هومن

معنی کلمه هومن در فرهنگ اسم ها

اسم: هومن (پسر) (فارسی) (تلفظ: hu man) (فارسی: هومن) (انگلیسی: hu man)
معنی: دارنده ی روح خوب و نیک اندیش، ( هو = خوب، من/ مان = اندیشه و روح )، ( اَعلام ) نام پسر ویسه و برادران پیران و یکی از سرداران افراسیاب، ( هو = خوب + من/ مان = اندیشه و روح ) به معنی دارنده ی روح خوب و نیک اندیش، نیک اندیش

معنی کلمه هومن در دانشنامه آزاد فارسی

هومِن (Hymen)
در اساطیر یونان، خدای مراسم ازدواج، تجسم ترجیع بند آهنگ عروسی. در نقاشی، او را به صورت پسری با تاجی از گل و مشعل عروسی به دست تصویر کرده اند. در جوانی، در آتیکاخود را به هیئت زنان درآورد تا بتواند دختری را در مراسم الئوسیسهمراهی کند و در نتیجه مهمانان را از دستبرد دسته ای از دزدان نجات داد. هومن با او ازدواج کرد و تجسم خوشبختی زناشویی شد. آپولون، خدای شعر و موسیقی و از موزها یا دیونوسوس، با توجه به نقشش در مقام خدای باروری، خدای جذبۀ عرفانی و افراط در شادخواری و آفرودیت، الهۀ عشق، را پدر و مادر او دانسته اند.

جملاتی از کاربرد کلمه هومن

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال میکا، باشگاه فوتبال هومنمن بیروت و باشگاه فوتبال ایروان اشاره کرد.
به اختصار منقول از "نمایندگان گیلان در مجالس قانونگزاری"( سلسله مقاله)، با همکاری هومن یوسفدهی، مجله گیله وا، شماره ۶۲، ص ۳۵ و ۳۶.
چو ازکف برون شد مهار هومن رهایی نیابد ازو هیچ کس
نشاید بیدلیلی رفتن این راه که درهومنزلش باشد دو صد چاه
گوگوش، هومن خلعتبری و بابک سعیدی جزء داوران این فصل بودند.
بجز این، آرش سبحانی در آلبوم «زی با زی» اثر هومن جاوید و رامین بهنا به عنوان نوازندهٔ گیتار حضور داشته‌است.
صمدی در سال ۱۳۸۵ با هومن سیدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او جدا شد.
نام وی حسن بن احمد از مهینان مشایخ است صحبت کرده با بوبکر مصری و بوعلی رودباری یگانهٔ مشایخ وقت. بوعثمان مغربی گوید: هومن السالکین. وویرا تعظیم داشتی، پیر بوعلی ممشتولی ایذ صاحب کرامت بود ظاهر. در سنه نیف و اربعین و ثلثمائه برفته از دنیا و گویند سنه ست و خمسین و اللّه اعلم. از اقران رودباری است و با یعقوب ری.
شیطان ساتان و فارفاد جن، هومن آدمی سوکر است قند و چای ته باشد حشیش بنگ