساب و جغرافی، از یوهان اوت دورنبرگر درس موسیقی میگرد، کسی که بعد از کاتینگر و معلم ویلنش، مارکس گروبر، او را با مکتب وین آشنا می‌کند و این بار با کتابی که آن را بعدها در کنسرواتوار وین تدریس می‌کرد. در این سال‌ها او خود به آموختن کنترپوان بر اساس «هنر فوگ» اثر یوهان سباستیان باخ و چند فوگ دیگر اثر یوهان گئورگ آلبرشتس‌برگر می‌پردازد و با سمفونی شماره ۴ اثر لودویگ فان بتهوون نیز آشنا می‌شود.
جز از حق نیست دیگر هستی الحق هووالحق گوی خواهی یا اناالحق
به یاهوو یاهووی ئه‌ودلان به‌ر به ناله‌ی پیران واده‌ی سوب سه‌حه‌ر
مسِّ مسّه، تَرکِشْ دَوِسْ اینه هووَسْ حَیْرونْمِهْ که مِنْ زِندهْ دَربُورِمْ ته دَسْ
قوم اذا هجروا من بعد ما وصلوا ما توا و هم یهوون کم بعثوا